Het is weer bijna koninginnedag....

bazziman

Ouwe rot
Over een paar weken is het weer zover: koninginnedag.

En daar gaan de harten van de vlooienmarktstruiners natuurlijk weer een stuk sneller van kloppen! Wat gaat het dit jaar opleveren: een leuke 8 bit spelcomputer voor 2 euro, een Korg Ms20 voor een tientje of misschien toch gewoon een geinige Casio Vl-Tone voor 50 cent?

Vertel ons de mooie jachtverhalen van vorige jaren!
Wat zijn de tips voor dit jaar en waar moet je zijn om kans te maken op die ene vondst waar je de rest van je leven op Synthforum.nl over op kunt blijven scheppen?

Ik heb zelf nog niet zo heel veel geluk gehad: op een paar oude MSX spullen, een Atari 2600 en een oude Hammond VariRhythm na heb ik eigenlijk nog nooit zoveel kunnen scoren. Terwijl ik toch in Delft heb gewoond waar je een vrij uitgebreide rommelmarkt had!

Ik woon nu in Rotterdam, geen idee of er hier leuke (en goedgevulde) rommelmarkten zijn. Iemand nog tips?

Ja ik denk elk jaar "Nu ga ik er echt heel vroeg uit om op de markt te kijken.."

Maargoed uiteindelijk hier in de Randstad komt dat fantasieverhaal van een oud Moog orgel voor 10 euro
gewoon ECHT niet meer voor... Dus slaap ik gewoon weer lekker uit...

Misschien moet je dan eerder naar 1 of ander plattelands gehucht ergens ver buiten de randstad. ;{

Durf je dat wel? Buiten de randstad komen?
Moet je weer injecties gaan halen enzow. :W

Origineel geplaatst door fuse
Durf je dat wel? Buiten de randstad komen?
Moet je weer injecties gaan halen enzow. :W

nounounou....zo is het wel weer genoeg hoor 8o) 8~

ik denk dat we met z'n allen beter op iebeej kunnen kijken, hierzo buiten de randstad is het echt niet betah op die rommelige markten :confused:

Origineel geplaatst door proleron
nounounou....zo is het wel weer genoeg hoor 8o) 8~

ik denk dat we met z'n allen beter op iebeej kunnen kijken, hierzo buiten de randstad is het echt niet betah op die rommelige markten :confused:

Och ik weet wie t zegt : 8o)

Maareh Nijverdal en omstreken lijkt me de place to be voor dat soort rommelmarkten ??

Ik denk dat ik wel weer even ga kijken in Alkmaar :)

Kans op iets interessants voor de muziek is erg klein, maar ik vind het toch wel leuk om even te gaan. Vorig jaar een boek van Stephen King gescoord dat ik nog niet had voor € 1,50. Zag er splinternieuw uit - dat zijn de koopjes ;)

Maar het moet wel een beetje mooi weer zijn. Als het waait of regent dan wordt je al helemaal zo treurig van al die ouwe troep...

Re: Het is weer bijna koninginnedag....

Origineel geplaatst door bazziman

....een Atari 2600 en ....

In een haastige blik dacht ik even dat Arp 2600 stond.

Het zijn hier ook altijd dezelfde mensen die op de markt staan, dus echt veel bijzonders zit er niet tussen. En ik heb al twee of drie jaar een aantal kinderkeyboards staan van 30 april die ik wilde gaan circuitbenden (met nadruk op wilde!)

Morgen is het zover...en tegen beter weten in ga ik gewoon weer vroeg op stap. Hier in Hillegersberg ben ik nooit eerder geweest (woon hier nog niet zo lang)....maar ja misschien dat er tussen de oude Tommy Hilfigers en kralenkettingen nog een leuke Moog voor een euro staat. ;)

K dag is altijd mooi.. ik woon afgelegen dus er is geen sterveling hier, kan ik rustig de hele dag in de studio werken.. heerlijk8o

Nou, ik ben vanmiddag toch even geweest en het was wel leuk! Ondanks dat Alkmaar dan verloren heeft maar dat hoorde ik later pas want ik geef echt geen @$#^^& om voetbal.

Heb nog 2 leuke dingen ook gekocht voor weinig; toch wel een mazzeltje mee gehad. Als eerste een (mono) parametrische equalizer van Akai, voor maar 5 euro! (kerel vroeg er 7,50 voor maar ja, je bent Hollander of niet :D ).

Even schoongemaakt en hij is als nieuw! Kan ik altijd wel gebruiken, als is het maar voor de modulaire spulletjes 8)

Attachments

• img_1367_2.jpg
    img_1367_2.jpg
    51,5 KB · Bekeken: 78
En als 2e een soort tape/phono achtige patchbay (denk ik tenminste :confused: ) van Alecto....niet het allerbeste merk maar deze hoeft echt alleen maar het signaal door te geven en is volkomen passief.....heeft niet eens voeding nodig :)

Attachments

• img_1375_2.jpg
    img_1375_2.jpg
    59,2 KB · Bekeken: 80
Ik moet maar even kijken wat deze nu precies doet en of ik hem kan gebruiken.....maar hij kostte maar 3 euro dus ik heb hem toch maar meegenomen. Misschien is het ook wel iets voor bij de modulars; je kunt er tenslotte (stereo) signalen mee routen dus wie weet :)

Attachments

• img_1380_2.jpg
    img_1380_2.jpg
    63 KB · Bekeken: 75
En dit is de achterkant..............

Nou ja, geen slechte score voor maar 8 euro bij elkaar :mega:

Attachments

• img_1371_2.jpg
    img_1371_2.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 76
By the way.....heel even sloeg mijn hart over toen ik bij een kraam ineens iets zag dat wel erg veel leek op een modulaire synthesizer 8D Was een vrij fors apparaat vol met knoppen, aansluitingen aan de voorkant en twee verschillende (maar wel grote) ouderwetse meters er op. Het kon ook wel doorgaan voor iets uit een laboratorium of zo.

Toen ik het van dichtbij bekeek zag het er nog steeds indrukwekkend uit, maar het was niet meer dan een soort ouderwetse universele voeding en loodzwaar. Aangezien ik er niets mee kan en uiterlijk alleen niet genoeg is, heb ik het maar laten staan. Weet ook niet wat het moest kosten trouwens.

Maar nogmaals: was wel even schrikken :D

En, zijn er nog meer mensen die wat hebben kunnen vinden?

K-dag... Altijd leuk! (Zie mijn Avatar! :biertje: )

Bijna altijd wel wat leuks gevonden. Alleen een keer, een jaar of vijf geleden, met mijn stomme kop een Kawai 100 synth aan me voorbij laten gaan. Die zie je toch niet zo snel op de vrijmarkt.. Maarja... ieder jaar denk ik: er komt nog wel een keer dat ene ongelovelijke koopje voorbij... We'll see.

:mega:

Ik heb er 't geduld niet voor om marktjes af te struinen in de hoop op interessante gear, terwijl ik weet dat er gave feestjes ergens anders aan de gang zijn..

Heb een yamaha shs200 gescoord voor een tientje ,alleen de midi out is leuk , de rest nietzo
schijnt dat die ook te circuit benden is ,ga s kijken of er nog rare geluidjes inzitten:)

Origineel geplaatst door Bass
Ja ik denk elk jaar "Nu ga ik er echt heel vroeg uit om op de markt te kijken.."

Maargoed uiteindelijk hier in de Randstad komt dat fantasieverhaal van een oud Moog orgel voor 10 euro
gewoon ECHT niet meer voor... Dus slaap ik gewoon weer lekker uit...

Misschien moet je dan eerder naar 1 of ander plattelands gehucht ergens ver buiten de randstad. ;{

Ik vermoed ook dat je op de kleinere markten eerder kans van slagen hebt.

Back