Geluidsisolatie: helpt dit?

Tegen 1 wand van die mooie gordijntjes.. en dat helpt goed? Zit wel enige logica in, maar sta er wel even van te kijken. :P

En dan neem ik aan dat het het beste werkt als je de wand pakt achter de microfoon? Of doet dat er ook niet erg toe?

Ik heb begrepen dat de meeste reflecties achter de zanger vandaan komen???? :confused:

wat dachten jullie van een dekbed gedrapeerd tegen de wand (desnoods tijdelijk als je gaat opnemen). Werkt uitstekend! Een of ander oud dekbed is zo gratis te krijgen. Even slim nadenken over ophanging (verrijdbaar ziekenhuisschermidee vind ik ideaal. Je kunt bij ikea zo'n kledingrek kopen voor weinig. Dekbed erover en klaar is kees!).

Marsman, klopt, in de richting waar je zanger staat naartoe te kelen ;)

Maar het is simpel! zeer simpel....

luister gewoon zelf tot je een goed normaal licht gedempt geluid in je ruimte hoort.

Wat ongewenst is, zijn storende overdreven galmgeluiden komende van muurreflecties of plafonds, die de opname kleuren en je opname onbruikbaar maken.
Soms heb je ook zo van die mottige badkuipklank zoals in die veel te kleine zelfbouw telefoonhokjes, ook zo'n utopische oplossing...wie dat verhaal ooit de wereld heeft ingestuurd zulke onzin te bouwen, :r zelfs al hang je ALLES nog vol met nopjesmousse...

Stel je een matig tot redelijk gedempt room-geluid vast, dan zit je snor.

Een "Mike Pre Ampilfier" is een must! (en die hoeft zeker geen miljoenen te kosten)
:L

Ik heb vandaag gehoord gekregen dat ik als ik zou willen de zolder van ons huis gedeeltelijk mag gebruiken voor een studio.

Maar die is niet geluidsdicht, want ik hoor het omgevings geluid van buiten en dan anders om denk ik ook.

Er zit nou alleen dakplaten en 1 dubbelzijdige muur (buitenmuur) en 1 enkele binnen muur met deur.

Eens spreekcel/opname ruimte is niet nodig alles in 1 ruimte.

Ik zat te denken aan iets met gips en eventueel hout, maar hebben jullie misschien ene tutorial en of tips voor mij van hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ik wil graag zo min mogelijk uitgeven.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Het dak zal je toch moeten isoleren met een zooi rockwool oid.
Is ook wel zo aangenaam in de winter, lijkt me.
Piepschuim kan ook (is goedkoper),maar helpt voor je geluidsdemping weinig. Je hebt dan wel gratis omgevingsgeluidjes in je muziek, maar daar moet je van houden:)

Die bij geluiden wil ik er juist net uit hebben.

Als ik ze er in wil hebben dan kan ik nog altijd los opnemen.

Wat zijn goedkope oplossingen om goed te isoleren?

Het probleem waar ik een beetje tegenaan loop is het volgende:

Ik weet niet of mijn ruimte geschikt gemaakt zou moeten worden voor een reflexionfilter. Of het een toegevoegde waarde gaat hebben.
Zal de ruimte zo precies mogelijk beschrijven:
- zolder
- ruimte is een 2 x 2,5 bij een 2,3 m hoog.
- 1 kant is wat schuinaflopend
- alles is met plasticschrootjes bedekt ook plafon
- vloerbedekking
- het is op een overloop
- achter me is een stenen muur

Ik heb voor: 5-10% een ''soort'' badkamer effect, om het zo maar te noemen.

Graag jullie expertise.

Ja..Sorry. Je hebt gelijk, maar ik hou nu eenmaal nie van herdershonden:D

Koop voordelige resten kwalitatieve vloerbedekking in een aangenaam kleurtje en hang dat op. Goedkoper met maximaal effect dan dat kan niet.
Mijn 2 studio deuren hebben aan twee kanten vloerbedekking (kosten 10 euro per deur), scheelt erg veel voor de kamers ernaast!

Back