Origineel geplaatst door MadDonna
Dit kun je nooit helemaal alleen doen, ik ben zelf ook programmeur en goeie testers halen er toch weer dingen uit die of niet goed in elkaar zitten of niet logisch in elkaar zitten. Dus je hebt eigenlijk nog teamgenoten nodig die denken aan:
- technische dan wel gebruikersdocumentatie, readme's en release notes,
- technische en functionele (deel) tests,
- graphics en UI,
- etc.......
Heb je helemaal gelijk in. Vandaar dat ik nu ook op zoek ben naar enthousiastelingen voor graphics/gui (photoshoppers of wat dan ook). Tegen de tijd dat er een redelijke snapshot klaar is post ik het op dit forum, waar iedereen voor tester kan spelen.
Daarnaast zoek ik nog 1 iemand die zich bezig wil houden met alles buiten grafisch en programmeerwerk om (PR, reclame, website, connecties, administratief werk, etc) , maar dat komt later wel.
Dualcore support is wel een leuke functie, maar dat is niet een van de eerste zorgen. Delphi (Object Pascal) is wel multi-threaded, dus in feite wordt je dual-core capaciteiten al in mindere mate benut.
Het is (uiteindelijk) de bedoeling dat het een heus DAW wordt. De basis wordt een multitracksequencer die een iets alternatieve opzet heeft. Per track zal je kunnen kiezen wat de track doet. Dit kan zijn Audio (zoals ik cubase), MIDI (wederom zoals in cubase), drum-achtige step sequencer (beetje zoals de patterns in FL Studio) etc. Dit biedt ruimte om de ronde step sequencers er in te bouwen zonder dat dit een elementair onderdeel wordt (waardoor het uitendelijke programma weer een wat bredere doelgroep krijgt). Mijn bedoeling is om het modulair te houden, in hoeverre dit zal zijn moet nog blijken.
Wat betreft het uiterlijk; ik vind dit een heel belangrijk punt. Het moet er professioneel uit zien, en echt kracht uitstralen. (De eerste indruk is vaak van groot belang bij de keuze van sequencer)
Het moet niet te speels zijn (tis geen computerspelletje), maar windows 3.1 looks (zoals REAPER) zijn ook niet fijn. Overzicht is alles, dus lekker clean.
Het eindproduct zal in elk geval gratis verkrijgbaar zijn. Misschien in een limited version (zoals Ableton het doet met Live!), maar in ieder geval gratis. In dat geval zal er ook een koop-versie komen, maar in dit stadium is het nog niet van wezelijk belang om daar aan te denken.
Maargoed, ik ben dus nog op zoek naar mensen die net als mij enthousiast zijn voor een nieuwe serieuze sequencer/DAW en tijd over hebben om te steken in dit project.
Als je op een of andere manier denkt je steentje bij te kunnen en willen dragen ben je altijd welkom! Je kunt mij bereiken via PB of mail (travelan@gmail.com).