Nieuwe sequencer schrijven?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het zou leuk zijn moest de sequencer ook geschikt zijn voor live gebruikt: midi sequences triggeren, effect automisation sequences triggeren, ... (een beetje zoals in Ableton Live of Energy XT in live mode).

Support voor rare maatsoorten zoals 5/4 etc en triplets is ook welkom.

En het idee van de racks in Live (waar je met één knop meerdere vst's kan bedienen) is ook leuk + een soort van ingebouwde Kore achtige browser, zodat als je een vst selecteerd, alle draaiknoppen op je midi controlle dirrect werken zoals je het de vorige keer had ingesteld.

Heb je eigelijk al een naam voor je sequencer?

ik weet al een naam de ziekkwenser....

en als je een paar noten selecteert dan speurt ie vanzelf de scale's en chords die passen, kan je eindelijk dronken eens geen herrie maken....

Origineel geplaatst door plieuw
ik weet al een naam de ziekkwenser....

en als je een paar noten selecteert dan speurt ie vanzelf de scale's en chords die passen, kan je eindelijk dronken eens geen herrie maken....
Daar zit nog wat in ook... Ik heb zin om straks gewoon een paar zieke plugins te maken om zulke geintjes uit te kunnen halen..:D

Origineel geplaatst door travelan
Daar zit nog wat in ook... Ik heb zin om straks gewoon een paar zieke plugins te maken om zulke geintjes uit te kunnen halen..:D

Dat was ook een beetje mijn chordwheel idee.

Wat ik in een sequencer zoek is de mogelijkheid om het programma zoveel mogelijk zonder een muis te besturen. Dus zoveel mogelijk (aanpasbare?) keyboard shortcuts en midi control over zoveel mogelijk dingen. Bijvoorbeeld de stapjes in de stepsequencer aan en uit kunnen zetten met de 1-8 en Shift 1-8.

Eerder in dit topic werd de generic remote volgens mij bekritiseerd van Cubase. Het ligt er helemaal aan hoe je die gebruikt:

Ik werk nu bijvoorbeeld met Cubase 4 studio en gebruik op elke track in hetzelfde insert slot dezelfde plugins (Ik heb een template die ik altijd laad als ik aan een nieuwe track begin en met template tracks is het ook makkelijk om steeds dezelfde plugins op een track te hebben). Toen heb ik mijn BCR2000 midi controller zo ingesteld dat ie op het "selected channel" alle inserts en sendlevels kan besturen. Echt ideaal zo, ik kan nu in principe volledig met mijn BCR2000 mixen!

Naar zo'n soort functionaliteit kijk ik altijd in een sequencer en tot nu toe is alleen Cubase het programma geweest die ik heb uitgeprobeerd waarin deze midicontrole mogelijk is. Op zich ben ik dus best tevreden over de Generic remote functie. Maar het kan natuurlijk altijd beter door parameters dynamisch toe te wijzen aan plugins e.d. zodat ze niet altijd in hetzelfde insert slot geladen moeten worden.

Interessant project! Ik heb in ieder geval een abbonement op dit draadje genomen! :)

Misschien een scan functie voor bladmuziek. Dus bladmuziek onder de scanner en de scan wordt omgezet naar MIDI data. Ik weet dat deze programmatuur al bestaat, maar geintegreerd in je sequencer zou heel cool zijn.

Ik weet niet of het te ver gaat maar voor mensen dien de sequencer live willen gebruiken op het podium zou een interfacing met een licht-installatie een uitkomst zijn. In de sequencer kan je dan al (thuis) de lichtshow meeprogrammeren in een track.

Ik krijg het idee dat een deel van de posters een performance tool wil, dus een sequencer die vooral geschikt voor live (bijv. de licht-suggestie) en een ander deel een sequencer puur voor creatieve doeleinden in de studio (bijv. de cirkelsequencer-suggestie). Misschien een idee je op 1 van de 2 te richten?

Origineel geplaatst door Meinte37
Ik krijg het idee dat een deel van de posters een performance tool wil, dus een sequencer die vooral geschikt voor live (bijv. de licht-suggestie) en een ander deel een sequencer puur voor creatieve doeleinden in de studio (bijv. de cirkelsequencer-suggestie). Misschien een idee je op 1 van de 2 te richten?

Persoonlijk gaat mijn voorkeur dan toch wel uit naar een sequencer voor live gebruik!!!!Ik denk ook dat veel mensen die hier wat hebben geposted dit ook zoeken omdat er al voldoende fabrikanten zijn die zich op studio gebruik richten in hun DAW's....

Dit zou wel eens een gat in de sequencer markt kunnen zijn?????

Is het misschien niet handig om deze thread op te splitsen in twee threads, 1 voor het inbrengen van ideeen en een ander die meer ingaat op de technische achtergrond?

Origineel geplaatst door MadDonna
Is het misschien niet handig om deze thread op te splitsen in twee threads, 1 voor het inbrengen van ideeen en een ander die meer ingaat op de technische achtergrond?
Is een goed idee, ik zal er even 2 aanmaken en even kort samenvatten.

Dit thread is opgesplitst in 2 aparte:

De technische aspecten
Voor informatie en discussie over de technische kant.

Ideeen en algemene discussie
Voor de meer algemenere zaken, en natuurlijk voor ideeen en het meedenken. Ook zaken als uiterlijk en workflow behoren tot dit thread.

Graag vervolgen in de nieuwe threads :)

[mod: Slotje?]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back