fantom / motif alternatief ?

Creative

Stamgast
Ik wil al een hele tijd een Fantom X6 of Motif maar financieel trek ik dat echt even niet vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. Nu heb ik tracks gehoord die gemaakt zijn met Reason (vooral de gitaren met distortion spraken me aan).
Beetje het spitfire Idee van the prodigy is wat ik zoek. Alleen reason is totaal mijn programma niet. Als ik dan bekijk wat er allemaal aan refills te krijgen is for reason vroeg ik me af of er wellicht ook iets is voor cubase of fl studio ?

Is er zoiets als een Software Rompler in de trend van een fantom / motif ? Een soundfont programma wellicht ? Dat werkt volgens hetzelfde principe.

Ik heb een JV2080 ben er wel tevreden over maar het is niet echt vergelijkbaar met een fantom of motif..

Als iemand een advies heeft.. let me know :)

Wat je dan eventueel zou kunnen doen is voor een Mo of MM6 van Yamaha gaan, die zijn toch niet zo duur?
Ook zou je op de 2de handse toer een Yamaha Motif module kunnen kiezen voor tussen de 350-450 euro's denk ik.

Misschien ligt het niet voor de hand maar een aanvulling in de vorm van een sampler of MPC kan waardevol zijn om de mogelijkheden van je JV aan te vullen.

Ik zou er een sampler aanhangen. Ze worden momenteel zo ongeveer weggegeven en je zit niet vast aan de motif/fantom sound.

met een sampler kun je toch geen strings gebruiken ? ik heb een ASR 10 maar het lijkt me nogal een omslachtig idee om daar mee te gaan werken. Dan zou ik beter de samples direct in een soft sampler kunnen stoppen.

Waar gebruik je die ASR 10 nu dan voor?

Alleen voor stringsounds zou ik voor "EWQL -silver" oid gaan. Wanneer de kwaliteits eisen omhoog gaan kun je altijd nog Vienna aanschaffen. (kost een paar centen!!...een heleboel paar centen!!).
Ze hebben trouwens ook nog "Colossus"...Een super pakket met alles erop en eraan. piano's, strings,pads,leads.enz
Ik heb hem zelf niet, maar ik heb er wel goede dingen over gehoord.
De kwaliteit van de sounds moet heel hoog liggen (volgens hun :-)

ik heb idd ff naar zo'n Mo zitten kijken :) maar is dat wel te vergelijken qua Kwaliteit en mogelijkheden.. Ik zou em eigenlijk eens ergens moeten gaan testen :D thanks voor de tip..

Ik ben van plan de X8 te kopen binnen dit en twee maanden. Maar de Fantom bestaat nu toch al even he. Ik vroeg me af of er al plannen waren ivm een nieuwe workstation met dezelfde en additionele mogelijkheden. Ik ben vooral geïnteresseerd in de excellente piano en accoustische patches (eventueel uitbreidbaar met kaarten).

Back