Slipperman
Rooibosje iemand?
Ja en daar hebben wel meer musici last van. Snel spelen maar weinig emotie. Dan liever een Tony Banks met een stapje terug maar veel meer emotie.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
).Origineel geplaatst door PietjePieter
Ik ga vanavond is luisteren
Zal ik gelijk is kijken of ik ook ergens een mp3tje met een solotje online kan gooien. Effe checken of ik ergens webspace kan regelen![]()

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Jan Hammer op zijn Oberheim The Probe:
http://www.youtube.com/watch?v=aJpIQ3dituE
Er bestaan drie exemplaren van The Probe en naast Hammer hebben ook George Duke en Tom Oberheim zelf er een.
In dit fragment het Miami Vice Theme met Tony Williams en dat is de op een na beste drummer toch?
Lijkt me wel wat, zo'n Lync...Origineel geplaatst door Hanz
Beetje laat, maar volgens mij is dat verhaal van 'the Probe' niet een beetje vreemd?
Op het filmpje zie je in ieder geval een Lync LN-1 keytar (als masterkeyboard, wat er wordt aangestuurd blijft te raden over...).
Lync LN-1:
![]()
Overigens kom ik maar een paar verwijzingen naar de mysterieuze 'Probe' tegen, dit zou inderdaad een handgebouwd keyboard zijn. Lijkt me toch een andere dan die op de video.
Ik ben blij dat Derek eruit gekickt is, want anders was-ie Virgil Donati waarschijnlijk niet tegengekomen en waren ze Planet X niet begonnenOrigineel geplaatst door Keywizz
De toetsensolo in A Change of Season vind ik nog altijd 1 van de betere. Volgensmij zelfs door Derek Sherinian, een toetsenist welke wat mij betreft had mogen blijven. Verder is het werk van Kevin Moore in Take The Time erg goed.
Jens Johansson valt mij qua smaakvolle techniek ook op. Zijn thrills/vibrato speelt hij zelf ipv gebruik joystick/pitchwheel.
)Origineel geplaatst door Hanz
Overigens kom ik maar een paar verwijzingen naar de mysterieuze 'Probe' tegen, dit zou inderdaad een handgebouwd keyboard zijn. Lijkt me toch een andere dan die op de video.
Uit WikipediaRoger Powell was a member of the rock band Utopia, led by Todd Rundgren and featuring players Kasim Sulton and Willie Wilcox, among others. Powell played keyboards and synthesizers for the band from 1974 until its disbanding in 1985, playing, writing, and singing on 10 of the band's 11 albums. For its live shows, Powell created the Powell Probe; the first remote, hand-held polyphonic synthesizer controller which featured a custom-made shell used to access a complex stack of sequencers and other peripherals offstage.
Volgens mij was dat op die opname een Roland Jupiter 8, maar ik kan er naast zitten...Origineel geplaatst door Exzit
Talk Talk Such a shame volgens mij een DX7 tenminste die zag ik ze tijdens een solo gebruiken op het podium.
De solo is toch echt een electrische gitaar met distortion met daaraan een reine (nouja, getempereerd reine) kwint omhoog gepitchshifte variant eraan toegevoegd.Origineel geplaatst door Exzit
Yes owner of a lonely heart of is dat een gitaar?
Ik heb begrepen dat er ook heel wat fairlight op dit nummer gebruikt is.
"common man", hoop ik toch? (Origineel van Aaron Copland.)Origineel geplaatst door Grooveron
...
ELP - Fanfare for the comming man.
...
Origineel geplaatst door Hans de Vries
Volgens mij was dat op die opname een Roland Jupiter 8, maar ik kan er naast zitten...