Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Potverdikkeme zeg... dan maak je er maar ruimte voor. Ze staan zo mooi naast elkaar
Had je de Mac er nou al bij of niet?

komt eraan
mijne ziet er zo uit van achteren, ik heb geen idee wat voor een mod die extra jacks zijn met trimpotjes, de verkoper had hem ook zo gekocht en hij heeft ze zelf niet gebruikt en denkt dat het triggers zijn ??? zover ik heb kunnen testen komt er geen geluid uit.
[/URL][/IMG]![]()
klik op het plaatje voor een grote afbeelding
ik weet het maar het gaat nu echt niet
Binnenkort wordt de EII+ even gecheckt dan kan hij hij op de MAC, ik heb reeds twee MAC's in bezit die erop kunnen. Doet jou SP12 het alweer goed? er is een truukje om de standaard (gedateerde) drums te vervangen door zelfgemaakte samples naar je keuze zonder je samplegeheugen aan te tasten. Je moet de 4 eproms waar de standaard geluiden op staan vervangen met nieuwe eproms die je zelf kunt branden. Ik ga dit binnenkort zelf doen.

Sinds afgelopen zondag ben ik ook de trotse bezitter van een SP1200.
Gisteravond heb ik een eerste poging gewaagd om zelf te samplen. Dit blijkt nog niet mee te vallen voor iemand die een MPC2000 gewend is met meer dan genoeg sample tijd..
Wat is het probleem/m'n eerste bevindingen?
De SP1200 lijkt het geluid niet abrupt af te kappen als de sampletijd om is maar lijkt het geluid al eerder 'uit te faden'.
Hiermee bedoel ik dat als ik 2.5 seconden sample, dat ik niet een sample krijg van 2.5 seconden met een gelijk volume maar een sample van 1.5 seconde waarvan de laatste seconde het geluid uitfade?? Wat doe ik hier fout?
Gevolg hiervan is dus dat het me niet lukte om een fatsoenlijk geluid in de sampler te krijgen, nou ja misschien is het ff doorzetten en het apparaat beter leren kennen??
Lijkt een envelope te zijn. Ik heb op mijn Prophet 2002 ook dat dat er standaard over heen zit. Niet echt bruikbaar....
mischien die potmeters naar buiten het apparaat leggen , kan je de vcf realtime tweaken,,,,,kan anders eigelijk helemaal niet ook niet via het menueerst even een ode aan de machine , echt de dikste drumsampler die ooit gehad hebt ,ik heb heel de mpc reeks doorlopen,maar dit ding rockt, wat op het eerts gezicht wat flauwe samples zijn poept de sp12 er met ontzettend veel punch/druk uit, i love it,
anyway, mischien wel een leuke mod, ik had hem opengehad voor een reparatie aan het geheugen,was een kortsluiting rond de memmory chip, (gefixt dankzij forumlid etain)
ok dus....bij de vcf chips ssm2044 zit een potmetertje,.. kon het natuurlijk niet laten om daar even aan te draaien ,en welja daar kan je de cut off mee regelenmischien die potmeters naar buiten het apparaat leggen , kan je de vcf realtime tweaken,,,,,kan anders eigelijk helemaal niet ook niet via het menu
ok dus....bij de vcf chips ssm2044 zit een potmetertje,.. kon het natuurlijk niet laten om daar even aan te draaien ,en welja daar kan je de cut off mee regelen![]()