Het SP-12/SP-1200 topic

foto's SP12 Turbo en Emulator II+

foto's SP12 Turbo en Emulator II+

zoals beloofd, ze kunnen helaas niet naast elkaar staan maargoed..

Om het karakter te verduidelijken, de foto's op speciale gruizige 12 bit stand genomen :eureka:

emulatorii.jpg

sp12.jpg

Potverdikkeme zeg... dan maak je er maar ruimte voor. Ze staan zo mooi naast elkaar :D
Had je de Mac er nou al bij of niet?

Potverdikkeme zeg... dan maak je er maar ruimte voor. Ze staan zo mooi naast elkaar :D
Had je de Mac er nou al bij of niet?

ik weet het maar het gaat nu echt niet ;)

Binnenkort wordt de EII+ even gecheckt dan kan hij hij op de MAC, ik heb reeds twee MAC's in bezit die erop kunnen. Doet jou SP12 het alweer goed? er is een truukje om de standaard (gedateerde) drums te vervangen door zelfgemaakte samples naar je keuze zonder je samplegeheugen aan te tasten. Je moet de 4 eproms waar de standaard geluiden op staan vervangen met nieuwe eproms die je zelf kunt branden. Ik ga dit binnenkort zelf doen.

Mijn sp ligt nog op de werkbank.. hoop dat hij binnenkort klaar is. In ieder geval bedankt voor de tip! Ga het zeker eens proberen als ik hem weer heb!

komt eraan :)

mijne ziet er zo uit van achteren, ik heb geen idee wat voor een mod die extra jacks zijn met trimpotjes, de verkoper had hem ook zo gekocht en hij heeft ze zelf niet gebruikt en denkt dat het triggers zijn ??? zover ik heb kunnen testen komt er geen geluid uit.

my.php
[/URL][/IMG]

klik op het plaatje voor een grote afbeelding

zou best kunnen ...input gain trimmers wordt al minder intressantie
yoke
veel drum spul hier heeft ook input gain trimmers

Sinds afgelopen zondag ben ik ook de trotse bezitter van een SP1200:okdan:.
Gisteravond heb ik een eerste poging gewaagd om zelf te samplen. Dit blijkt nog niet mee te vallen voor iemand die een MPC2000 gewend is met meer dan genoeg sample tijd..

Wat is het probleem/m'n eerste bevindingen?
De SP1200 lijkt het geluid niet abrupt af te kappen als de sampletijd om is maar lijkt het geluid al eerder 'uit te faden'.
Hiermee bedoel ik dat als ik 2.5 seconden sample, dat ik niet een sample krijg van 2.5 seconden met een gelijk volume maar een sample van 1.5 seconde waarvan de laatste seconde het geluid uitfade?? Wat doe ik hier fout?
Gevolg hiervan is dus dat het me niet lukte om een fatsoenlijk geluid in de sampler te krijgen, nou ja misschien is het ff doorzetten en het apparaat beter leren kennen??

ik weet het maar het gaat nu echt niet ;)

Binnenkort wordt de EII+ even gecheckt dan kan hij hij op de MAC, ik heb reeds twee MAC's in bezit die erop kunnen. Doet jou SP12 het alweer goed? er is een truukje om de standaard (gedateerde) drums te vervangen door zelfgemaakte samples naar je keuze zonder je samplegeheugen aan te tasten. Je moet de 4 eproms waar de standaard geluiden op staan vervangen met nieuwe eproms die je zelf kunt branden. Ik ga dit binnenkort zelf doen.

die gats hiero opt synth forum kan dat toch
die doet ook voor de drumulator samples branden ..
ff checken op drumulator ....

ik heb egt geen ruimte ok voor deze verschrikkelijke ranzige vette machines :bekdicht:

verkocht ik mn aanrecht blok incl boiler

Sinds afgelopen zondag ben ik ook de trotse bezitter van een SP1200:okdan:.
Gisteravond heb ik een eerste poging gewaagd om zelf te samplen. Dit blijkt nog niet mee te vallen voor iemand die een MPC2000 gewend is met meer dan genoeg sample tijd..

Wat is het probleem/m'n eerste bevindingen?
De SP1200 lijkt het geluid niet abrupt af te kappen als de sampletijd om is maar lijkt het geluid al eerder 'uit te faden'.
Hiermee bedoel ik dat als ik 2.5 seconden sample, dat ik niet een sample krijg van 2.5 seconden met een gelijk volume maar een sample van 1.5 seconde waarvan de laatste seconde het geluid uitfade?? Wat doe ik hier fout?
Gevolg hiervan is dus dat het me niet lukte om een fatsoenlijk geluid in de sampler te krijgen, nou ja misschien is het ff doorzetten en het apparaat beter leren kennen??

hihi sampling met fade out on...?
iig hebbie een manual ,.........effe lezen
sp1200 kan niet bystert veel - wat ie kan is ..erg dik

Ja de manual heb ik van het net. Staat niks in over een fade-out hoor. Maar ja, ik ben maar begonnen met drums te samplen, dat gaat wel goed!
Kitje geload op de MPC en drums getriggerd in een sequence en zo sound voor sound in de SP gesampled.
Merk dat de SP1200 best gebruikersvriendelijk is vwb samplen en truncaten en assignen van samples.

Ik bedenk me net dat de strings die ik gesampled had, die leken uit te faden, mogelijk geassigned waren aan output 1 met het dynamische filter. Misschien heeft dat het fade-out effect veroorzaakt??

Lijkt een envelope te zijn. Ik heb op mijn Prophet 2002 ook dat dat er standaard over heen zit. Niet echt bruikbaar....

Lijkt een envelope te zijn. Ik heb op mijn Prophet 2002 ook dat dat er standaard over heen zit. Niet echt bruikbaar....

egt kut astr wat mis is
de os is natuurlijk leidend opnieuw re-freshen kan nooit klwaad
op soon 8/12 bit machiene

Alles is OK met de SP! Het bleek inderdaad aan het filter op output 1 te liggen dat het leek of de sample uitfade.
Gisteren de 8 outputs aangesloten op m'n analoge Spirit mixer met een 8 voudige cable snake met TRS jacks. Als het goed is heb ik nu de filters op de outputs als de jacks volledig ingeplugd zijn (zo te horen) en bypass ik de filters op de outputs als ik de jacks half inplug? Kan iemand dit nog bevestigen?

Het antwoord kun je rond de 5e minuut van dit filmpje vinden:

ode aan sp12

ode aan sp12

eerst even een ode aan de machine , echt de dikste drumsampler die ooit gehad hebt ,ik heb heel de mpc reeks doorlopen,maar dit ding rockt, wat op het eerts gezicht wat flauwe samples zijn poept de sp12 er met ontzettend veel punch/druk uit, i love it,

anyway, mischien wel een leuke mod, ik had hem opengehad voor een reparatie aan het geheugen,was een kortsluiting rond de memmory chip, (gefixt dankzij forumlid etain)

ok dus....bij de vcf chips ssm2044 zit een potmetertje,.. kon het natuurlijk niet laten om daar even aan te draaien ,en welja daar kan je de cut off mee regelen:) mischien die potmeters naar buiten het apparaat leggen , kan je de vcf realtime tweaken,,,,,kan anders eigelijk helemaal niet ook niet via het menu

eerst even een ode aan de machine , echt de dikste drumsampler die ooit gehad hebt ,ik heb heel de mpc reeks doorlopen,maar dit ding rockt, wat op het eerts gezicht wat flauwe samples zijn poept de sp12 er met ontzettend veel punch/druk uit, i love it,

anyway, mischien wel een leuke mod, ik had hem opengehad voor een reparatie aan het geheugen,was een kortsluiting rond de memmory chip, (gefixt dankzij forumlid etain)

ok dus....bij de vcf chips ssm2044 zit een potmetertje,.. kon het natuurlijk niet laten om daar even aan te draaien ,en welja daar kan je de cut off mee regelen:) mischien die potmeters naar buiten het apparaat leggen , kan je de vcf realtime tweaken,,,,,kan anders eigelijk helemaal niet ook niet via het menu

dit werkt op alle filters ....denkje ook op de sp1200
wel toffe mod

zag alleen bij de 2 ssm20044 filter een potmeter outpout 1 + 2 , zal bij de sp1200 ook wel te modden zijn is wat dat betreft identiek

ok dus....bij de vcf chips ssm2044 zit een potmetertje,.. kon het natuurlijk niet laten om daar even aan te draaien ,en welja daar kan je de cut off mee regelen:)

Heb je enig idee tot welke frequentie je hem ongeveer naar beneden kon draaien?

geen idee in hz ,maar wel gewoon dat hij lekker dicht klinkt de vcf env blijft bestaan

dus een peak in het begin en dan fade out naar het einde toe, maar dan in z,n geheel meer gesloten

Ben bang dat mijn 'nieuwe' SP1200 toch niet in zo'n goede staat is als in eerste instantie leek..
Eigenlijk zijn deze problemen naar voren gekomen sinds ik de individuele outputs ben gaan gebruiken, wat voor mij een must is itt de ene mono mix out.

-Bepaalde sounds komen er spontaan krakend/distorted uit, nadat ze een seconde geleden nog ok waren.
-Sommige samples die al netjes op maat geknipt waren hebben opeens weer een click na het geluid.
-Na het samplen van een nieuwe sound kwam een gedeelte ervan zomaar op een andere pad, half distorted gemend met het geluid waty eigenlijk op die pad zat.

Erg vreemd, al deze problemen onstonden gisteravond zomaar uit het niets, terwijl ik een dag ervoor ook al met de 8 outs gewrkt had zonder problemen???
Iemand een idee of soorgelijke ervaringen??

Back