bouncen + de effecten

cns

sfm
Ok, ik heb een track af, eindelijk na een flinke crash waarbij ik het grootste gedeelte van al mijn tracks kwijt ben maar ja, niets is zoeter dan tja wat eigenlijk... Laat ik het zo zeggen het kan ook als agressor werken zoiets haha!

Maar goed nu ga ik de sporen maar bouncen maar ben het ff kwijt of liever geen idee, ik nam de sporen altijd op zonder effecten maar aangezien ik nu op een aantal sporen effecten heb lopen, heb ik zoiets van pffffff. Kortom wel of niet die effecten gelijk erover opnemen of gewoon kaal en dan de effecten? Ik heb het dus puur en alleen over chorus, delay, reverb etc..

alles opnemen zonder effecten lijkt mij wenselijker
als je processor het aankan lijkt me dat de beste manier omdat je dan nog makkelijker achteraf dingen kan wijzigen.
stel je denkt later... hmm, iets minder reverb had toch mooier geweest, kan je het nog aanpassen.
pas op het laatst de effecten erbij doen dus

als je processor het niet aankan... sommige sequencers (zoals MOTU Digital Performer waar ik mee werk) kunnen tracks "freezen". een soort tijdelijke bounce die je weer ongedaan kan maken.

werkt perfect :okdan:

Back