Gedachten over NI's Traktor 2

Origineel geplaatst door olafmol
mmm..nou ook met die beatmarker techniek (waaarvan ik het nu nog steeds niet helemaal snap) gaat het gewoon niet lekker met traktor2...... ik snap het niet, het lijkt wel alsof ie de timing/bpm niet goed kan uitlezen of bij het afspelen dingen laat verschuiven...... ze moeten dat proggie gewoon zo maken dat ie ofwel het juiste tempo WEL kan uitlezen, of dat ie echt de boel gaat syncen op beat-slices....

Olaf
je moet niet verwachten dat ie de bpm helemaal goed uitleest want vaak begint een track niet meteen op de beat of wat dat ook ...

je moet het echt met de hand doen
eerste beat 'cueen' en er een beatmarker van maken
dan legt ie er zelf een grid overheen
die grid verloopt altijd een beetje dus moet je soms met de hand scrollen en bij verloop de orfginele bpm aanpassen.

kijk hier maar :

forum

hij crashed alleen erg vaak bij mij
maar als je eenmaal een track met de grid hebt kan je die grids in de playlists opslaan en altijd inlezen met grid

werkt echt super ... ik zal kijken of ik er een mix mee kan maken

ik cue'em precies op de 1e beat...dat gaat prima.....en dan zet ik die beatmarker..precies zoals op forum gezegd wordt...en toch blijf ik verlopen houden......daar gaat iets niet lekker...

Olaf

hmm olaf.. hoe lang loopt een track bij jou gemiddeld in syc op het moment dat je m gelijk hebt gezet?

Heb gisteren nog even wat gerotzooid en het gaat redelijk.. het beatmatchen is wel wat lastiger vergeleken bij ableton vanwege de grootte van de files.

Origineel geplaatst door Knaller
hmm olaf.. hoe lang loopt een track bij jou gemiddeld in syc op het moment dat je m gelijk hebt gezet?

Heb gisteren nog even wat gerotzooid en het gaat redelijk.. het beatmatchen is wel wat lastiger vergeleken bij ableton vanwege de grootte van de files.

meestal iets tussen een halve en een hele minuut..maar ik ben echt een timing-fetisjist......ik hou van rete-strakke mixen....dus ik zit normaal ook continue bij te pitchen e.d..... dus ik trek het niet als zo'n track die volgens alle instellingen op het goede tempo staat ineens uit mekaar gaat lopen...dan is het tempo dus blijkbaar toch niet goed...en dat vinnik zo vreemd bij een house-track die gewoon uit een sequencer of drumcomputer komt

Olaf

Ah dit is net als realtime chatten :D

Tja uitzichzelf-retestrak is Traktor misschien nog niet, maar volgens mij kun je het best strak krijgen, DJ Hell (overigens niet mijn favoriet ;) ) heeft zijn nieuwe cd gemixt met traktor 2 en in duitsland zie je steeds meer mensen met traktor in clubs, vraag me af of zij de timing wel helemaal tight krijgen.. miischien een vraag voor het traktor forum :stupid

op zich is er nix aan de hand als je gewoon een mix maakt, die duren toch meestal niet veel langer dan 30 seconden...en gewoon met de pitchslider en de pitchbend buttons de boel strak zetten is ook geen enkel probleem....maar ik vind juist de potentiele kracht van traktor e.d. dat je je niet meer echt bezig hoeft te houden met het mix-technische gedeelte maar veel meer met creatieve dingen als loopen en vreemde tracks mixen...... nu werkt dat helaas nog niet lekker, bij mij tenminste dan.....

Olaf

Origineel geplaatst door Knaller
Ah dit is net als realtime chatten :D

Tja uitzichzelf-retestrak is Traktor misschien nog niet, maar volgens mij kun je het best strak krijgen, DJ Hell (overigens niet mijn favoriet ;) ) heeft zijn nieuwe cd gemixt met traktor 2 en in duitsland zie je steeds meer mensen met traktor in clubs, vraag me af of zij de timing wel helemaal tight krijgen.. miischien een vraag voor het traktor forum :stupid
de timing is helemaal tight te zetten .. geen probleem
je moet wel nadat je beatmarker hebt gezet de track door scrollen om te kijken of ie weg loopt of niet
dat moet je corigeren door de originele bpm aan te passen van de grid !!!!!!

niet vergeten hoor !
en zo staat het ook op het forum en werkt prima
bij oude disco moet je meerdere beatmarkers neerzetten op het moment dat ie gaat verlopen
maar ik geef Olaf wel gelijk dat ie eigenlijk de file in stukjes zou moeten hakken zoals recycle
dat zou het beste werken

nou ik heb traktor2 opgegeven..... vanavond nog es lopen pielen, beatmarkers gezet etc.. alles staat gewoon goed, maar toch verloopt ie op een gegeven moment....dus voor mij valt traktor 2 af.....ik ga ableton live 2 maar es bekijken....

Olaf

RAAHHH!! kom ik er achter dat ableton live (1 en 2) helemaal geen mp3 ondersteunen...... maar wel lopen gillen dat ze zich ook op DJ's richten.... duh! scheelt me 10 keer zoveel muziek die ik kan meenemen.... jammer hoor..zag er allemaal heel interessant uit..

Olaf

He olaf, heb je de bpm links boveen wel op lock gezet en onder het knopje MSTR naast het bpm venster geactiveert?
Als je dat nog niet gedaan hebt dan moet je dat maar eens proberen.

laterz

Origineel geplaatst door djody
He olaf, heb je de bpm links boveen wel op lock gezet en onder het knopje MSTR naast het bpm venster geactiveert?
Als je dat nog niet gedaan hebt dan moet je dat maar eens proberen.

laterz

ga ik es ff proberen....maar het is natuurlijk niet de bedoeling om een hele set in het zelfde tempo te blijven doen.....maar ik neem aan dat ik die mastertempo ook wel kan aanpassen of weer uitzetten qua lock...thanx

Olaf

RAAHHH!! kom ik er achter dat ableton live (1 en 2) helemaal geen mp3 ondersteunen...... maar wel lopen gillen dat ze zich ook op DJ's richten.... duh! scheelt me 10 keer zoveel muziek die ik kan meenemen.... jammer hoor..zag er allemaal heel interessant uit..

Olaf

abelton is lekker om live je eigen tracks te mixen, ik neem zelf alle nummers en sporen als loops op in audio en laad ze dan in ableton, (dan gebruik je ook niet zoveel mbs als bij een afgemixt nummer (als je wilt))..vervolgens mix ik het live./voor het mixen van gehele nummers moet je gewoon traktor gebruiken, of een paar echte draaitafels..

ableton rox, NI rox :biertje:

ga ik es ff proberen....maar het is natuurlijk niet de bedoeling om een hele set in het zelfde tempo te blijven doen.....maar ik neem aan dat ik die mastertempo ook wel kan aanpassen of weer uitzetten qua lock...thanx

Olaf
tempo kan je veranderen geen enkel probleem
het gaat er omdat het deck welk moet syncen ook moet weten waar ie aaan moet syncen
en daar zet je de mstr aan ...

de masterclock links boven in hoef je niks mee te doen
lees ook nog effe daty pdf wat bij de demo zit
daar staan alle knoppen in uitgelegd

Yeh!

Het loopt nu als een tierelier, de truuk is inderdaad om vooraf je cuepoints en beatmarkers perfect neer te zetten, als je dit netjes doet loopt het superstrak in sync, ik hoef hooguit een of twee keer per nummer een beetje bij te pitchen. Als je de beatmarker functie gebruikt moet je het wel superprecies doen, anders kun je de functie beter uitzetten want werkt het alleen maar averechts, dus Olaf gewoon nog ff oefenen jongen!

:koffie: :peukie: :dj:

:okdan:

p.s: je tracks kun je importeren in je 'Track Collection' om de cue/loop instellingen te bewaren

Hey Olaf,

Las je post op het traktorforum, het heeft echt te maken met de beatgrid die niet helemaal goed staat, het eerste wat traktor doet bij het laden van een file is zelf de grid samenstellen en die is gewoon niet correct, de beatgrid is vervolgens het enige waar traktor naar kijkt om te syncen, de wavefile zelf wordt hiervoor niet meer gebruikt. Je kunt het testen door een track te 'beatmatchen', op te slaan in je Track Collection om de settings te bewaren, en deze vervolgens weer vanuit je track collection (!) in beide decks te laden, dan gebruik je exact dezelfde grid en moet het strak lopen.

check, zelfde track 4 minuten..strakker kan niet denk ik 8P

http://members.chello.nl/r_peters/sync.mp3

Het komt er dus op neer dat je alles vooraf moet loopen cueen en opslaan of handmatig bij moet sturen, wanneer je bv een spontane loop eringooit zet traktor ook hier de markers niet goed, en gaat je track die perfect in sync liep er weer een ietsje naastlopen.. etc

wat NI moet doen is het beat-detect-algoritme :P flink verbeteren en anders in ieder geval de wave display een stuk groter maken, want syncen op zo'n pieldisplaytje werkt niet echt :duivels:

:koffie: :dj:

tja..zou heel goed kunnen..anyway ik werd er niet blij van...het stomste is nog wel dat traktor 1 het hele syncen veeeel beter doet......

Olaf

Ik heb de update van 1 naar 2 een tijdje terug gedownload, maar wat ik niet snap is waarom je niet met 2 verschillende geluidskaarten aan de gang kan zoals in Traktor 1 wel kon :confused:. Ik moet dus nog ff wachten tot m'n nieuwe geluidskaart binnen is, maar voorlopig red ik het met Traktor 1 ook wel :)

Back