Bekijk alle berichten

n303y

Ouwe rot
Het scherm wat te zien is nadat je klik op "forum" en daarna op "bekijk nieuwe berichten" werkt erg handig. Je ziet in 1 opslag de meest actuele threads met hun belangrijkste informatie (Onderwerp, Onderwerp begonnen, Forum Antwoorden, Aantal keer bekeken en Laatste bericht). Ook is het handig dat als je deze gezien hebt en later weer inlogt die vervolgens niet meer te zien zijn. Wat ik echter erg jammer vind is het ontbreken van 'hetzelfde scherm met als enige verschil dat ie alle threads laat zien en dus geen rekening houdt met wat je al gezien hebt'.
Ik heb hier een voorbeeld van een forum waarbij dat zelfs als hoofdpagina wordt gebruikt. Mijn ervaring is dat het erg praktisch werkt en het lijkt mij een nette toevoeging om het dan bijvoorbeeld als weergave hieronder te krijgen. De hoeveelheid werk zal zeer beperkt zijn aangezien er alleen maar een stukje sql verander in al bestaande code (de "bekijk nieuwe berichten" knop).

Indien er om andere redenen edrvoor gekozen wordt om hier niets mee te gaan doen zou ik graag een manier willen weten hoe ik dit anders kan bewerkstelligen. Zoeken op *** werkt helaas niet dus waarop kan ik dan zoeken dat ie toch alles laat zien of kan ik misschien een url inplakken die hetzelfde lat zien?

voorbeeldje dus...

Attachments

• aaa.jpg
    aaa.jpg
    33,2 KB · Bekeken: 160
Als je in één oogopslag de "meest actuele threads met hun belangrijkste informatie" wilt zien zonder rekening te houden met wat je al gezien hebt, kun je toch gewoon de "berichten van vandaag" link gebruiken?

Alles ouder dan vandaag is toch niet actueel ;)

Die geeft niet dezelfde informatie weer. Posts van ouder dan een dag kunnen nog steeds actueel zijn (en blijven!) indien de nieuwe functionaliteit geimplementeerd wordt :)

Je wilt dus een soort "berichten van afgelopen week" of iets dergelijks? Of alle threads in chronologische volgorde?
Ik begrijp niet helemaal wat daar het doel van is. Waarom zou je willen weten in welke threads een paar dagen geleden voor 't laatst is geantwoord?

Alle threads in chronologische volgorde (last updated) en niet alleen van afgelopen week. Binnen een subforum is dit nu ook al het geval. Wat ik dus graag zou willen is dezelfde weergave maar dan over alle forums.
Op het moment dat je een pb krijg en even geen tijd hebt om de nieuwe en/of gewijzigde threads te lezen maar wel je pb wilt lezen worden de threads als gelezen beschouwd omdat je ingelogd bent geweest. Als daar dan een dag tussen zit kun je onmogelijk zien wat je hebt gemist behalve als je elk subforum bekijkt omdat deze al chronologisch worden weergegeven.
Dat knopje "Bekijk alle berichten" is een functionaliteit die nu alleen per subforum beschikbaar is als standaard weergave. Wat het zou toevoegen is een weergave van threads in de tijd zonder dat er iets ontbreekt. Zonder deze mogelijkheid is de kans groter dat threads niet meer gezien worden en alleen maar zichtbaar zijn/worden wanneer je er op zoekt, in de betreffende subforum bent of iemand een reactie plaatst. Het zou jammer zijn voor de threads die potentie hebben om een bron van belangrijke informatie te worden. Ik ben daarom van mening dat niet alleen de inzichtelijkheid wordt vergroot maar ook de kwaliteit van het forum zelf.

Als er een manier is om alle threads als resultaat van een zoekopdracht weer te geven dan hoor ik dat graag.

Niet helemaal wat ik bedoel. De velden die je ziet zijn niet hetzelfde als wat je ziet als je op "Bekijk nieuwe berichten" klikt of het resultaat van de zoekfunctie.

Hij zal wel superlang worden maar dat is de weergave van elk subforum nu ook.

Ik vind het interessant, maar geef je weinig kans op implementatie.

Denk je dat dat komt omdat het teveel werk zou zijn en/of omdat de toegevoegde waarde niet wordt gezien?

Allebei een beetje.
Als het al mogelijk is wat je wilt, zal er waarschijnlijk ik de code van het softwarepakket aanpassingen moeten komen. Dat willen we liever niet.
En als bij het opvragen van de lijst gebruik maakt wordt van de zoekfunctie kan het wel een enorme belasting op de server geven.

Origineel geplaatst door matt second
Dat willen we liever niet.

Deze thread suggereert een ander beleid maar misschien dat ik het verkeerd interpreteer.

Waarschijnlijk heeft dit geen zin maar ik wil hierop toch wel even reageren.

Je argument over een enorme serverbelasting lijkt mij niet het geval. Kijk wat er bijvoorbeeld gebeurt als je op deze link klikt. Het subforum met de meeste threads (90000) worden < 1 sec weergegeven. Hierbij heb ik het filter zelfs op "vanaf het begin" gezet. Wanneer als default 30 dagen (zoals op de meeste subforums) wordt aangehouden zal de belasting t.o.v. zoekfunctie die men nu gebruikt te verwaarlozen zijn. Bovendien wordt de inhoud van de threads sowieso niet allemaal geladen want anders zou de responsetijd nooit < 1 sec. kunnen zijn.

Voor wat betreft code aanpassingen weet ik niet welke stappen er allemaal moet worden ondernomen maar uit deze thread blijkt dat dit geen probleem hoeft te zijn. Daarnaast wil ik best een blik werpen op de code :)

Als er desondanks mijn poging niets met mijn feedback gedaan wordt wil ik wel vragen wat ik in de zoekfunctie kan intypen om alles te zien. Of welke link ik kan inpasten voor alle berichten? Hierbij selecteer ik dan ook de periode zodat de melding "Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted " niet verschijnt.

Je zou het verkeerd kunnen interpreteren, maar sommige dingen zijn wel mogelijk.

Nogmaals, ik vind het idee interessant, maar andere zaken hebben nu veel meer prioriteit en bovendien zie ik even geen makkelijke manier om jouw idee makkelijk en veilig te implementeren.

Blijft natuurlijk ook de vraag of er meer mensen zouden zijn die interesse hebben in een dergelijke lijst van threads.

Back