MKS-80 <> Andromeda

Origineel geplaatst door dennisb
gewoon programmer verkopen, kutding, nog een beetje sparen en de a6 erbij kopen, een mks80, om het even welke versie, is :okdan:
zou de programmer toch houden, lijkt me het verschil tussen analoog bedienen of menutjes happen.
of is ie echt zo slecht , enzoja hoezo dan??

Origineel geplaatst door sunny pedaal
zou de programmer toch houden, lijkt me het verschil tussen analoog bedienen of menutjes happen.

Ik zou ook niet weten wat er zo slecht aan is. Okee, de feeling is niet 100% hetzelfde als van een doorsnee analoge bak (de stand van de knoppen komt natuurlijk vaak niet overeen met de opgeslagen stand, totdat je er aan zit zeg maar). Maar verder is het gewoon degelijk en super handig natuurlijk; werkt 10 keer sneller dan zonder in ieder geval.

Er werd in deze draad trouwens ook over een Prophet VS gesproken, en er staat er nu toevallig een te koop op MP.... :walker:

Origineel geplaatst door Hooihuis

Er werd in deze draad trouwens ook over een Prophet VS gesproken, en er staat er nu toevallig een te koop op MP.... :walker:

En die is aardig aan de prijs € 1400- moet wel wat goedkoper te vinden zijn, rond de € 1000,- moet lukken.
Ik denk zeker te weten dat ze op termijn onbetaalbaar zullen worden, fantastische synth.....

Origineel geplaatst door sunny pedaal

hij is slecht omdat ie verspringt, je kan er dus live niet echt wat mee, ik speel ook graag met de parameters tijdens het opnemen van een spoor bijvoorbeeld, met dit programma http://www.mk2software.com/mpc80/index.php gaat dat een stuk beter, ik heb de programmer gehad en weer verkocht om deze reden

Origineel geplaatst door Wiseguy
En die is aardig aan de prijs € 1400- moet wel wat goedkoper te vinden zijn, rond de € 1000,- moet lukken.
Ik denk zeker te weten dat ze op termijn onbetaalbaar zullen worden, fantastische synth.....

ok die vergelijking werdt gemaakt omdat hooij :doei: huus
iets met karrakter en duister wilde

ok de p. vs
wave forms en analoog pad verder
zou ik zeggen de dss1 ...maar goed dat heeft ie ook al :halleluja hulde

dan de prophet 2000
kunje je eigen samples/waveforms in laden en verder een analoog pad en scheelt effe 1200
tip dus !
of is een analoog pad avn de prophet vs tov de prophet 2000 veel verschillend
qa cem chips inside ,...
info wanted evt met cem vergelijk

de prophet 2000 is wel wat simpler maar qa structuur lijkt ie veel op de dss1 ...erg gewardeerd ook dus !
en kan hooij. zn mks80 behouden
ze hadden van de andy een kleine versie moerten maken 6 voice met betere stepsequencer

*D

de sun syn is erg duur toch 3000+ eu d8ik
astie eg soo dik is ...? vindt ik t veel

poly analoog met knoppen goede matrix/ midi interface erop ....kost aardig wat
dan is een evolver ...keys heel soo raar nog niet
:dubbel:

Origineel geplaatst door dennisb
hij is slecht omdat ie verspringt, je kan er dus live niet echt wat mee, ik speel ook graag met de parameters tijdens het opnemen van een spoor bijvoorbeeld, met dit programma http://www.mk2software.com/mpc80/index.php gaat dat een stuk beter, ik heb de programmer gehad en weer verkocht om deze reden

je moet als je achteraf alleen de systemexclusive data van de sliders wil opnemen de notes on en off er uit filteren .. die stuurt ie altijd door namelijk !

Origineel geplaatst door MadR
je moet als je achteraf alleen de systemexclusive data van de sliders wil opnemen de notes on en off er uit filteren .. die stuurt ie altijd door namelijk !

het punt bij mij was dat ik gedraai aan knoppen nooit opneem met CC of sysex maar als geluid, ik wil het graag direct goed horen zonder horten en stoten, met dat programmaatje gaat dat wel goed

je kunt ook vrij gemakkelijk de knoppen en schuiven van een midi controller, zoals de Novation Remote, zo instellen dat daarmee de MKS-80 wordt bediend.

Kan direct, controller programeren, of indirect, via sounddiver of midiquest, die de CC dan vertalen in sysex. Daarover staan wat threads hier op het forum. Ik doe t via sounddiver, werkt perfect.

Bijna alle functies, in ieder geval alle belangrijke, van de MKS kan ik direct met een schuif of knop bedienen.

Ik kwam toevallig dit draadje weer tegen....de laatste tijd heb ik weer eens wat patches gemaakt op de MKS-80 en voorlopig hou ik hem lekker zelf. Heeft toch wel een erg fijn karakter, deze bak :luv:

:okdan:

het punt bij mij was dat ik gedraai aan knoppen nooit opneem met CC of sysex maar als geluid, ik wil het graag direct goed horen zonder horten en stoten, met dat programmaatje gaat dat wel goed

Hoe bedoel je horten en stoten ? bij mij werken de schuiven heel secuur.

En wat betreft het onthouden van de instellingen. Daar heb ik niet zoveel last van. Kan me alleen voorstellen dat het alleen live vervelend is. In de studio kan ik gewoon horen waar een schuif op stond door te schuiven.

Daarnaast heb je dat genoeg met oude synths met geheugen. Alleen endless rotaries hebben daar geen last van.

Back