MKS-80 <> Andromeda

ik denk wel dat je met de a6 heel erg in de buurt kan komen.
beetje filter oversturen wordt ie ook een stuk dikker van.

een sunsyn is misschien ook een optie? die klinkt ook fijn hoor pffff

sunsyn

sunsyn.jpg

JAAAAAAAH

Sunsyn! schaamteloos dat niemand die hier heeft...

Ik heb dat dink bij schneidersbuero betast.... VET, VET, VET!

dikke bassen, dikke pads

en erg mooi in het echt, plaatje doet geen recht aan die machine

Ja die van schneidersbuero was 2e hands, ik was daar wat cwejman spul aan het halen...
maar wat een vette bak zeg....

Bovendien kan je ook nog eigen waves in dat ding droppen :) en als RCA osc gebruiken...

ik ga er maar voor sparen denk ik :) koop ik 'em eind 2009

Ja koop maar een sunsyn, als je die dan beu bent over 2 jaar kan je die voor de helft aan mij verpatsen. :D

Schijnt wel vet te klinken, op bleusynths staat dat de sound een beetje richting jupiter 4 zou gaan :verkoght:

nee tuulk niet
jij bent aan de modulars begonnen, daar gaat al je poen in zitten hehe

SUNSYN

@toon nee jupiter 4 niet hoor althans ik heb alleen demo's van de sunsyn gehoord, maar das toch anders dan de juup4 die ik te leen heb. das wel 1 van de vetst klinkende bakken ever namelijk hehe. de heflt van de sound kan niet eens door de outputs, zo stroperig dik is die

Origineel geplaatst door fjoesz
nee tuulk niet

SUNSYN

@toon nee jupiter 4 niet hoor althans ik heb alleen demo's van de sunsyn gehoord, maar das toch anders dan de juup4 die ik te leen heb. das wel 1 van de vetst klinkende bakken ever namelijk hehe. de heflt van de sound kan niet eens door de outputs, zo stroperig dik is die

bestaan er verschillende soorten jupiter 4?

de vco komt er lekker hard uitknallen, echt chapeau, maar dan vooral als het filter helemaal openstaat. en dan vind ik het eigenlijk een geluid om bewonderend van te zeggen: 'zo hé, dat is een krachtige discrete oscillator.' en niet zo zeer een inspirerend geluid om in je mix te proppen. en als je het filter gaat gebruiken, dat ik toch duidelijk van een andere klasse dan de oscillator vind, blijft er al snel een stuk minder over van die krachtige synth.

ik had al veel juichende verhalen over de jp4 gehoord en het is zeker een leuke analoge monosynth, maar een topper vind ik het niet. de sh5 vond ik veel en veel mooier, de micromoog eigenlijk ook al.
lekker hè, dat iedereen er anders over denkt.

over de sunsynth: dikke specs zijn het zeker, maar ik neem toch aand at ie meer aan een andromeda dan aan een jp8 doet denken? maw toch ook gewoon knalhard strak nieuw analoog?

nee tuulk niet

daar zou je best gelijk in kunnen hebben :D

Origineel geplaatst door Leo
over de sunsyn: dikke specs zijn het zeker, maar ik neem toch aand at ie meer aan een andromeda dan aan een jp8 doet denken? maw toch ook gewoon knalhard strak nieuw analoog?

Mja ik vond het iig inspererend, een hele dikke brass kwam er uit. Er stond geen moog ofzo om te vergelijken maar hij is wel een stuk dikker van zichzelf dan een a6. vettige sounds.

Origineel geplaatst door Alex Omega

Ik heb dat dink bij schneidersbuero betast.... VET, VET, VET!

Hoe zijn de envelopes, traag/snel ?

gewoon programmer verkopen, kutding, nog een beetje sparen en de a6 erbij kopen, een mks80, om het even welke versie, is :okdan:

Origineel geplaatst door Wiseguy
Hoe zijn de envelopes, traag/snel ?

Wel ok.

stuk sneller als die van de omega8/se1x bijv.

ik heb die omega8 ook even de geprobeerd...slappe hap vergeleken met de sunsyn om een vergelijking te maken.
sunsyn bruter/drukkender dan de omega8

maar geen cwejman fast envelopes natuurlijk.....

de juup 4 is overigens niet mono eh

beetje dom van mij ja, dat komt omdat ik altijd met 1 vinger speel.

mja de unison is wel moddertje natuulk, dus gelijk heb je :D

Back