PPG 2.0: om mee te beginnen

Origineel geplaatst door MatthewLeBlom
........................P...r...a...c...h...t...i...g ....................

........................................:)..................................

........Ik........wil........ook........een........P...P...G.........

Ach voor geld, VEEL geld, is ALLES te koop hoor! :duivels:

http://www.youtube.com/watch?v=IWaEeHPEGds

Is het hem nou wel of niet?
:L Dit bakkie is te horen op een paar wereldhits uit begin jaren 80? Moments in love.......Beat box enzo?
:bekdicht:
Kent iemand hier Fracture Interne van Serge Blenner? Helemaal gemaakt met die sequencer trouwens en met 1 oscillator per "stem". Overigens kun je wel degelijk ook de golfvormen veranderen in dat "third panel": als ie in third panel staat weer terug naar panel 1. Eh.. al is het wel lang geleden voor me. :engel:

Klinkt lekkerrrr hoorrrr... :halleluja

Heb je misschien nog een stukkie mp3 met wat pad/string-geluiden?

Origineel geplaatst door SCD
Nee nee, ik heb het afgebroken pinnetje weer vastgesoldeerd. DAT werkt weer. Maar ik zou graag de aftertouch en velocity weer werkend krijgen... =(

I had ooit een Wave 360B (het oudere broertje van de 2.0 en later, en die had een soort scharnierend toetsenbord dat aan beide uiteinden een weerstands-strip onder druk kon zetten. Deze strips waren verantwoordelijk voor de (rudimentaire ) mono-aftertouch.

Laatst gewijzigd:
Velocity zit er niet op gewoon. Wel velocity aftertouch. Met de aftertouch kun je vrschillende parameters aansturen maar velocity in de zin van "aanslaggevoelig" heeft ie niet. Dram niet door dus met die aftertouch: het is aan of uit.
Vergeet niet dat dit (een van) de eerste programmeerbare synth-s uit de geschiedenis van de mensheid is en zo'n interne sequencer (DRS) was nog even wennen toen ; )

Wat zou er van der Wolfie geworden zijn trouwens? Die jongen kon zich meten met B. Moog en was de uitvinder van alles wat jullie nu zo vanzelfsprekend vinden. Sample based VA, digital waves bla bla bla en de hele mikmak.
Marketing en strategie waren niet zijn sterkste kanten maar die Jappen en Yankies zijn hem eeuwig dankbaar.
Waldorf kiss my ass en het blijft jatwerk allemaal. Dus Micro-Wave en bla bla Wave hebben niets te maken dus met der Wolfie. ScheiBe! :Z Ik ga naar bed en to hell with Waldorf, Yamaha, Korg, Roland en Alesis :duivels:

:gaap: Voor der Wolfie: :luv: :halleluja

TD

TD

Instant TD machine zo te horen :). Heb ook begrepen dat PPG en TD nauw samen werkten...

Stom stom stom: 360C is dus Wave 2.
:eureka: :geslaagd: Driewerf hoera voor Ing. W. Palm. :yamaha: :kimono: :dubbel:

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Stom stom stom: 360C is dus Wave 2.
:eureka: :geslaagd: Driewerf hoera voor Ing. W. Palm. :yamaha: :kimono: :dubbel:
Laatste Wavetable=project dat ik ik van hem zag was PLEX van Steinberg.
Briljante kerel inderdaad.

Die Froese was inderdaad "endorser" van PPG. Net als Schulze enzo.
Kregen gratis spul van Wolfgang en die arme sloeber ging zelf failliet.
Het leven is hard: dit is kapitalisme en who cares? :confused:

Froese gebruikte vroege wavetable synthesis voor "Stuntman". Heel frisse plaat.

Matrixsynth blog> ppg

PPG website met veel info en wat wav's.

PPG

Laatst gewijzigd:
http://www.youtube.com/watch?v=IWaEeHPEGds

Is het hem nou wel of niet?
:L Dit bakkie is te horen op een paar wereldhits uit begin jaren 80? Moments in love.......Beat box enzo?
:bekdicht:

Ann Dudly (een van de bandleden van Art of Noise) had een PPG (de belletjes) en was bij veel producties te horen. Ook op bijvoorbeeld ABC - the look of love

[
Kent iemand hier Fracture Interne van Serge Blenner? Helemaal gemaakt met die sequencer trouwens en met 1 oscillator per "stem". Overigens kun je wel degelijk ook de golfvormen veranderen in dat "third panel": als ie in third panel staat weer terug naar panel 1. Eh.. al is het wel lang geleden voor me. :engel: [/B]

Ik heb een andere CD van Serge Blenneer (Musique Esthétique) waar voor zover ik het kan horen ook veel gebruik wordt gemaakt van de PPG met waarschijnlijk ook een Waveterm

JurgeN

Origineel geplaatst door Tukker

Matrixsynth blog> ppg

PPG

Stuntman... ja, ongeveer het enige wat ie goed heeft gedaan... :stupid

Velocity zit er niet op gewoon. Wel velocity aftertouch. Met de aftertouch kun je vrschillende parameters aansturen maar velocity in de zin van "aanslaggevoelig" heeft ie niet. Dram niet door dus met die aftertouch: het is aan of uit.

Nou ja zeg, dat is wel erg kort door de bocht. De synthesizer had bij aflevering aftertouch en velocity. Klaar. De helft van de modulatiemogelijkheden is daar ook nog s op gebaseerd. Dat ik dat werkend wil hebben is toch heel normaal?

Waldorf kiss my ass en het blijft jatwerk allemaal. Dus Micro-Wave en bla bla Wave hebben niets te maken dus met der Wolfie. ScheiBe! :Z Ik ga naar bed en to hell with Waldorf, Yamaha, Korg, Roland en Alesis :duivels:

Ook hier een beetje meer respect aub. Wolgang Palm heeft meegewerkt aan het ontwerp van de WAVE en in indirecte zin ook de Microwave 1, dus dat kun je geen jatwerk noemen. De WAVE en microwave hebben ALLES met Wolgang Palm te maken!

Origineel geplaatst door Tukker

Matrixsynth blog> ppg

PPG

Kijk, dat is mijn oud berichtje dat ik toen heb geschreven. Ik denk er zitten een paar foutjes in omdat ik op dit moment geen 2.2 en 2.3 ter beschikking had maar voor de 360/360A en de 2.0 geldt nog steeds het gezegde. Normaal zijn de 360 en de 2.0 achtstemmig polyfoon maar ze klinken interessanter en vetter als men twee oscillatoren met elkaar gaat combineren, dus men gaat de instrumenten dan maar nog vierstemmig bespelen (voice a en b samen). Anders bestaat de mogelijkheid om tussen voice a en voice b om te schakelen en zo tegelijk tussen twee verschillende geluiden te wisselen die elk achtstemmig polyfoon zijn.

Hoe dan ook, als ik de keuze (en kans) had om er nog een tweede PPG bij te kopen, ik zou zo meteen de 2.0 nemen. Gewoon omdat ie nog wat subliemer kan klinken in vergelijking met de 360 die soms toch ietsjes te scherp en aggressief is (maar op een mooie wijze). Met name het sologeluid dat Froese op "White Eagle" en de single "Das Mädchen auf der Treppe" heeft gebruikt, dat klinkt zó organisch en zó schitterend, daar krijg ik nog steeds kippevel van (en ik ben nooit een grote liefhebber van het werk van TD geweest).

Stephen (die niet lang geleden een 340/380 systeem had kunnen kopen... maar het niet deed).

Origineel geplaatst door CS80
"White Eagle" en de single "Das Mädchen auf der Treppe"

Het enige synthesizernummer dat van mij op de schaal van 10 een 11 als waardering krijgt :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

En draai "Mädchen auf der Treppe" eens op 29 a 30 toeren per minuut.... Aaaahhhhhh....... :luv:

Back