PPG 2.0: om mee te beginnen

Idee?
Maak een nummer met de PPG wave folder op deze pagina:

PPG Wav's

Straks even kijken of ik er een kan uploaden... :)

Ik heb een Wave twee gehad en hem zo'n jaar of 10 geleden verkocht,
want zonder midi ben ik nergens.
Sommige tables hadden wel een heel erg mooi verloop, die heb ik destijds op dat gezet.
Met een sampler met goede (CEM) filters en de wav's kom je behoorlijk in de buurt.
Die van mij had trouwens transparante ringen onder de knoppen zitten.

Okay, de folder zit wel vol 80's kaas, maar we kunnen daarmee best fonduen... :D

Dus: PPG-Fondue 1 en 2
Enjoy.

or else..

:engel:

Attachments

• ppg 1 rendered shrt.mp3
    1.003,3 KB · Bekeken: 117
PPG Fondue 2 8D

Attachments

• ppg 2 rendered.mp3
    860,4 KB · Bekeken: 107
De 2e fondue is de lekkerste.
Maar dit geeft wel aan waarom mensen denk ik een echte wave kopen,
dit klinkt veel killer dan de zachte boventonen uit de wave.

Weet iemand hier ook *zeker* dat V1.2 de laatste OS versie is van de WAVE 2.0?
In de duitstalige manual wordt namelijk gerept van V1.3.

Over het verschil tussen de 2.0 en de 2.2/2.3:
Ik zou *onmiddellijk* voor de 2.0 gaan. Ik heb hier ook een 2.3 gehad maar de filterklank is toch behoorlijk verschillend. Het IS een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de 2.0 warmer klinken.

Wat zijn synthesizers toch leuk :)

Origineel geplaatst door SCD
Weet iemand hier ook *zeker* dat V1.2 de laatste OS versie is van de WAVE 2.0?
In de duitstalige manual wordt namelijk gerept van V1.3.

Over het verschil tussen de 2.0 en de 2.2/2.3:
Ik zou *onmiddellijk* voor de 2.0 gaan. Ik heb hier ook een 2.3 gehad maar de filterklank is toch behoorlijk verschillend. Het IS een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de 2.0 warmer klinken.

Wat zijn synthesizers toch leuk :)
Zitten er in latere versies van de 2.x geen SSM chips ipv Curtis (CEM) chips zoals in de 2.0?

Origineel geplaatst door warner
Zitten er in latere versies van de 2.x geen SSM chips ipv Curtis (CEM) chips zoals in de 2.0?

Ja dat klopt.

Nou.....alleen als je dat wil. :D

Ik vond het gewoon een verdekseld mooie site voor een verdekseld mooie synth (reeks).
Compleet met geschiedenis, typen, soundbites.... mjam. :koffie:

Origineel geplaatst door Tukker
Nou.....alleen als je dat wil. :D

Ik vond het gewoon een verdekseld mooie site voor een verdekseld mooie synth (reeks).
Compleet met geschiedenis, typen, soundbites.... mjam. :koffie:

Je denkt toch niet dat ik die site al niet 354 keer bezocht, bekeken, uitgekleed en weer aangekleed heb??? :D

Hij is mooi, maar al lang niet meer ge-update.

ach......dat is ja Schade...dacht ik ook wat te melden te hebben. :eureka:

Maar 't ziet er mooi uit allemaal...hoewel het me een lastige synth lijkt om te programmeren.

Een PPG 2.0 te koop in Duisland!

Dit is de kans om een PPG 2.0 te krijgen!!! op ebay Duitsland staat er 1 te koop, is niet echt goedkoop! (3390,- Euro)
Tevens heeft hij een Memorymoog Plus te koop en een Fairlight CMIIx (5990,- Euro).

Uhhh SCD...... je hebt een PPG 2.2 in huis gehad geen 2.3!!!

Origineel geplaatst door oberheim
Een PPG 2.0 te koop in Duisland!

Dit is de kans om een PPG 2.0 te krijgen!!! op ebay Duitsland staat er 1 te koop, is niet echt goedkoop! (3390,- Euro)
Tevens heeft hij een Memorymoog Plus te koop en een Fairlight CMIIx (5990,- Euro).

Uhhh SCD...... je hebt een PPG 2.2 in huis gehad geen 2.3!!!

Ja, even checken of je wel scherp bent... haha!

3390 voor een 2.0 is wel erg veel geld hoor!

Hoi,

Ik volg deze thread met belangstelling :) een PPG is een erg mooi apparaat (en gezien de inhoud van de machines vrij eenvoudig van opzet...)

Ik heb ooit een keer een demo-cassette voor de Wave 2.3 en Waveterminal aangevraagd (en gekregen). Op kant 1 een aantal demo's van de 2.3 en op de 2e kant het bekende (two tribes) nummer. De inhoud van kant 1 heb ik nog niet eerder ergens gehoord, dus ik zal deze binnenkort digitaliseren en een linkje plaatsen voor de liefhebbers.

Greetz,

JurgeN

Ja, even checken of je wel scherp bent... haha!

3390 voor een 2.0 is wel erg veel geld hoor!

Deze prijs is inderdaad belachelijk, hoor! Ik bedoel, de 2.0 is een zeldzame bak, ongetwijfeld, maar ik denk een derde daarvan plus/minus 250 Euros is nog best realistisch. Nou, aan de andere hand is CML een professionele muziekwinkel voor mensen met dikke portefeuilles...

Stephen

Origineel geplaatst door CS80
Deze prijs is inderdaad belachelijk, hoor! Ik bedoel, de 2.0 is een zeldzame bak, ongetwijfeld, maar ik denk een derde daarvan plus/minus 250 Euros is nog best realistisch. Nou, aan de andere hand is CML een professionele muziekwinkel voor mensen met dikke portefeuilles...

Stephen

Nou, voor eentje met midi is de helft wel realistisch denk ik. Moet ie in topstaat zijn. Maar ja, zoals zo vaak... wat een gek ervoor geeft....

Nou, voor eentje met midi is de helft wel realistisch denk ik. Moet ie in topstaat zijn. Maar ja, zoals zo vaak... wat een gek ervoor geeft....

Akkoord, maar dan hoeft er ook nog een koffer bij te zijn :). De MIDI kit zal waarschijnlijk sowieso een EES kit zijn want volgens mijn weten heeft Palm nooit een MIDI upgrade voor de 2.0 aangeboden. En nu is de kwestie of de interface ook redelijk is ingebouwd, of misschien was het een knutselaar? Ik hoop van niet...

Stephen

Origineel geplaatst door CS80
Akkoord, maar dan hoeft er ook nog een koffer bij te zijn :). De MIDI kit zal waarschijnlijk sowieso een EES kit zijn want volgens mijn weten heeft Palm nooit een MIDI upgrade voor de 2.0 aangeboden. En nu is de kwestie of de interface ook redelijk is ingebouwd, of misschien was het een knutselaar? Ik hoop van niet...

Stephen
Er was ook een Kenton midikit. En die zijn WEL goed over het algemeen.

Back