Welke sampler ?

Welke sampler ?

• Akai S2800/3000/5000/6000

Stemmen: 38 28,6%
  • Yamaha A3000/4000

Stemmen: 34 25,6%
  • Emu E4XT/4000/etc.

Stemmen: 24 18,0%
  • Roland VP-9000 (Variphrase)

Stemmen: 1 0,8%
  • Kurzweil K2500/2500R

Stemmen: 5 3,8%
  • Software Sampler

Stemmen: 23 17,3%
  • Sampler.. wat is een sampler ?

Stemmen: 8 6,0%

• Totaal aantal stemmers
    133
Emu: Heerlijk creatief apparaat, mooie warme klank, goede interface. Maar de 909 bass drum kwam niet punchy genoeg uit dit apparaat voor mijn zin
Akai: Mijn MPC 2000 was de eerste machine waar ik een acceptabele 909 bd uit hoorde. Klank is heel strak, sample editing ver beneden de maat, je kunt niet eens een sample normalizen. Dat heb ik altijd schandalig gevonden. Ik was ook witheet toen de XL uitkwam, die heel veel van de gebruikers suggesties implementeerde, alleen je moest wel ff een nieuw apparaat kopen. Akai had dit probleemloos in software kunnen doen, maar nee. de 2000 bleef steken op OS 1.72
Kurzweil: Jarenlang ons werkpaard geweest: Samples maken op de Mac en in de Kurzweil pompen via SCSI. De synth engine van de K2000 blijft rocken. Wat ik er oa te gek aan vind is de benamingen bij parameters: Luidheid gaat in dB's, pitch in Hz of cents, EG tijden in seconden. Zouden meer apparaten moeten hebben.
Momenteel ben ik zeer gecharmeerd van de NN-XT in Reason. Neem je synth op in een audio editor (c1, g1, c2, g2 etc) plemp het door recycle, zet de resulterende files in NN-XT, kies auto-pitch detection en auto mappingen en hey presto, klaar bent U. Klinkt ook prima.
Gat in de markt: Progje wat sample key mappings vertaald van de ene naar de andere sampler.

Groet,
Allert

ik vind de k200 voor beats sample het meest kutte wat er is. Ik mis echt het dikke hoog en volle midden, de synth is wel super ! voor de rest gebruik ik nu de mpc en sp echter meerdere programs tegelijker tijd heft de mpc nog nooit van gehoord dus meerdere recycles files tegelijker tijd gebruiiken is zwaar klote. De filters op de mpc zijn weer om te janken maar ja is voor beats he

Zit nog aan een emu te denken voor recycle files maar daar wacht ik nog wel effe mee. heb nog wel een hoop 32 mb 72 pin simss op de kop getikt dus dat zit wel goed ;)

Mijn MPC 2000 was de eerste machine waar ik een acceptabele 909 bd uit hoorde

zit er dan zoveel verschil op de engine van bvb MPC2000 S2000 of S3000XL ?

p.
:confused:

Ik blijf van de ouwe stempel: Akai S6000. Steun en toeverlaat in bange dagen. Werkt als een tierelier en genoeg uitgangen.

Ik heb een hele tijd met mijn A3000 v2 gewerkt met ZIP en extra output board.
Ik vond m wel goed, maar hij is ontzettend traag en die extra ouputs ruisen VERSCHRIKKELIJK !!!
Ook de samples waren niet altijd zuiver ...

Ik heb nu sinds begin dit jaar een nieuwe sampler gekocht ! Een EMU E-Synth Ultra !!! SCHITTEREND !!!
Dat is niet te geloven ...
Die AD-Converters zijn echt meesterlijk !!!
Heel zuivere samples ... !

Ik heb die EMU gekocht met CD-Rom + 20 GB Maxtrox HDD + extra interne ROM kaart en 16 sample cd's ...
Als ge gewend zijt aan de structuur van de A3000, dan is het wel ff wennen aan de EMU ... maar als ik een sampler kan aanraden, dan is het deze wel !

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Beatbrothers
Ik heb een hele tijd met mijn A3000 v2 gewerkt met ZIP en extra output board.
Ik vond m wel goed, maar hij is ontzettend traag en die extra ouputs ruisen VERSCHRIKKELIJK !!!
Ook de samples waren niet altijd zuiver ...

Ik heb nu sinds begin dit jaar een nieuwe sampler gekocht ! Een EMU E-Synth Ultra !!! SCHITTEREND !!!
Dat is niet te geloven ...
Die AD-Converters zijn echt meesterlijk !!!
Heel zuivere samples ... !

Ik heb die EMU gekocht met CD-Rom + 20 GB Maxtrox HDD + extra interne ROM kaart en 16 sample cd's ...
Als ge gewend zijt aan de structuur van de A3000, dan is het wel ff wennen aan de EMU ... maar als ik een sampler kan aanraden, dan is het deze wel !

Greetz Bart !

hoe duur?

eek2.gif
TERING!

softsampler: meestal creamware STS3000, STS4000, STS5000
Vooral laatste is erg leuk, realtime formant/timestretch en 20 filters of zo:) Helaas niet van die uitgebreide modulatie en envelope als bijv. NI Kontakt

soms ook hardware: E-mu ESi-32Turbo (sinds kort digitaal met Creamware verbonden)

Dan hou ik hem maar ff bij me A3000 :P
Wat een geld

Ik heb mijn A3000 voor 1500 gulden gekocht met extra outputs, geheugen, externe zip-drive + 8weg kabel en scsi kabels en 5 sample cd's

Origineel geplaatst door olafmol
ja maar hoeveel synths heb jij waar je je eigen samples als oscillator kan gebruiken? ;)
Olaf

Da's zowat de reden waarom ik vrijdag een nieuwe A-4000 heb gekocht. 't Kan verkeren - Bredero
En het DSF is echt een goeie bron om van de verschillende samplers een idee te krijgen.
Voor mij werd het dus de Yamaha A-4000, vooral omdat ik hem als 'synth' wil gebruiken, het maken van loops e.d. komt misschien later wel.
Kan ik mijn vorige stem nog wijzigen?

EMU maakt de beste samplers, maar als ik prijs/kwaliteit in gedachten neem, dan ga ik voor de A4000, helemaal nu want die dingen kosten ook geen drol meer.

Re: sidstation ?

Re: sidstation ?

Origineel geplaatst door Twin-x
Je kan ook gewoon een commodore 64 kopen ipv een sidstation.

;) ;) ;) ;) ;)
EXPLAIN PLZ...... ik eb nog een werkende commodore 64 hoe kan ik daar een sid van maken dan????????

NATIVE INSTRUMENTS ABSYNTH!

NATIVE INSTRUMENTS ABSYNTH!

Origineel geplaatst door Hover

Da's zowat de reden waarom ik vrijdag een nieuwe A-4000 heb gekocht. 't Kan verkeren - Bredero
En het DSF is echt een goeie bron om van de verschillende samplers een idee te krijgen.
Voor mij werd het dus de Yamaha A-4000, vooral omdat ik hem als 'synth' wil gebruiken, het maken van loops e.d. komt misschien later wel.
Kan ik mijn vorige stem nog wijzigen?

NI Absynth, daar kan dat dus mee............

Ik gebruik de nieuwe akai z4, met software versie 1.27, en die loopt als een tierelier !! echt helemaal te gek.
ben overgestapt van de s3000xl naar deze en je weet niet wat je ziet !! zit 512mb in een een hele rappe 40gig hd. effe 256 mb multi laden ? minuutje wachten en hopla ! en zo strak allemaal. fijne lay-out, en geen geblader en toetsen met dubbele functies. heerlijke filters.

ondanks eerdere berichten over vastlopers bij de eerste release, kan ik deze sampler iedereen aanbevelen !! helemaal top. let wel: zorg dat je de nieuwste software update hebt. heel belangrijk.

aksys werkt ook fijn samen trouwens.

voor vragen over de z4 kun je me altijd mailen:

maurice@tewater.nl

Ik zie het nut van sampler wel, maar ik vin em niet zo belangerijk.
Als ik een stem of een natuurgeluid wil loopen dan gebruik ik dat ding, maar niet om mijn hele keyboard, onder elke toets een piano of een ander gewoon geluid te donderen; daar heb ik soundmodules voor.

Nou nou Nouveau wat een geweld ;)

maar eh nouveau, dat doe ik ook niet hoor. ik gebruik mijn sampler eigenlijk als veredelde geluidsmodule (naast mijn trinity module en de nord lead module). al dat geheugen heb ik nodig voor een grote 128 mb sample (3 samples per toets) van de fender rhodes (niet te evenaren met welke module dan ook, zelfs niet de nord electro), wat te denken van echte goeie multiasamples van wurlitzers, mellotron en strijkers. dit zijn stuk voor stuk hele specifieke geluiden die, als je het goed wilt doen, veel geheugen kosten, en die ik allemaal van te voren in laad om de sampler dan te gebruiken als een soort module maar dan met top geluiden.

te water heb jij pro tools?
welke versie?

Back