Wat vindt je van de kwaliteit van het forum?

Wat vindt je van de kwaliteit van het forum?

• Zeur toch niet, man! Uitstekend en leerzaam!

Stemmen: 80 52,3%
  • Gaat wel. Inhoudelijk mag het wel wat beter

Stemmen: 43 28,1%
  • Ik vind het helemaal niet meer! Los ballos!

Stemmen: 7 4,6%
  • Ik lees alleen de posts van olafmol nog maar

Stemmen: 23 15,0%

• Totaal aantal stemmers
    153

funxiun

I'm the master of the 808
Sinds de reclame op FOK! en in Interface zijn er veel nieuwe leden aangemeld op het forum.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het forum sterk achteruit gegaan en lees 't eigenlijk nog maar een paar keer per week.

Dit vind ik er van maar wat vind jij?

R.

LOL..... mooi hoor die laatste optie ;)

het wordt wel drukker, en je ziet ook wat vaker mensen die gewoon puur lid worden om een track te laten reviewen of iets te koop zetten..... dus het wordt wel wat lastiger om de leuke threads eruit te pikken, daarvoor gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de lijst op de homepage...... maarja...wat kan je er tegen doen? bepaalde onderdelen pas beschikbaar maken voor mensen met meer dan 10 of 50 postings? tja..dan loop je misschien ook net die leuke aanbieding of vette track mis....
of de DSF ballotage-commissie! met als voorzitter funxiun, en als ultieme test de wijnballen-drink-test van johnny ;)

Olaf

Vette onzin dat het forum minder is geworden. Het is wat drukker geworden en ontiegelijk meer onderwerpen die er behandeld worden. En die ene harrie die vet onhandig loopt te doen kan of zich gedeisd houden of optyfen. (makkelijk zat) Alleen al achter de zoeken knop zit zoveel informatie dat je nog wel even bezig bent het door te spitten.

En als je je stoort aan al weer de zoveelste n00b dattie domme vragen stelt denk ik dat je vergeet dat het altijd al zo geweest is. Of dat je vind dat er te weinig over analoge synths geboomt word dan kan dat wel, maar zoveel ontwikkelingen op dat gebied zijn er ook weer niet. VA's en software des te meer. Of je moet ook maar voor Doepfer A100 systeempje gaan. ;)

Tsja het is inderdaad wel wat minder geworden.

Maar minder dan zeer goed betekent niet slecht, zeker niet.

En het ene nieuwe lid stelt zich voor, en zegt niet veel meer of laat een trackie horen, omdat hij/zij er niet zo veel van weet, maar blijft wel lezen, en het andere nieuwe lid heet bijvoorbeeld 6trak, en verrijkt het forum. Of olafmol, wiens postings ik eigenlijk alleen nog maar lees ;)

Wat wel handig is is dat bepaalde threads over compressie, effecten, nord virus of supernova en dergelijke 'sticky' worden gemaakt door moderators, zodat mensen die altijd lezen en daar naar doorverwezen kunnen worden mits ze nog steeds met vragen zitten.

Die sticky threads kunnen dan later wellicht omgezet worden in bijvoorbeeld een 'effecten voor beginners' FAQ door een lid met te veel tijd te doden.

Wat is er dan volgens jouw minder geworden? Want IMO het alleen zeggen dat je het minder vindt slaat als k*t op Dirk. (Toch?)

Allereerst stoor ik mij absoluut niet aan de newbees.
Hey! Ik ben zelf ooit met nul-komma-nul kennis in de muziek gesprongen dus ik ben absoluut niet te beroerd om te helpen.

Waar ik mij wel aan stoorde (en ik moet toegeven dat het al een stuk minder is) is, wat Olaf al opmerkte, dat de meeste nieuwe leden eigenlijk alleen lid werden om een trackje te posten en andere leden af te zeiken.
Wat dat betreft mogen de moderators wel een stukje harder optreden; grote bek? 1 of 2 waarschuwingen en bannen/royeeren met die hap!

Voor de rest vind ik de laatste tijd de onderwerpen minder interessant. Maar da's natuurlijk heel persoonlijk maar wel de grootste reden dat ik hier wat minder rondhang.

R.

Origineel geplaatst door fuse
Wat is er dan volgens jouw minder geworden? Want IMO het alleen zeggen dat je het minder vindt slaat als k*t op Dirk. (Toch?)

Ik denk dat het aan mezelf ligt eerlijk gezegd. Beetje stom om zo te zeggen maar ik bladerde door de onderwerpen heen en veel ervan boeien me niet maar het zijn wel goede onderwerpen toen ik er naar keek. Geen dingen waarvan ik zoiets heb van nee dit hoort hier niet.

Ik ben gewoon selectiever geworden waardoor het lijkt alsof er minder interessants staat. Verder door de vele aanmeldingen heb je minder het idee dat het een hecht clubje is, ook dat is een gevoelskwestie.

Ik zei ook dat het minder was geworden, maar dat dat niet inhield slecht ofzo.

Ik vind het overigens wel jammer dat er geen afdeling slap geouwehoer meer is, vond ik toch een van de betere plekken op internet..

Je wordt zelf ook 'wijzer' met de tijd en op een gegeven moment zal er dan minder informatie relevant zijn voor jou Ik vind niet dat 't een achteruitgang is maar een progressie van jezelf...

Maarja ik zit zelf ook nog niet zo lang op het forum en zie ik het verschil niet zo.

Ik vind het Synthforum echt wel tof en lees het ieder uur, ik vind het erg leuk......en dankzij het synthforum heb ik weer een hoop nieuwe mensen leren kennen in "real life".

Ik zal er bij de volgende synthforum meeting ook zeker bij zijn !!

Tja.......ik denk dat ik na het volgende jaar interface abonnement het op ga zeggen, want ik haal veel informatie van dit forum af.....en vaak sneller dan dat het in dat blaadje staat !!

Wat me nog wel eens leuk lijkt is om op het synthforum weer eens een synth te verloten door lootjes te verkopen onder leden(in het verleden is toch ooit op die manier een minimoog verloot ......toch ?)

Ga zo door u allen....hehehehehe ! :okdan:

Origineel geplaatst door funxiun
Allereerst stoor ik mij absoluut niet aan de newbees.
Hey! Ik ben zelf ooit met nul-komma-nul kennis in de muziek gesprongen dus ik ben absoluut niet te beroerd om te helpen.

Waar ik mij wel aan stoorde (en ik moet toegeven dat het al een stuk minder is) is, wat Olaf al opmerkte, dat de meeste nieuwe leden eigenlijk alleen lid werden om een trackje te posten en andere leden af te zeiken.
Wat dat betreft mogen de moderators wel een stukje harder optreden; grote bek? 1 of 2 waarschuwingen en bannen/royeeren met die hap!

Voor de rest vind ik de laatste tijd de onderwerpen minder interessant. Maar da's natuurlijk heel persoonlijk maar wel de grootste reden dat ik hier wat minder rondhang.

R.

helemaal mee eens, heb t gevoel dat het soms niet meer om de inhoud gaat maar gewoon om te mokken en soms zonder doel ! maar neemt niet weg dat je er een hoop uit kunt leren over apparaatjes e.d.

Misschien lijkt het forum minder interessant, omdat we al veel van dit forum geleerd hebben...

Het forum is groter geworden en verandert dus. Wij, moderators, weten dat ook en daar hebben wij het ook regelmatig over. Ik, persoonlijk, mis wat oude dingen zoals discussies tussen fuse en boost, om maar eens iets te noemen. krz en olafmol die overal meteen olie op gooien, enzovoort. Verder mis ik weinig en voel ik me nog steeds thuis. :)

wat me wel positief opvalt is dat de paar trolls die we in de loop van de tijd hebben zien binnenkomen behoorlijk snel weer weg gingen....... dat zegt ook wel iets over de zelfbeheersing van alle forum members..

Olaf

ik lees idd alleen nog maar de berichten van olafmol, het is een soort dwangmatige passie van mij geworden. Mijn enige doel nog in het leven :)

ik ben er de laatste tijd ook niet zo vaak meer, komt meer door dat ik er eigenlijk geen tijd meer voor heb.
maar ik blijf het leuk vinden

Origineel geplaatst door murphi
Ik vind het overigens wel jammer dat er geen afdeling slap geouwehoer meer is, vond ik toch een van de betere plekken op internet..

tja, er zijn forums hier waar je zogenaamd het over alles mag hebben wat je maar wilt maar of dat ook mag...

maar goed. het is denk ik het beste synth forum van de wereld. Als ik zie wat die amerikanen of duitsers hebben. Die verbleken er gewoon bij...

Het enigste (maar dan ook echt het enigste) is dat ik het irri vind dat de nieuwste gear tussen het hoofdmenu (bovenaan) en de laatste discussie's staat. Meestal worden er ook nog vrij grote graphics afgebeeld, en scroll ik me dus een ongeluk. Zou onderaan een betere optie vinden, want als ik het eenmaal gezien heb, hoef ik er dus niet meer te wezen. Terwijl ik sommige discussie's wel in de gaten wil houden, maar toch wel eens wat post....uuuhhhmm snappen jullie het :confused:

Laatst gewijzigd:

Attachments

• berichten.jpg
    berichten.jpg
    12,7 KB · Bekeken: 99
Back