skaletracker

Samplekit

Stamgast
Kan iemand mij helpen!

Ik gebruik skaletracker al jaren, en nu kom ik er achter dat :

Als ik een sample inlaad, komen er 2 lijnen in het samplevlak, linker en rechter sample zegmaar, van 1 sample.

Maarr nou sla ik de song op, open ik de song, en dan is het 1 sample geworden!!
Is het dan shareware ofzooww.

Ken iemand me helpen dan, ik zoek natuurlijk stereo geluid en of een stereo tracker:stupid

dude, fasttracker 2, met alle respect... dat ken eg nie meer in 2007 he.. ;-)

probeer es renoise!

ja heb ik eerder gehoord maar ik wil tracken g.v.d.!!:)

Zelf gebruik ik modplug tracker, super programma vind ik zelf m.b.t de vst effects enzo alleen om samples in kanalen te plaatsen en snelheid daarvan gebruik ik liever fasttracker of skaletracker.

ik zal is kijken, alleen word mijn probleem hiermee niet opgelost en of mijn vragen niet beantwoord!

Origineel geplaatst door Samplekit
ik zal is kijken, alleen word mijn probleem hiermee niet opgelost en of mijn vragen niet beantwoord!

volgens mij heb je een formaat genomen die NIET geschikt is voor stereo samples... probeer eens het IT (impulse) formaat... MOD is so wie so altijd mono, S3M en XM weet ik niet maar IT is stereo...

dat Modplug het toelaat als je voor het eerst opstart en bezig bent wil niet zeggen dat ie het ook zo opslaat, het zal nl altijd compatible moeten blijven met het authentieke format...

zoek maar eens naar verschillende specificaties op google omtrent dit inderwerp...

dat Modplug het toelaat als je voor het eerst opstart en bezig bent wil niet zeggen dat ie het ook zo opslaat, het zal nl altijd compatible moeten blijven met het authentieke format...

Ik sloeg altijd alles op als xm. dat van die samples inladen en dan netjes linker en rechter kanaal zien maar na het liedje opgeslagen was maar 1 sample zien daar ben ik dus gisteren achtergekomen, en heb gelijk maar al mijn liedjes weggepleurd.
Vandaar ook mijn stemming nu een beetje:-) maar dat kanje misschien ook begrijpen, je bent ergens mee bezig, klinkt lekker stereo, slaat het op, opent het weer, krijgje vet mono:stupid

het klonk ook anders toen ik het liedje weer opende, die sample moet toch ook na het opslaan uit 2 delen bestaan (boven en onderkant) links en rechts, alsje tenminste stereo samples hebt!?!

het klonk ook anders toen ik het liedje weer opende, die sample moet toch ook na het opslaan uit 2 delen bestaan (boven en onderkant) links en rechts, alsje tenminste stereo samples hebt!?!
hij heeft er geforceerd mono van gemaakt tijdens het opslaan... jij dacht natuurlijk .XM format IS THA VINTAGE BOMB! :D

it's not what it seems dus qua .XM en .MOD tijdens het werken met... dat komt omdat de sampler sectie nou eenmaal standaard stereo is voor alle 4 formaten (is idd ook een beetje krom), daar moet je zelf dus ff voor oppassen met de eerder genoemde formaten...

kontklussie: IT format nemen dus (is tevens de meest uitgebreide)... tenminste, als je nog nog blijft werken met ModPlug dan...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Jazper
R.E.N.O.I.S.E. meer zeg ik niet.

werk je hiermee Jazper?! heb net even de demo gedownt maar is toch anders vindik.
Het begint al met sample in de kanalen zetten, je ken niet lekker op spatie drukken en die sample erin mikken:-)

misschien kan ik nog wat vanje leren, alsje tenminste met renoise werkt

ziet er geinig uit idd... authentiek en toch modern... beetje amiga meets cubase style

t_mixer1.png

t_pattern1.png

t_pattern2.png

kontklussie: IT format nemen dus (is tevens de meest uitgebreide)... tenminste, als je nog nog blijft werken met ModPlug dan...

Ik moet dus It hebben, dat wist ik al maar dat zit niet in skaletracker, wel in modplug, maar vink niet fijn werken.

hahAh ziet er zekerwel tof uit, Maar mensen waarom kan ik niet lekker reccen met mn spatie in renoise?!!8~

Ik moet dus It hebben, dat wist ik al maar dat zit niet in skaletracker, wel in modplug, maar vink niet fijn werken.

hahAh ziet er zekerwel tof uit, Maar mensen waarom kan ik niet lekker reccen met mn spatie in renoise?!!8~
renoise zal daar in tegen wel een geheel eigen format hebben met al die extra mogelijkheden...
ik denk dat IT er bij verbleekt...

dat recorden met een andere toets gaat is gewoon ff wennen... toen ik voor het eerst modplug gebruikte zat ik ook nog steeds tevergeefs op de rechter CTRL te drukken om te playen... ;)
dat de werkwijze in renoise anders is zal dus vast wel een goede reden hebben...

ik ga ook maar eens tussen nu en zeer binnenkort renoise proberen... :mega:

ik vind het kut..waarom is dat in skaletracker. dan gaje denken van ja eerst in skaletracker en dan overnieuw openen in renoise en dan die samples weer inladen maar dah ken oknie:duivels:

Origineel geplaatst door n303y
misschien is madtracker iets voor je? :)
:-)ken ik ook, zal die weeris bekijken ja hahah

heb net ook deze vraag gestuurd naar skaletracker bugs mja..zienwel:walker:

kutkutkut:dubbel:

jajajaj lekker met z'n allen afgeven op FastTracker II, maar dat was toch wel effe mooi een van de beste trackers van eind jaren negentig. Alles erna is shareware. Fasttracker was Fasttracker. :dj:

Back