skaletracker

Origineel geplaatst door Samplekit
ik vind het kut..waarom is dat in skaletracker. dan gaje denken van ja eerst in skaletracker en dan overnieuw openen in renoise en dan die samples weer inladen maar dah ken oknie:duivels:
als .wav of ander authentiek formaat niet? dan is scaletracker idd niet erg compatible...
slechte zaak voor een offspin van de good'ol amiga tijd (en early pc era)...

Origineel geplaatst door Chinetti
Alleen jammer dat je geen midi export hebt, ik blijf dat een groot gemis vinden.
het blijft een tracker he... t'iz geen cubase
een tracker is toch een beetje een opzich staand programma met zijn eigen formaat, ooit bedoeld om kant en klare pakketjes af te leveren voor games en demo's... vandaar ook de term 'module'...
je moet het dus eigenlijk niet per definitie zien als een soort van stepsequencer speciaal voor midi aan te sturen :)

Origineel geplaatst door Lynxxx
jajajaj lekker met z'n allen afgeven op FastTracker II, maar dat was toch wel effe mooi een van de beste trackers van eind jaren negentig. Alles erna is shareware. Fasttracker was Fasttracker. :dj:
Fasttracker was gewoon een (aangepaste) Protracker versie voor de pc... omdat de pc in begin jaren 90 NIETS voorstelde in vergelijk met Amiga was FTII toen misschien de bomb maar valt nu echt in het niet bij de nu-trackers...

In renoise gewoon ff de edit mode in FT2 style zetten in de configuratie en je kunt lekker met je spatiebalk samples inrammen. Het is ff wennenaan renoise, maar zeker de beste tracker met erg veel opties. Check ff de tutorials op het renoise forum.

Ken iemand mij vertellen, of dat dan slecht is :

Je hebt een stereo sample, met 2 lijnen zegmaar linker rechter, en die slaat i dan op als 1.

Ik hoor wel ander geluid,slechter, niet zoals met die 2 lijnen

Bantai, dankje..weet alleen niet wat een MIDI export script is..

By the way :

Ben er achter dat je de file als *.skm moet opslaan..dan krijgje wel netjes een 2 lijnige sample..Waar ik nu mee bezig ben ik er achterkomen hoe ik VST effects op elk kanaal kan zetten in skaletracker, veelsteveel knoppen snap er geen fuut* van!

DANK!

Afgelopen vrijdag gezien bij Joyrex thuis:

ReViSiT.. dat is een VST plugin waarmee je diverse tracker formaten kunt lezen (en schrijven?). Heeeeele mooie manier dus om je oude tracker songs in Cubase, FL etc te importeren en verder te bewerken lijkt me zo als je trackers prettiger vindt werken.

Afgelopen vrijdag gezien bij Joyrex thuis:

ReViSiT.. dat is een VST plugin waarmee je diverse tracker formaten kunt lezen (en schrijven?). Heeeeele mooie manier dus om je oude tracker songs in Cubase, FL etc te importeren en verder te bewerken lijkt me zo als je trackers prettiger vindt werken.

ja wow beetje late reactie maarruh..dit is interessant!
waarmee doe ik die plugin dan gebruiken?

Ik open fruity, en dan?:D

Back