[Yamaha] tyros

linda

Stamgast
Hallo

Ik heb net een yamaha tyros.
Nu heb ik een probleem, ik kan de drums in cakewalk niet oproepen, heb yamaha ook al gebeld weten het niet.

Ik gebruik cakewalk en heb de psr9000 ins genomen.

Nu kan ik nergens vinden wat het nummer is van de drumbank, ik krijg de nieuwe drums uit de tyros niet te horen via cakewalk.

het oude banknummer was 16256 daar krijg ik nu alleen de oude drums op maar de rest niet.

Is er iemand die de ins heeft voor de tyros of de drumbanken weet.

groetjes Linda

Waah wat een bak die Tyros ...een soort mega-PSR hihi

Trouwens >i<..iedereen kan zich noemen hoe je wilt toch???;)

Nou begint al gezellig hier .
Dacht je dat er geen vrouwen waren die keybord spelen.
Of is dit ook al een mannenwereld

Nou om even te vertellen wat ik doe.

Ik heb een studiootje werk met protools en met cakewalk en hebben jullie hierover vragen mag je het aan een vrouw vragen als je dat niet te vernederend vind.

groetjes En hou het hier gezellig

Hehe. Iedereen is welkom hoor.

Had je al in de handleiding gezocht naar de midi implementation chart?
Geeft toe, dat soort dingen is altijd vreselijk om door te spitten, maar geeft vaak aan waar je moet zoeken en of dat nummertje klopt.

Misschien dat je met gokken ook verder komt. Bij die 16256 één optellen of aftrekken zou ook kunnen helpen.
Maar 16256 in HEX (16 tallig stelsel notatie) is '3F80' misschien dat je daar iets over kunt vinden in de documenten.

Trouwens een interessante combo protools en een Tyros.
Ken z'n clavinova piano variant broer en het is een bakbeest van een keyboard/synth(achtig)

Maar je gebruikt dus die plugin van Yamaha bij Cakewalk. Dat vind ik weer interessant.
(Jammer dat ze het niet voor de oudere modellen geschikt hebben gemaakt)

Of je hebt pech en ze hebben die nieuwe drums niet zo makkelijk in de plugin geintegreerd en moeten ze dat updaten. Dat kan ik me zeker niet voorstellen. Neem aan dat ze wel moeite gestoken hebben om het wat overzichtelijk te houden.

Je kunt ook www.motifator.com even op het forum vragen. Daar zitten nl. veel yamaha peoples. Vroeger hadden ze ook een PSR9000 hoekje, maar die is weer pleiten.

Origineel geplaatst door linda
Nou begint al gezellig hier .
Dacht je dat er geen vrouwen waren die keybord spelen.
Of is dit ook al een mannenwereld

Nou om even te vertellen wat ik doe.

Ik heb een studiootje werk met protools en met cakewalk en hebben jullie hierover vragen mag je het aan een vrouw vragen als je dat niet te vernederend vind.

groetjes En hou het hier gezellig

Dat vind ik zeker niet vernederend ;) studiootje met protools, dat klinkt errug fijn!
maar het zijn (helaas) voornamelijk mannen hier...

Groetjes uit zonnig amsterdam!.

Hehe kijk maar eens in de thread nieuwe leden. Iedereen die zich voorstelt/nieuw is krijgt meteen een lading posts over zich heen. Dat maakt echt niet uit of je man of vrouw bent hoor !!

Maareh welkom !!! Wat voor soort muziek maak je ?

ini tyros yamaha

ini tyros yamaha

hallo

misschien dat ik hier moet zijn was in de verkeerde rubriek.

is er iemand die de ini heeft voor de yamaha tyros.

ik werk in cakewalk.

of als ik de drumbank weet is het ook goed was 16256 maar nieuwe drums tyros reageren daar niet op.

yamaha zelf weet niets.

groetjes linda

Dit soort vragen geeft het gemiddelde kennisniveau van dealers en importeurs weer...

Linda: zoek uit op welk midikanaal je drums staan. Misschien zijn ze gekoppeld aan de begeleidingsautomaat.

kanalen

kanalen

Hallo

Nee ik werk altijd drums op 10 en 11.

De drums doen het wel alleen de nieuwe drums die in de tyros zitten hoor ik niet.

bv op nummer 50 zitten de nieuwe salsadrums ik noem maar wat ga ik dan naar 50 blijf ik nog steeds de classickit horen.

Ik gebruik banknummer 16256 en XG sysex

groetjes Linda

Hey Linda....

Ik heb wel een Tryros ins file voor CakeWalk voor je..... kan alleen geen .ins file toevoegen op het forum....

Stuur me anders ff een PB met je mail adres dan stuur ik hem ff voor je op.... beter denk ik dan een PSR9000 file gebruiken....

Greetzzzz...

CP

:dj:

Ja dat is het nou net

Die weten het ook iet, ze kennen het hele keybord maar als het om de midi gaat en pc dan houd het op.

Dan sturen ze je naar cakewalk of cubase.

En die hebben de nieuwe tyros ini ook nog niet dus moet je het zelf maar uitzoeken.

Is niet alleen met yamaha zo was ook toen de roland 1080 net uitkwam.
Heb toen ook maanden zitten zoeken en stuntelen.

Maar ik blijf hopen op een entousiaste gebruiker die er al uit is.

groetjes

Origineel geplaatst door linda
Ja dat is het nou net

Die weten het ook iet, ze kennen het hele keybord maar als het om de midi gaat en pc dan houd het op.

Dan sturen ze je naar cakewalk of cubase.

En die hebben de nieuwe tyros ini ook nog niet dus moet je het zelf maar uitzoeken.

Is niet alleen met yamaha zo was ook toen de roland 1080 net uitkwam.
Heb toen ook maanden zitten zoeken en stuntelen.

Maar ik blijf hopen op een entousiaste gebruiker die er al uit is.

groetjes

Je hebt mijn bericht nog neit gelezen..... hahahaha..... ik stuur je ook wel even voor de zekerhied een PB..... dan hoor ik het verder wel.... *LOL*

CP

echt niet

echt niet

Nou misschien wel de enige gebruikster van een tyros, maar gelukkig heb ik door dit forum de ini gekregen.

Ben er heel blij mee.

En de tyros gebruikers zullen nog wel komen, heb hem vandaag even getest en klinkt fantastisch.

groetjes Linda
bedankt Ron voor je ini

No probs.... daar zijn we hier voor..... elkaar een handje helpen... *D

Succes en have fun met je file....

:geslaagd:

CP

Meteen maar een slotje erop dan??? :slotje:

Back