Hele leuke DVD. Erg fijn om met een natte plek op de bank al die mooie bakken te bekijken en Jarre aan het werk te zien. Ook leuk om te weten dat ie het 30 jaar geleden allemaal alleen heeft gedaan door middel van re-recording, overdubbing etc. Respect!
Al een jaar of 25 ben ik liefhebber van de muziek van Jarre, en dan vooral zijn oudere werk. Ik kon dan ook niet de verleiding weerstaan, heb kaartjes besteld en ben gisteren (zaterdag) naar Parijs gegaan om de "oude meester" nu eens werkelijk live aan het werk te zien met een berg oude apparatuur waar je U tegen zegt.
Samen met zijn 3 maatjes Claude, Francis en Dominique heeft hij een wat mij betreft perfecte, ingetogen voorstelling neergezet. Volop live genieten van waar het ook voor mijn hobby/obsessie mee is begonnen: echte "analoge" muziek. Inclusief kleine foutjes en hier en daar een licht instabiel instrument.
Op een gegeven moment werd er een grote spiegel schuin boven het podium
gepositioneerd, waardoor je vanuit de zaal van bovenaf ook alles nog kon bewonderen, zij het uiteraard in spiegelbeeld.
Helaas was foto's maken verboden, dus op een paar zwaar bewogen, stiekum genomen plaatjes kan ik geen impressie geven, maar het was geweldig!
Samen met het kopen van de nodige gadgets heeft het me een hoop geld gekost, maar ik had deze ervaring niet willen missen
Gekochte "gadgets": de 3D DVD+CD, de aankondigingsposter en een (te klein) T-shirt. Fransen hebben wellicht een ander idee van de maat XL. Ach, staat vast mooi aan de muur in mijn hobby-hok..
Oude Jarre is gaaf hoor, tot oxygen 7-13 vindt ik het zeer goed te pruimen. Ik heb nog wel die cd's die daarna kwamen, methamorphosis en sessions 2000.
Maar die vond ik zo tegenvallen, dat ik ermee opgehouden ben.
Ik denk ook wel dat dat vroeger gebeurt is met bijvoorbeeld een album zoals zoolook of revolutions, maar toen was het allemaal nog vrij nieuw, en uniek.
Dat laatste album teo&tea is verre van origineel, en niet echt "uniek" te noemen. Het is nog net geen platte dansmuziek, maar dat scheelt niet veel.
Er is een CD "new master recording", deze CD tesamen met de DVD "Life in your living room" en een limited edition van deze 2 met als extra mogelijkheid om de DVD in 3D te bekijken.
ozo maar "new master recording" betreft dus de studio cd een volledig opnieuw opgenomen versie van het album of alleen opnieuw gemixt van de mastertapes van de oude opnames
De verschillen tussen de normale DVD en de 3d versie is dat de 3d DVD een stereoscopische versie van het optreden bevat (hoe logisch), maar daarnaast zijn er nog wat andere verschillen.
De 3d versie bevat ook de achtergrond visual die tijdens het optreden wordt geprojecteerd.
De 2d versie bevat naast het optreden ook een 5.1 gemixte versie van het originele oxygene album. Dit wordt opgeleukt met een animatie waar je rond en door de schedel/aarde zweeft.
Veel marketing? Volgens mij valt dat wel mee. Ik lees er nergens wat over behalve op de jarre forums dan en hier.
En hoezo weinig inhoud? Misschien is het gewoon niet jou stijl...
anyway ik vind m geweldig!
ozo maar "new master recording" betreft dus de studio cd een volledig opnieuw opgenomen versie van het album of alleen opnieuw gemixt van de mastertapes van de oude opnames
Ik heb die nieuwe cd versie nog niet geluisterd maar waarschijnlijk is het dus een opgepoetste oude master. Aldus de geruchten. Maar ik moet het zelf nog aan een test onderwerpen.
Ik heb die nieuwe cd versie nog niet geluisterd maar waarschijnlijk is het dus een opgepoetste oude master. Aldus de geruchten. Maar ik moet het zelf nog aan een test onderwerpen.
nee, nee zo erg is het niet - daarvoor klinkt ie ook te perfekt, dat haal je niet uit een oude tape.
alles is nieuw opgenomen; dat kun je ook horen - niet alles is 100% identiek met het origineel.
ook al zal ik de box gaan kopen; teleurstellend blijft het wel, dat hij niet in staat is nieuwe composities in z'n oude stijl te produceren. :confused:
maar goed, met bijna 60 jaar is dat misschien niet meer zo makkelijk
ook al zal ik de box gaan kopen; teleurstellend blijft het wel, dat hij niet in staat is nieuwe composities in z'n oude stijl te produceren. :confused:
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.