Chielio
Stamgast
Hoe stuur je dit apparaat aan? (Met een MIDI-apparaat, duh) Hoe wijs je parameters toe? Vantevoren aan een PC/Mac hangen en configureren?
Het is een standalone oplossing, alleen de plugins moet je via PC/mac installeren via hun direct installer. Eenmaal erin werkt het als een soundmodule en kan je alles zelfs via het kleine display op de unit instellen (ala jv1080).
Multi's maken gaat het makkelijkst met een muis en een scherm eraan, of via een vnc client op je iphone/ipad/netbook/pc/mac maar is dus niet noodzakelijk.
Het enige nadeel kan zijn dat niet alle plugins receptorized zijn (check plugorama en kvraudio daarvoor). Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee en werk ik met de goeie plugs die er wel op draaien, het ook altijd superstabiel doen met een stabiele timing en latency als hardware!
Toegegeven, tegenwoordig met een macmini 8GB SSD drive,apogee duet en mainstage 2 ben je voor de helft van het geld ook wel daar en dat werkt ook stabiel en goed.
4 jaar geleden was dit wel de oplossing voor mij, nu zou ik 2 keer nadenken over een mainstage oplossing gezien de prijzen.
Bij mij helaas niet, Mainstage 1 was nog OK, maar versie 2 was niet stabiel. Heb toen een tijdje met Bidule gewerkt, dat is ook stabiel en ben daarna op Ableton overgestapt als vervanging voor Logic en Mainstage. Ik doe nu alles met Ableton, zowel live als in de studio, inclusief mastering en dat werkt allemaal prima. Mijn live setup met de Macbook en de Motu vertrouwde ik echter nooit helemaal. Vooral het firewire kabeltje was een drama, je moet ontzettend opletten dat deze goed zit en dat je er niet tegen stoot als je in de 19" rack je kabeltjes van je synth er in steekt. Dat zijn zo van de irritante dingen waar ik de kriebels van krijg, net zoals adapters ;-) Ben inmiddels geswitched naar een RME op USB en dat zit een stuk steviger.