Bestellen bij on-line webshops...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik had het me eigenlijk voorgenomen om niet meer te doen na een hoop gezeik te hebben gehad.

Maar ik was op zoek naar een 2e Syncmaster 913v om mijn cubase scherm wat te vergroten.

Ik zag bij 4allclients.nl de monitor staan en zij waren de goedkoopste. Levertijd 1/2 dagen. Heb meteen het geld overgemaakt.

Inmiddels is het al 2 weken geleden, heb al 3 e-mails gestuurd en totaal geen reactie ontvangen... Telefonisch onbereikbaar...

Het lijkt er echt op alsof iedere online webshop niet deugt, tenminste ik heb al bij 4 shops niet gekregen wat mij beloofd werd! En ze zijn bijna allemaal onbereikbaar. Mits je 1/2 uur wilt wachten a 80eurocent / minuut
:r:r:r

Nja, ik koop via een website winkel omdat het juist goedkoop is.

Wanneer dat niet het geval was dan ging ik gewoon naar een winkel in de buurt, heb je het รก die dag zelf, en als er wat aan is meteen terug.

Het is juist de prijs die mijn keus op hun doet vallen...

Maar waar bestel jij dan ??? En waarom ipv winkel als je toch niet de goedkoopste pakt?

p.s. thanx voor het nummer!, had ik nog niet bij nagedacht!!!

Dat ik niet bij de goedkoopste koop betekent natuurlijk niet dat ik gelijk bij eentje koop die duurder is dan een winkel... Maar ik zoek er meestal wel eentje die wat meer duidelijkheid biedt. Liefst eentje met eigen voorraad (4allclients is duidelijk een dozenschuiver).

Vooronderzoek

Vooronderzoek

Ik zou volgende keer ook wat meer onderzoek doen naar de reputatie van de webwinkel voordat je er bestelt. Ik heb persoonlijk nog nooit van 4allclients gehoord, maar ik vind, via google, genoeg negatieve reacties over de webshop.

http://www.ciao-shopping.nl/4allclients_nl__544986
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=53837

Tip: gebruik de tweakers pricewatch volgende keer. Deze geeft je een overzicht van de goedkoopste winkels plus een beoordeling daarvan.

http://tweakers.net/pricewatch/
http://tweakers.net/shopreview/

En verder heb je nog vergelijk.nl, kieskeurig.nl en ciao-shopping.nl.

Als je zelf even de moeite had genomen om de naam van de webshop in google in te typen, had je jezelf waarschijnlijk een hoop ellende kunnen besparen.

Edit: Ik koop zelf ook voornamelijk online en ik heb gelukkig ook nog nooit problemen gehad. Zie ook de post van Etaoin hierboven. Ik volg dezelfde 'strategie'. ;)

tja weet je wat is, je leest goeds en slechts.

Ik had die site gezien, en daar heeft ie 4 sterren.

Bij nog een ander aantal reviews waren er ook veel positieve reacties... nja zal wel van 4allclients zelf zijn geweest ;)

je weet het gewoon nooit zeker. En aangezien zij toch wel een stuk goedkoper waren dacht ik de gok wel weer eens te wagen...

maar ik heb mijn lesje weer geleerd.

thanx voor de info wel!

Ik ga weer lekker wachten en morgen bellen, denk niet dat er op zondag iemand is :erm:

**** EDIT ****

Ik heb een fax gestuurd, en kreeg meteen een e-mail:

Tot onze spijt kunnen wij het betreffende artikel niet aan u leveren. Het door u betaalde bedrag zal zo spoedig mogelijk worden teruggestort op uw rekening.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw begrip.

Tjonge jonge....

Laatst gewijzigd:
zeer typisch....

dit is inderdaad een gevalletje dozenschuiver. Dit soort shops kunnen weinig leveren. Ze hebben geen tot weinig voorraad (ik denk in dit specifieke geval geen enkele voorraad).

Krijgen ze een bestelling en is het geld binnen dan pas gaan ze dit product bestellen bij een of andere toeleverancier. Vaak kunnen ze het product ook nog niet eens voor de geadverteerde prijs verkopen omdat ze geen korting krijgen op hun inkoop. En dan houden ze het geld nog ff op de rekening, vangen rente en na een tijd als de klant gaat dreigen met juridische stappen, storten ze het weer terug. Niks aan het handje! Zolang mensen er in blijven trappen is het natuurlijk de moeite waard. Smoesjes als nieuwe backoffice, mederwerkers op cursus, weet ik veel wat, allemaal gelul. Kunnen gewoon niet geodkoop aan het spul komen, klaar.

Iedereen kan een webshop beginnen, maar daadwerkelijk iets tegen goedkope prijzen leveren is een tweede. Daarvoor moet die betreffende shop goede inkoopkanalen hebben en daarvan zijn er een stuk minder! Pas als je veel inkoopt krijg je kortingen op je inkoop die je vervolgens kunt doorberekenen in je verkoopprijzen of je marge wordt hoger.

Ik denk trouwens dat als je bij die makker thuis gaat kijken , dat je dan op een flatje uitkomt of iets dergelijks.

Dit soort gasten maken de handel kapot of zorgen minstens voor een slechte naam mbt online kopen. Veel andere legitieme shops gaan zich toch een beetje richten op die goedkope prijzen(stom trouwens). De slimmeren daarentegen weten hoe het zit en trekken zich er niks van aan.

Ik zelf ben werkzaam bij een shop die licht, geluid, dj gear en sinds kort ook producing gear levert. Ik zal de naam niet noemen, wil verder geen reclame maken. Maar laatst was een een stunt mbt verschillende pioneer cd spelers. Ook weer enorme goedkope prijzen bij sommige shops. En uiteindelijk leveren ho maar! De verkoopprijzen lagen onder de inkoopprijzen, zelfs via parallelimport en met grote kortingspercentages.

Toch wel lachen af en toe als je in dat wereldje zit. De shops schieten met paddestoelen uit de grond, maar er zijn er maar weinig die overeind blijven.

Yes, het is erg triest ...

Ik heb hem nu ergens anders besteld... Het is gewoon jammer dat ik PRECIES die monitor nodig heb aangezien hij als 2e monitor erbij komt. en ik wil graag 2 dezelfde. En het is een oudere monitor, hij is bij de betere winkels niet meer te krijgen...

Ik heb hem nu besteld bij:

castle-e.nl

Ik heb in ieder geval meteen een dag na de betaling een e-mail ontvangen dat de betaling is ontvangen...

Nja, zal we automatisch berichtje zijn maar ik hoor in ieder geval iets...

Het geld van 4allclients heb ik nog niet terug, ga maar eens stappen ondernemen.

Ik ben benieuw hoe lang het duurt voordat ik mijn cubasescherm kan uittrekken :erm:

Tja, als ik in de buurt woonde ging ik wel eens naar dat flatje... kijken of ik dan m'n geld meteen kreeg!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back