clean en buizen condesator in een?

boeklanoei

Ouwe rot
Bestaat dit? Dus een studio condesator met een ''switch'' knop van buizen/tube naar een cleane mogelijkheid?
Merken? Ik had er eigelijk nog nooit over na gedacht.

Bij mijn weten bestaat dit niet. Er zijn wel channelstrips die dit kunstje kunnen.

Voor dat geld kun je beter een Millennia TD-1 of STT-1 en meerdere mics kopen. Beiden geven je de keuze om buizen te gebruiken of solid state. Goede units en het laat je in vergelijking met die Brauner veel meer geld over om meerder mics te gebruiken. Want buizen of solid state; iedere mic of iedere combinatie van een preamp en een mic heeft zijn eigen karakter. Als je meerdere mogelijkheden wilt hebben omdat je met verschillende vocalisten werkt kun je maar beter wat meer opties hebben. Zoek je specifiek wat voor één stem dan kun je beter goed testen en op basis van die testervaringen een keuze maken.

Ik vind persoonlijk dat je beter iets kan hebben dat 1 ding heel goed doet dan iets dat een heleboel dingen redelijk doet.

Ik verwacht op zeer korte termijn een Prism Sound Orpheus te kunnen kopen en daar zitten (is me bevestigd) 4 mic preamps in wat aangaande kwaliteit gelijk zou moeten zijn aan Millennia (clean versies) preamps.
Dus voorlopig geen andere preamp voor mij. Misschien op langere termijn een tube preamp. Maar eerst dit resultaat maar een rustig afwachten.

Vroeg me gewoon af of er dergelijke studio condesators waren die dit kunstje konden flikken.

Neumann buizen condesator

Neumann buizen condesator

Wat is Neumann's goedkoopste buizenmic condesator model? Misschien is deze ook interessant om in een test mee te nemen. Prijsklasse 1000-1800 euro's.

Back