Welke hardware synth is algemeenst te noemen of bestaat zoiets niet?

gaaf! thanks

Idd gaaf.
Dat geluid van het laden van die floppy is echt dope. :D

..en die van de virus ...tja ......zonder effecten eroverheen = flinterdunne bak )

Dit hoor ik wel vaker op dit mooie forum, maar van de NL3 wordt gezegd dat ie zonder effecten al heel dik klinkt, dikker nog dan een Virus zonder effecten, want de virus klinkt zo dun eigenlijk als de je FX uitschakelt..

Dus heb ik mijn NL3 maar eens door de FX gehaald van mijn Virus KC, en wat blijkt, de NL3 klinkt nog steeds ruk.

De Virussen (C en de andere types) zijn echt wel dikke synths. :okdan:

Geld zat hè, die IT-consultants. :D

...maar we gaan er natuurlijk van uit dat-ie netjes een paar van die softsynths koopt, als-ie er eenmaal uit is wat wel en niet bevalt. :smeris:

Jazeker! Ik moet eerst Ableton zelf nog kopen (zal voor de zomer zijn) en daarna ga ik aan mij favoriete softsynths ook aanschaffen. Zelf programmeur zijnde kan ik het zeker niet over mijn hart krijgen om dat achterwege te laten.

zolang hij maar het verschil weet tussen de realiteit en virtuele realiteit

Het begin't stilaan te komen. :-)

Greets

Probeer eens de Ronald JP8000/8080

Bij mij gaat hij als lead synth in mijn hardstyle tracks.

Probeer eens de Ronald JP8000/8080

Bij mij gaat hij als lead synth in mijn hardstyle tracks.

dat zal niets toevoegen..

als ie echt hardware wil gaan, koopt ie beter analoog..

wat die jp8000 kan, kan een computer ook..

LoL heb niet voor niets de JP aangeschaft

De super saw van de JP kan je niet evenaren met een VST daar geloof ik niks van.

Ik ga toch es naar die kleine vetzak luisteren voor ik me die snow ga aanschaffen. Want met massive krijg ik nu idd al geluid gemaakt dat echt (in mijn vroegere oren) hardware achtig klinkt.

GReets

De super saw van de JP kan je niet evenaren met een VST daar geloof ik niks van.

Supersaw komt hartstikke dichtbij (wat de supersaw betreft) en heeft ook weer zijn eigen kwaliteiten. Maar sowieso is er niks algemeens aan een JP80x0 (om even de threadtitel aan te halen). Zeker wel erg goed in een paar dingen (vooral die supersaw uiteraard - als je daarvan houdt), maar echt superbreed inzet of bruikbaar als studiowerkpaard is-ie niet. Wat dat betreft totaal onvergelijkbaar met een Snow!

de JP is in principe een vst

maybe dat jij het niet kan evenaren, maar er zijn vast wel mensen die dat kunnen :eureka:

Ik ga toch es naar die kleine vetzak luisteren voor ik me die snow ga aanschaffen. Want met massive krijg ik nu idd al geluid gemaakt dat echt (in mijn vroegere oren) hardware achtig klinkt.

GReets

ipv hardware moet je de term analoog eens leren gebruiken

:okdan:

Volgens mij bedoelt-ie dat niet hoor, analoog. Drane bedoelt - volgens mij - echt dat een hardsynth gemakkelijker vet klinkt dan een softsynth. Vandaar ook dat-ie het over een Snow heeft.

Of mis ik het punt nu even volkomen?

Ik gebruik zelf Atmosphere van Spectrasonics, Hypersonic2 en Albino2. Ik maak voornamelijk RNB en HipHop. (Strijkers en dat soort werk haal ik uit andere VSTs...) Ik vind deze 3 qua softsynths alles wat je nodig hebt, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd werk met 'verbouwde presets' en niet vanaf 0 een eigen geluid creeer. (zou niet weten hoe, maar ben me op dit forum toch aan het inlezen, dus tnx al die mensen met hun nuttige posts.)

QUa hardware zijn er volgens mij wel een aantal 'algemene' synths.. Misschien niet omdat ze als veel andere synths klinken, maar wel omdat ze uberveel gebruikt worden. VOlgens mij zijn de de Korg Triton, de Yamaha Motif, etc. (Voornamelijk de Neptunes hebben hun laatste albums geproduceerd met zo'n beetje alle stocksounds van die Motif!)

(EDIT. @topicstarter... Is die nieuwe synth van spectrasonics niet iets wat je bedoelt?)

Volgens mij bedoelt-ie dat niet hoor, analoog. Drane bedoelt - volgens mij - echt dat een hardsynth gemakkelijker vet klinkt dan een softsynth. Vandaar ook dat-ie het over een Snow heeft.

Of mis ik het punt nu even volkomen?

In het begin van deze thread zag ik de groep hadware / software.
Ondertussen weet ik al dat ik het moet zien als:

analoog > virtueel analoog => softsynths

En dan krijg ik ondertussen uit softsynths toch ook al min of meer klanken die ik voorheen dacht dat ze enkel uit virtueel analoge bakken voortkwamen.

Dus eigenlijk lijkt me de barriere tussen analoog en virtueel analoog mss nog wel ge grootst.

(EDIT. @topicstarter... Is die nieuwe synth van spectrasonics niet iets wat je bedoelt?)

Ik zocht gewoon 1 (hardware) synth de de geluiden van massas andere synths makkelijk kon maken zodat ik niet al die dingen apart moest kopen.

Heb me der ondertussen al bij neergelegd dat dat niet bestaat en / of mogelijk is. Gelukkig is wel de barriere tussen viruteel analoog en softsynth klein als ik eerst dacht.

Omnipshere? Al iets van gelezen ergens, ik ga sebiet een de trailers bekijken.

Groeten

Met een Andromeda kom je een heel eind.

Ja dat is idd precies wel een beest. Kan me wel voorstellen dat die groot deel van het aural spectrum dicht. Die zou ik wel eens willen horen. Mss es zoeken achter een synthmuseum...niemand tips?

Ja dat is idd precies wel een beest. Kan me wel voorstellen dat die groot deel van het aural spectrum dicht. Die zou ik wel eens willen horen. Mss es zoeken achter een synthmuseum...niemand tips?

A6 is 1 van de gaafste synths ja maar, ook 1 van de meest uitgebreide en
dan ook nog eens lastig te proggen...

Mss niet zo zeer de wijze ( gewoon subtractief) maar wel de synth zelf.
die werkt niet echt snel.

een Little Phatty klinkt bv al lekker met 1 osc aan en voor de rest nog niks aan modulaties alleen daar mee kan je weer veel beperkter proggen maar wel instant vette sounds (ideaal voor bassen en snerpende leads)

Ik zou niet voor een a6 gaan injouw geval....
maar test gewoon een Moog LP/ Voyager en bv die P08 en een a6

Succes!

A6 is 1 van de gaafste synths ja maar, ook 1 van de meest uitgebreide en
dan ook nog eens lastig te proggen...

Mss niet zo zeer de wijze ( gewoon subtractief) maar wel de synth zelf.
die werkt niet echt snel.

Hmmm...ja als analoog producing n00b (op boeren en scheten laten na) is het mss niet de beste keuze dan.

een Little Phatty klinkt bv al lekker met 1 osc aan en voor de rest nog niks aan modulaties alleen daar mee kan je weer veel beperkter proggen maar wel instant vette sounds (ideaal voor bassen en snerpende leads)

Hmmm...bedoel je dan dat bv. een pure sinus op de Phatty anders klinkt dan op de Andromeda? Of hoe moet ik dat zien...

Ik zou niet voor een a6 gaan injouw geval....
maar test gewoon een Moog LP/ Voyager en bv die P08 en een a6

Succes!

Waar zou ik die dingen kunnen testen dan? Denk dat ze die Phatty mss nog bij de musicstore in keulen (mijn standaard muziekwinkel ondertussen) gaan hebben omdat het een nieuwe bak is, maar de rest dat betwijfel ik. Weet je mss ergens een goede synthmuseum met die mogelijkheid? (ergens in België of Nederland)

En zal volgens jou een Phatty (analoog) beter klinken als een Virus Snow (virtueel analoog) eigenlijk?

Alvast erg bedankt voor de reactie!

Back