De ECHTE 909 Hihat!!!???

ik denk niet dat je met het broninstrument het geluid op zo'n manier kan reproduceren dat het hoorbaar DE 909 hihat is, maar dan in real life. Want je moet dan een 6 bit sample met analoge envelope nadoen en de juiste plek aanslaan op de hihat en je mic precies goed hebben staan.
Knappe jongen als je dat hoorbaar kan evenaren.

Als je persé eens wat anders wilt doen, gebruik wat meer drums uit de yamaha RX serie :)
Die hoor ik echt bijna nooit.

ik denk niet dat je met het broninstrument het geluid op zo'n manier kan reproduceren dat het hoorbaar DE 909 hihat is, maar dan in real life. Want je moet dan een 6 bit sample met analoge envelope nadoen en de juiste plek aanslaan op de hihat en je mic precies goed hebben staan.

Het karakter zit um toch echt in de bron !
(en dan bedoel ik niet het 909 karakter maar het karakter van het geluid)

Dat van die RX serie is zo waar. :okdan:

Menig 80's hit heeft een rx als ritmetrack :D

Niet persoonlijk hoor moderator(s), maar ongeloofelijke acties van je/jullie.
Temeer omdat de topicstarter zelf ook niet bloedje serieus deelneemt aan
deze topic. (hopelijk blijft deze post wel staan)

Laten we wel wezen. Niemand wordt gekwets of geschoffeerd. Het taalgebruik
is netjes en iedereen beleeft lol aan deze funky topic. Partypooper is wel een
beetje op zijn plaats hier.

hellemaal mee eens... beetje humor kan dat ook niet meer?:okdan:

humor kan absoluut !
maar maak er dan een nieuwe thread voor aan. En hou deze voor de serieus bedoelde antwoorden

Jongens - jullie weten allemaal wel dat je je druk maakt over een topic dat vijf maanden heeft stilgelegen hè? (check even de originele datum van de posts die Leo en Gerrie citeren) Om met Smackos te spreken: 'sjongejonge' wat een (herhaling van een) drukte om niks...

Ik vind het trouwens wel een grappig idee, de originele 909 hihat. Misschien een ideetje voor een museum: de originele instrumenten van alle klassieke samples! (zo zijn er ook wel een stel uit de Fairlights)

[hm, 2222 posts - mag ik nu een wens doen? :P ]

Als je persé eens wat anders wilt doen, gebruik wat meer drums uit de yamaha RX serie :)
Die hoor ik echt bijna nooit.

Goed plan :)

Wij hebben nog een rx7(eerste drumdoos) die ik al heeeel lang wil toevoegen aan de setup.
De sequencer is ook erg goed. Toen ik een rm1x had moest ik er gelijk aan denken.

Ben ook wel benieuwd hoe die orginele hihat nou eigenlijk klinkt.
Die sample van de 909 open en cls hat die een paar pages terug staat kan toch nooit zo in de rom staan, die is maar 32Kb groot daar past nooit zo'n lange sample in en er zit ook al een envelop op, volgens mij zit er een heel kort sampletje in die dan geloopt wordt of is waarmee zowel de open als cls van gemaakt wordt.
Bovendien ga je ook niet een stukje pauze (de pauze tussen de cls en open) in zetten is nogal zonde van de toen nog dure rom geheugen.
Oftopic, ik heb eens gelezen van een drumstel fabrikant die een hihat had gemaakt die zoals de 808 klonk, weet iemand hiervan of weleens gehoord?

Ingespeeld door een Japanse drummer op een "echt" drumstel. Klinkt immers als een echt drumstel

Eigenlijk zocht ik dat filmpje van die Japanner die een klein keyboard demonstreert en daar een fantastische drumsolo uit tovert. Misschien kan iemand die wel plaatsen, want wie weet was hij wel degene van de sample

Laatst gewijzigd:
Back