[ervaring gevraagd] Tannoy Reveal Active

propellerhead

Ingeburgerd
Heeft iemand de Tannoy Reveal Active beluisterd?
En wat is je mening erover?

tannoy-reveal_active.jpg

Alvast bedankt! ;)

Ik was zeer tevreden, maar volgens mij kan Matt Second je een beter doortimmerde mening geven, ook positief.
Toen ik ze kocht heb ik een paar setjes afgeluisterd. De Tannoy's leken me het rustigst, niet zo 'hoog+laag' als bv de alesis m-one. Hier heb je ook weinig aan hè?

Ik wil ze zelf waarschijnlijk ook gaan kopen.
Ik heb ze laatst even heel kort vergeleken bij Feedback (ik had helaas geen eigen cd bij me, maar toch), en ik denk dat je in dezelfde prijsklasse geen betere vindt.

Behringer Truth: te direct (geen gedetailleerd stereobeeld), onprettig hoog (en ik heb me laten vertellen dat na verloop van tijd de hoge tonen verslechteren).
Hafler: ga ik mij niet eens aan wagen
Spirit Absolute 0's/2's: Te weinig laag, naar mijn idee beetje kille klank

Nadeel van de Tannoy Active Reveal's: ze kleuren een klein beetje in bij de lage tonen, maar echt heel erg is het niet, ik vond het niet storend. Maar ik ga ze nog een keer opnieuw goed beluisteren. In vergelijking met Genelec zijn ze natuurlijk minder, maar het is dan ook een prijsklasse lager.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
...ik denk dat je in dezelfde prijsklasse geen betere vindt...
8P
Ik ga ze zeker testen!

En wat betreft die Behringer Truth,

:duivels: ...Behringer blijft toch Behringer... :duivels:

ik zag op marktplaats ook een setje absolute 4p's. ken ze niet, maar zullen best goed zijn. was ook een andere prijsklasse dan de tannoy's (2500 - 1500 zoiets)

Ik wil ze zelf waarschijnlijk ook gaan kopen.
Ik heb ze laatst even heel kort vergeleken bij Feedback (ik had helaas geen eigen cd bij me, maar toch), en ik denk dat je in dezelfde prijsklasse geen betere vindt.

Behringer Truth: te direct (geen gedetailleerd stereobeeld), onprettig hoog (en ik heb me laten vertellen dat na verloop van tijd de hoge tonen verslechteren).
Hafler: ga ik mij niet eens aan wagen
Spirit Absolute 0's/2's: Te weinig laag, naar mijn idee beetje kille klank

Nadeel van de Tannoy Active Reveal's: ze kleuren een klein beetje in bij de lage tonen, maar echt heel erg is het niet, ik vond het niet storend. Maar ik ga ze nog een keer opnieuw goed beluisteren. In vergelijking met Genelec zijn ze natuurlijk minder, maar het is dan ook een prijsklasse lager.

ik heb de absolute 2 van spirit, en dit zijn perfecte speakers, en het te weinig laag, heb ik echt geen last van.
:okdan:

Nog een korte review van Sound-on-Sound:
http://www.sospubs.co.uk/search/query.asp

En nog een wat langere review:
http://www.intermusic.com/article.asp?ReviewId=731&SubCat=44&ArticleTable=Reviews&Channel=RCD

Zij zijn te spreken over monitors. :)
Aangezien de Mackie HR824's nog iets te duur zijn, is dit toch een zeer goede oplossing.

Sound on Sound review
The Reveal Actives are about the most inexpensive active monitors you can buy, yet they still perform well enough to use for quite serious mixing work. Probably best suited to small studios or rooms that are naturally bass-heavy.
Perfect voor een student op kamers... :geslaagd:

in mijn ervaring vind ik de tannoys klinken als de yamaha ns-10 met wat meer bas , ze hadden toevallig de ns10 en de tannoys langs elkaar staan en een stel andere monitors er nog langs dan natuurlijk en ik zat steeds met een soort van schakelaar te schakelen tussen de verschillende monitors en bleef steeds kijken of dat ik nou wel de goede monitor aan het luisteren bij die 2 (ns10 en reveals) leken erg veel op elkaar en vond ze beide dus ook een aardig verkleurd beeld geven van het geluid, maar als het om de prijs gaat dan zou ik zeggen neem ze , maar ga wel een tijdje lang heel goed luisteren naar je monitors zet cd's op van artiesten die jij goede muziek/uitmixen vind maken en ga daar naar luisteren om zo de sound van je reveals te leren kennen!

bedankt voor de tip! ;)

Zelf monitors maken kan natuurlijk ook, maar ten eerste kost dat super veel tijd en ten
tweede is het supermoeilijk om er een goed klankbeeld eruit te krijgen.

opzich valt et wel mee..
ik heb een mooie nieuwe unit gevonden.. van ongeveer 140 a 160 euro de speaker
een coaxiale van SEAS

SEAS T18RE

omdat de tweeter in de woofer zit, heeft hij een perfecte puntbron, dus in princiepe is dan nearfield een eitje :)

iig moet je alles lijmen en niet schroeven, er meot wel een filterke voor gezet worden, of je meot em actief maken..maar daarvoor kan je beter even mijn topic hierboven bekijken..

ik denk dat niemand dit aan gaat durven! :P

Ik begrijp dat jij zelfgemaakte monitors hebt.
Aan welke kwaliteit moet ik dan denken? Aldi-speakertjes? Genelic's? Tannoy's?

dat hangt van jezelf af of je dat leuk vind om te doen en echt goede monitors maken kost veel werk en zal denk ik niet geodkoop zijn, en daarnaast ik weet bij god niet welke speakers nou bij welke horen en welke merken goed zijn en welke niet kleruren , zie het maar als de keuze tussen een virus c synth of een grote modulaire systeem bouwne, ook voorbehouden aan degene met durf en kennis van zaken!

Origineel geplaatst door propellerhead
Ik begrijp dat jij zelfgemaakte monitors hebt.
Aan welke kwaliteit moet ik dan denken? Aldi-speakertjes? Genelic's? Tannoy's?
eeh :stupid ik ben nog info aant verzamelen.. ik doe het met een high-end speakerbouwer.. gaan we samen die kasten bouwen

tijd kosten zal wle mee vallen..ontwerpen duurt langer dan bouwen ;)

de units kosten wat, maar echt niet zoveel als je denkt! :)
in veel high end speakers van een euro of 15.000 betaal je voor de units bij melkaar maar 1.000 euro (om een voorbeeld te noemen) zeker bij nearfield monitoren.. betaal je vaak veel voor het design..

een unit (per stuk) voor een goeie nearfield monitor khoeft echt niet meer dan 150 euro te kosten.

als je gewoon later 2 losse amps neemt en daarvoor al filtert, heb je hetzelfde als actieve monitoren.. alleen kost dit dan wel weer meer, maar je hebt wel een tijdje weer om te sparen (beetje omslachtig alleen)

maar met een goeie kastberekening en ontwerp.. paar leuke goeie units en netjes bouwen, en je hebt een goeie monitor hoor!

Origineel geplaatst door Gitaarwerk

de units kosten wat, maar echt niet zoveel als je denkt! :)
in veel high end speakers van een euro of 15.000 betaal je voor de units bij melkaar maar 1.000 euro (om een voorbeeld te noemen) zeker bij nearfield monitoren.. betaal je vaak veel voor het design..

een unit (per stuk) voor een goeie nearfield monitor khoeft echt niet meer dan 150 euro te kosten.

maar met een goeie kastberekening en ontwerp.. paar leuke goeie units en netjes bouwen, en je hebt een goeie monitor hoor!

Hou in je achterhoofd dat een goeie high-end speaker nog géén refferentie monitor is.

Je heb met een paar planken en wat "Display/Conrad" componenten zeker nog geen volwaardige monitor in huis.

Bedrijven die pro monitoring bouwen voor studio's stoppen ook veel tijd in reseach. Dat moet terugverdient worden.

Ga morgen in Duitsland wat monitoren uitproberen, waaronder de reveals. Meer info volgt.

Tuurlijk 'THE Q" :) absoluut gelijk
daarom klinken mijn huidge zelfbouw CONRAD! (lol) ook zo klote!! :P

monitoring voornamelijk " nearfield" is puntbron gericht.
een coaxiale unit is het beste in princiepe ervoor. en als je een goed merk zoals SEAS, FOCAL, PEERLESS en dan geen el cheapo neemt, maar een wat betere.. heb je geen conrad spul ! :)

een mooie referentie als de verloop van de frequentie lekker plat(lineair) is :) met veel meten, onderzoeken, goede bouw kan je denk ik een heel eind komen.

by the way, : referentie kan een beetje krom zijn.. De ene vind belangrijk om absoluut referentie te werken, de andere roept " leer je monitor's kennen"

en dat is iets wat ik nog wil weten wat ik vind..ik kies denk ik voor het laatste

Deze boxjes

Deze boxjes

8D heb zelf de tannoy's reveal en zijn na vergelijking beste (goedkope) nearfields.
Mijn advies koop de passieve + losse versterker.
Deze monitors zijn goed voor dance en pop.

andere mogelijkheden
alesis monitor 1 (2 is groter)
absolute 0 of absolute2 (ook actief)

duur maar mooi:
mackie, genelec, JBL maar let op
een box klinkt in iedere ruimte anders en een bijpassende versterker is een must!

Origineel geplaatst door The Q
Ga morgen in Duitsland wat monitoren uitproberen, waaronder de reveals. Meer info volgt.

nou daar sta je dan met je goeie gedrag bij Musik Produktiv.
Géén enkele monitor onder de 650 op voorraad of te beluisteren... :frons:
Kortom: bestel waarschijnlijk de Alesis Monitor one wel bij Musicstore Köln...

off topic:
wel een Andy voor 3400 oiro en de MS-2000 voor 899 oiro.

The Q heeft maar wat par30 voor de studio gekocht

Re: Deze boxjes

Re: Deze boxjes

Origineel geplaatst door Quadruplo
8D heb zelf de tannoy's reveal en zijn na vergelijking beste (goedkope) nearfields.
Mijn advies koop de passieve + losse versterker.
Deze monitors zijn goed voor dance en pop.

andere mogelijkheden
alesis monitor 1 (2 is groter)
absolute 0 of absolute2 (ook actief)

duur maar mooi:
mackie, genelec, JBL maar let op
een box klinkt in iedere ruimte anders en een bijpassende versterker is een must!

Ik zie dat de Active versie 598 euro is en de Passive 248 euro (per paar? ik hoop het), dus de Passive versie is gewoon de helft goedkoper, en het lijkt er op dat ik geld uit spaar als ik er een losse versterker bij koop. Welke versterker is hier voor aan te raden?

Back