propellerhead
Ingeburgerd
Heeft iemand de Tannoy Reveal Active beluisterd?
En wat is je mening erover?
Alvast bedankt!
En wat is je mening erover?
Alvast bedankt!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

8POrigineel geplaatst door Dr. RiPsaw
...ik denk dat je in dezelfde prijsklasse geen betere vindt...
...Behringer blijft toch Behringer... 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ik wil ze zelf waarschijnlijk ook gaan kopen.
Ik heb ze laatst even heel kort vergeleken bij Feedback (ik had helaas geen eigen cd bij me, maar toch), en ik denk dat je in dezelfde prijsklasse geen betere vindt.
Behringer Truth: te direct (geen gedetailleerd stereobeeld), onprettig hoog (en ik heb me laten vertellen dat na verloop van tijd de hoge tonen verslechteren).
Hafler: ga ik mij niet eens aan wagen
Spirit Absolute 0's/2's: Te weinig laag, naar mijn idee beetje kille klank
Nadeel van de Tannoy Active Reveal's: ze kleuren een klein beetje in bij de lage tonen, maar echt heel erg is het niet, ik vond het niet storend. Maar ik ga ze nog een keer opnieuw goed beluisteren. In vergelijking met Genelec zijn ze natuurlijk minder, maar het is dan ook een prijsklasse lager.
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Nog een korte review van Sound-on-Sound:
http://www.sospubs.co.uk/search/query.asp
En nog een wat langere review:
http://www.intermusic.com/article.asp?ReviewId=731&SubCat=44&ArticleTable=Reviews&Channel=RCD
Perfect voor een student op kamers...Sound on Sound review
The Reveal Actives are about the most inexpensive active monitors you can buy, yet they still perform well enough to use for quite serious mixing work. Probably best suited to small studios or rooms that are naturally bass-heavy.

eehOrigineel geplaatst door propellerhead
Ik begrijp dat jij zelfgemaakte monitors hebt.
Aan welke kwaliteit moet ik dan denken? Aldi-speakertjes? Genelic's? Tannoy's?
ik ben nog info aant verzamelen.. ik doe het met een high-end speakerbouwer.. gaan we samen die kasten bouwen

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
de units kosten wat, maar echt niet zoveel als je denkt!
in veel high end speakers van een euro of 15.000 betaal je voor de units bij melkaar maar 1.000 euro (om een voorbeeld te noemen) zeker bij nearfield monitoren.. betaal je vaak veel voor het design..
een unit (per stuk) voor een goeie nearfield monitor khoeft echt niet meer dan 150 euro te kosten.
maar met een goeie kastberekening en ontwerp.. paar leuke goeie units en netjes bouwen, en je hebt een goeie monitor hoor!
absoluut gelijk

met veel meten, onderzoeken, goede bouw kan je denk ik een heel eind komen.
heb zelf de tannoy's reveal en zijn na vergelijking beste (goedkope) nearfields.Origineel geplaatst door The Q
Ga morgen in Duitsland wat monitoren uitproberen, waaronder de reveals. Meer info volgt.

Origineel geplaatst door Quadruplo
heb zelf de tannoy's reveal en zijn na vergelijking beste (goedkope) nearfields.
Mijn advies koop de passieve + losse versterker.
Deze monitors zijn goed voor dance en pop.
andere mogelijkheden
alesis monitor 1 (2 is groter)
absolute 0 of absolute2 (ook actief)
duur maar mooi:
mackie, genelec, JBL maar let op
een box klinkt in iedere ruimte anders en een bijpassende versterker is een must!