[ervaring gevraagd] Tannoy Reveal Active

Re: Re: Deze boxjes

Re: Re: Deze boxjes

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zie dat de Active versie 598 euro is en de Passive 248 euro (per paar? ik hoop het), dus de Passive versie is gewoon de helft goedkoper, en het lijkt er op dat ik geld uit spaar als ik er een losse versterker bij koop. Welke versterker is hier voor aan te raden?
Versterkers van Samson zijn over het algemeen wel goed. Ik heb eerst ook zitten denken om een set passieve monitors te kopen, maar ik ben uiteindelijk toch maar voor active monitors gegaan. Heb zelf ook Reveal Actives staan en die klinken goed moet ik zeggen. Hou er rekening me dat elke versterker het geluid toch weer een beetje kleurt, terwijl actieve monitors met een eigen versterker komen, en dus echt een eigen geluid hebben. Maar het is maar net wat je zelf lekker vind :)

Ik ga morgenochtend trouwens ff voor een luistertest, en misschien dat ik ze ook al ga kopen. Volgens mij is er in dezelfde prijsklasse gewoon geen betere, en (wat ik vaker hoor zeggen) je hebt gelijk een versterker in je monitor zitten die is afgesteld op de monitor zelf (en dat heb jij bij een passieve minder of niet).

Ben zelf al in het bezit van een setje KRK V8's!

Maar, heb ze wel beluisterd! En moet eerlijk zeggen!!!

Mooi! Dat is het enige wat ik wou zeggen!:D

Peace...8)

Re: Re: Re: Deze boxjes

Re: Re: Re: Deze boxjes

Origineel geplaatst door Nemco
Versterkers van Samson zijn over het algemeen wel goed. Ik heb eerst ook zitten denken om een set passieve monitors te kopen, maar ik ben uiteindelijk toch maar voor active monitors gegaan. Heb zelf ook Reveal Actives staan en die klinken goed moet ik zeggen. Hou er rekening me dat elke versterker het geluid toch weer een beetje kleurt, terwijl actieve monitors met een eigen versterker komen, en dus echt een eigen geluid hebben. Maar het is maar net wat je zelf lekker vind :)

Tja het is geen kwestie van wat ik het lekkerste vind, als dat zo was kocht ik waarschijnlijk wel wat duurder als een setje Reveals, of in ieder geval de actieve versie, mij hoef je niet uit te leggen dat actieve speakers 9 van de 10 keer beter gematched zijn dan de passieve versie met een losse versterker.

Volgens mij klinken mijn mixen niet zo slecht die ik nu op een stel gare AKAI 30 watt boxjes maak, maar ik heb gewoon beter weergave nodig voor het hoog en het laag, als ik met multiband compressie ga werken en dergelijke vooral, en er zitten deuken in de cones en ze zijn aan een kant los gescheurd, dus pure noodzaak om wat nieuws aan te schaffen.

Ik denk dat jullie echt steil achterover slaan als je ziet waar ik het nu mee moet doen....:(

wel s gedacht aan een stel Samson Resolv65a?
Kosten geen kont; 377 per paar bij musicstore Köln als ik me niet vergis.

Origineel geplaatst door The Q
wel s gedacht aan een stel Samson Resolv65a?
Kosten geen kont; 377 per paar bij musicstore Köln als ik me niet vergis.

Ik zag ze staan, die zijn nog actief ook he?

Ik heb er alleen nog nooit iemand over gehoord....niks te vinden op het web....

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zag ze staan, die zijn nog actief ook he?

Ik heb er alleen nog nooit iemand over gehoord....niks te vinden op het web....

Gezien de boxen die je nu gebruikt en het budget dat je hebt lijkt het me zobiezo een verbetering :)

event schijnt ook erg goed te zijn voor zijn preis.

mmm...

ik zag net bij thomann de genelec 1029A voor 398 euro (per stuk).
Misschien nog gewoon even 200 euro door sparen... :stupid

Laatst gewijzigd:
als je echt voor de lowbudget gaat dan zou ik zeggen ga gewoon voor deze reveals passief of actief, maar verwacht er niet echt een neutraal geluid van , dus ga er eerst een flink tijdje mee "oefenen"en leer zijn geluid kennen door er veel naar te luisteren naar goede cd's van bekende artiesten en dergelijke.

bla > denk voor jouw dat deze best interresant zijn endymion heeft deze ook, en op thoimann.de kosten ze
tannoy reveals setprijs : 248 €

alesis ra-300 2*90watt: 235 €
of
samson servo 170 2*85 watt : 277€

Origineel geplaatst door endonyx
als je echt voor de lowbudget gaat dan zou ik zeggen ga gewoon voor deze reveals passief of actief, maar verwacht er niet echt een neutraal geluid van , dus ga er eerst een flink tijdje mee "oefenen"en leer zijn geluid kennen door er veel naar te luisteren naar goede cd's van bekende artiesten en dergelijke.

bla > denk voor jouw dat deze best interresant zijn endymion heeft deze ook, en op thoimann.de kosten ze
tannoy reveals setprijs : 248 €

alesis ra-300 2*90watt: 235 €
of
samson servo 170 2*85 watt : 277€

Ja als die versterkers zo duur zijn kan ik net zo goed voor de actieve versie gaan toch?

Kijk die Resolv's dat zijn wel interessante monitors puur door de prijs, en omdat ze zo goedkoop zijn doet het ook niet zo'n pijn om ze te verkopen en duurdere te halen.

Maar als ze voor geen reet klinken ben ik alleen maar aan het balen en aan het sparen voor nieuwe.

denk dat je beter doorkan sparen dan die resolv's te nemen, denk bij dat model dat goedkoop uiteindelijk ect duurkoop is!

en wat ik al zei over de reveals, t zijn net yamaha ns-10 met wat meer bas derin, dus houd er rekening mee!

Origineel geplaatst door endonyx
denk dat je beter doorkan sparen dan die resolv's te nemen, denk bij dat model dat goedkoop uiteindelijk ect duurkoop is!

en wat ik al zei over de reveals, t zijn net yamaha ns-10 met wat meer bas derin, dus houd er rekening mee!

NS-10 is een prutmonitor die je zo opblaast. In studio's worden ze gebruikt onder het mom: als het hier goed op klinkt; klinkt het overal op.(heb zelf 2 sets versleten, liever niet meer...) Zou de reveal hier zeker niet mee vergelijken.

Waarom denk je dat het duurkoop is, nieuwe modellen worden wel vaker in de beginperiode goedkoper aangeboden.
De adviesprijs van de fabrikant is net iets onder de Tannoy reveal, Köln heeft nu een aanbieding, that's all...

wat denken jullie over een
Harbeth Monitor 20?? :walker:

Kijk idd ook naar hoe LANG ze betrouwbaar zullen klinken. Volgens sommigen zou ik hier hetzelfde zeggen; beter een beetje zeker spelen door reeds gerrenommeerde Studio monitors te nemen. Dan ben je zeker van je geluid, misschien gaan ze dus ook langer mee, dat spaart ook geld uit in the long run.

Elke monitor meot je zowat leren kennen, al beweren de fabrikanten allemaal wel dat hun paar neutraal klinken, niet waar. Hou rekening met je ruimte en hoeveel laag het kan slikken. Al maak je de beste mixen toch op een laag volume, af en toe op wat hoger volume checken is wel handig met genoeg bass.

Ieder naar zijn budget, maar als je voor passief gaat zou ik zeker ook eens naar de "Spirits" kijken, die zijn zeeer goed van prijs en reeds door velen accuraat bevonden. Vraag het maar eens aan Da Goose. De bedoeling is toch dat het gordijn zo ver mogelijk open kan, ook als je iet of wat wil masteren e.a. tests.

Veel geluk met je keuze.

Ik heb dus vanmiddag nog ff een luistertest gedaan (gezellig samen met Glennplumber :), trouwens lekker rustig op oudejaarsdag zo...), en ik ga ze binnenkort kopen. Ik heb ze voor de grap ook nog ff vergeleken met Genelec's en Mackie, en daar halen ze het niet bij kwa details, maar dan praat je uiteraard over een andere prijsklasse. Ik vind de Reveal Actives ook goed gedetailleerd, iets wat ik duidelijk mis bij bijvoorbeeld Behringer Truth (heb ik eerder eens kunnen vergelijken). Ik vond kwa klank de Behringers opzich al beter dan de Spirit Absolute 0's/2's, maar de Reveal Active vind ik nog weer beter. Mijn keuze staat nu dus vast.

mooi ik heb ze zelf ook en ben er erg tevreden mee...wat me vooral positief opvalt is dat mixen die goed klinken op de reveals ook goed vertalen naar andere systemen....vaak hoef ik maar 1 keer te luisteren op een ander setje om wat kleine details eruit te pikken..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
....vaak hoef ik maar 1 keer te luisteren op een ander setje om wat kleine details eruit te pikken..

Olaf

Dat moet je "altijd" doen, en ik luister dus op zo'n " de return of the Mack- ies Hr 824" ;)

Ik gebruik daarvoor zelfs men Labtec spin Pc boxen als 2de opinie, ook omdat ik weet hoe ze klinken en hoe ander vergelijkbare muziek erop klinkt. Vertellen me veelal eens fouten die mrs Mack me niet eens bood. Raar effect hè?

ik gebruik ook mijn lame PC speakers daarvoor..werkt perfect...daarom zit ik erook aan te denken om zo'n simpel setje in de studio erbij te zetten als 2e afluister-set....of eigenlijk maar 1, want in mono afluisteren is dan nog beter!

Olaf

Back