[ervaring gevraagd] Tannoy Reveal Active

Origineel geplaatst door olafmol
ik gebruik ook mijn lame PC speakers daarvoor..werkt perfect...daarom zit ik erook aan te denken om zo'n simpel setje in de studio erbij te zetten als 2e afluister-set....of eigenlijk maar 1, want in mono afluisteren is dan nog beter!

Olaf

Ja dat klopt, en dat kost eigenlijk niks hè? Zie dat is de nieuwste uitvoering van die labtec die ik in het wit heb aan men PC. Dat kost gewoon 27,52 Euro BTW in.
Deze zouden nog geeneens zo misstaan in het zwart in de studio eigenlijk ze !! LOL :D

:D ja misschien wel hehe

mijn huidige crap monitoren dienen prima als afluistering voor de meeste " sony setjes" (dj mix etc :D )
en staan nog een stel highscreen pc speakers.. en dan zometeen nieuwe coaxiale speaker bouwen..
ik zal ze als ze af zijn (eerst bestellen die componenten) laten ' testen' door een aantal geluidsmannen

ben een beetje aant twijfelen.. he..

ik wil voornamelijk monitoren met veel details.. het hoeft niet beuekend te zijn of hard te kunnen

naast alleen synths en gitaren wil ik ook wat anders gaan dun.. meer met samples en acoustische instrumenten.. daarvoor vind ik belangrijk (als audiofiel) dat je veel details kan horen.. daarnaast meot et altijd verder overal goed klinken..

maar zouden die absolute 2's of tannoy reveals(system 600) nou voldoende klinken??

Laatst gewijzigd:
Ik heb ze thuis staan en ik ben er dik tevreden mee. Ik vond ze in het begin een beetje veel Mid hebben maar inmiddels heb ik Pro Tools Le en daarover klinkt het dik in orde. Qua prijs/kwaliteit verhouding kun je nauwelijk beter krijgen denk ik. Ik heb ze overigens gekocht bij Studio de Dijk in Alkmaar en kreeg een prima prijsje.

Succes

hi :)

de nieuwe ns10 van yamaha, behringer truth , mackie active ,samson resolv ,genelec 1030 etc ..al deze monitors hebben vifa units . vifa is een fabriekant die heeeele goeie luidsprekers maakt . bij www.speakerenco.nl kun je meerdere modellen krijgen als zelfbouw . wil je active geen probleem .. het verschil tussen bovengenoemde speakers zit em in de tweeter en de filters . vooral de tweeter is enorm belangrijk voor een juiste stereo image .ze doen minstens 90 % van het geluid dat je horen kunt . tip tip . ga echt eens luistere bij speakerenco groningen of rotterdam . Ik ga nooit veel geld betalen voor een spaanplaat dooske met wc rollen als bass reflex . je kunt een zelfbouw systeem altijd aanpassen !

kijk hier even na ,,tis wel een staand model maar de bovenste speaker is dezelfde bas speaker als in de bovengenoemde speakers maar dan gebruikt als mid speaker . kost 1500 euro set

http://www.speakerenco.nl/images/basis.jpg

groeten :)

beste micha,
de speaker die jij boven hier noemt, zal een beetje te groot zijn voor de meeste studio's aldoende is het geen neafield
WEL op speaker en co staat de Impulse bouwpakket die WEL nearfield en uit 2 units bestaat.. dat is ook degene die ik ga bouwen

kijk even bij het DIY forum (kan je zien wat ik van plan ben)

verder spelen inderdaad filters een grote rol

Ik heb die vifa nearfields erg goeie speakers :)

en als je echt de top wilt SCAN-SPEAK reference monitor !!

meer dan 600 euro per stuk maar echt de super top er zijn gewoon geeen betere

vind ik een beetje raar om te beweren..als zelfbouwer moet je ook weten dat de ideale/beste speaker niet bestaat..
ieder heeft zijn nut, doel, mankementen, kwaliteiten..

verder zeg ik niet dat ze slecht zijn ;)

verder zijn hier niet veel mensen in geintresseerd helaas denk ik.. verder op die reference monitor.. ik geloof dat dat niet de nearfield is.. verder ga ik gewoon voor die impuls.. het is een hobby, voor hifi heb ik mijn b&w cm4's :)

Als je zelfbouw een beetje goed onder de knie hebt en weet waar je de verschillen moet zoeken, dan denk ik dat je met zelfbouw voor je EIGEN ruimte (die je uiteraard goed kent) een goeie, voor jou ideale speaker kunt maken, waarmee jij prettig werkt.
Elke ruimte is weer anders (en daarmee doel ik dus vooral op de acoustiek), dus een ideale speaker die in elke ruimte zonder problemen en aanpassingen hetzelfde klinkt zal er voorlopig niet zijn; alhoewel ik denk dat in de toekomst digitale monitoren allerlei electronische aanpassingen zullen krijgen (delay, reverb etc) om ze in diverse verschillende ruimtes makkelijk te kunnen gebruiken en aanpassen.
De nieuwe Dynaudio Air serie heeft zoiets een beetje.

Maargoed, we hadden het over de Tannoy Reveal Active monitor, dus ontopic blijven svp!

Kreeg vandaag een kaartje in de bus dat m'n setje Tannoy Reveal Active's is aangekomen, dus die ga ik zaterdag eens fijn uitproberen! :)

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Kreeg vandaag een kaartje in de bus dat m'n setje Tannoy Reveal Active's is aangekomen, dus die ga ik zaterdag eens fijn uitproberen! :)
lekker :)
suc6 ..zal je denk ik wel bevallen..

ik denk dat je wel kritisch genoeg bent.. een piano kan snel minder goed klinken :)

ik houd et op passief..zeker als ik een mooie AVM eindbak zometeen misschien hebt staan! ik ga toch voor de impulse met het ontwerp van hazes :)

*schop*

OK, ik heb ze dus in huis, en ze staan waar ik ze hebben wil. Ze klinker erg goed, en ik zal zeker binnenkort eens opnieuw wat tracks plaatsen die ik nu eindelijk eens fatsoenlijk kan gaan afmixen....
M'n eerste luistertesten thuis zijn in eerder geval zeer positief!

Ik zal trouwens ook weer eens een nieuwe foto posten van m'n setup, aangezien er al weer veel veranderd is.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw

Nadeel van de Tannoy Active Reveal's: ze kleuren een klein beetje in bij de lage tonen, maar echt heel erg is het niet, ik vond het niet storend. Maar ik ga ze nog een keer opnieuw goed beluisteren. In vergelijking met Genelec zijn ze natuurlijk minder, maar het is dan ook een prijsklasse lager.

kan iemand mij vertellen waarom iedereen toch DENKT dat genelec zo geweldig is. In bijna alle studios die ik ken waar ze staan, staan er wat andere speakertje (tannoy, o.i.d.) om de mix beter te kunnen beoordelen.
Je hoort er geen reet op. Die tannoy's zijn veel eerlijker. Bij genelec heb ik het gevoel dat je speakers bij de buren staan.

Ik gebruik zelf overigens (op mijn werk) KS digital met een leuke woofer ebij. Rete-eerlijk maar ook rete-duur.
Ik vind die tannoy's prijs/kwaliteit erg o.k.

Back