Pacemaker

jammer dat het nog niet te koop is...

ik zou het graag kopen ook al is het 500euro ofzo maar dit is écht wel beter dan een ipod voor onderweg hoor :-D

iemand die een mogelijk verkoop punt weet?

groetjes Yannick

ah,de pacemaker.

't is eigenlijk een draagbare dj-set om te mixen, weinig met synths te maken dus.

ik was in december bij een demonstratie van allerlei digitale dj-zaken zoals tijdcode en midi-controllers, daar hadden ze dit speeltje ook.

het grote probleem ervan is dat het erg lastig is om de track op tijd in te laten komen in de mix. je kunt niet heel makkelijk cue-en, en ook het timing-gevoel van vinyl of cdj is niet nagebootst. het is dus een kwestie van constant met de pitch heen en weer gaan, totdat de beats volledig gelijk lopen, wat overdreven lastig is.

voor de rest wel een leuk speeltje, de controls zijn erg inginieus uitgevoerd, alleen ik zou er de 500 euro niet voor over hebben.

Tonium Pacemaker Review

Tonium Pacemaker Review

Okee dit ding is nu eindelijk te koop in NL. 599 euries moet je meenemen voor de 's werelds kleinste dj booth. http://www.tonium.com/default.asp?bid=9
Dat is de home page van Tonium. Ik heb er pas geleden even mee kunnen spelen en wat een grappig ding zeg. Hij heeft meen ik 120 gieg aan boord en kan zowel mp3 als wavs afspelen(+wat andere formaten). De bediening is best makkelijk want ik had m na 5 minuten al door. Pitchen is erg makkelijk alleen het indraaien van je volgende plaat(mp3 etc) heeft een iets te grote vertraging naar mijn idee maar dat is geloof ik alweer opgelost door een update van de software. De knopjes zijn naar mijn idee wel wat aan de kleine kant maar dat is natuurlijk inherent aan zo'n micro dj booth. Het geluid wat eruit komt is helder en goed van klank en is in principe op elke stereo toren aan te sluiten dmv een jack naar tulp stekker. Dus verras je vrienden op een verjaardag door de koele dj te zijn met je gadget.
Hij heeft ook onboard fx en een eq en gain net als een echte mixert dus het levelen van je platen is een cakewalk.
Alle handelingen gaan dmv een een rond touchpad en een menu button waardoor je in de verschillende menu's komt. Ook is er een all kill functie waarmee je alle eq's fx etc weer op nul zet. Al bij al een vette gadget die zeker in de goa scene kan gaan doorbreken. Zelf ben ik een te grote vinyljunk om zoiets aan te schaffen en daarbij heb ik zo me bitches die me platen dragen:D
Evt verkooppunt in NL: www.outlandrecords.nl

Back