Mfb

Chinetti

Fortune favors the bold
Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb meteen al een vraag.
Heeft er iemand enig idee of de MFB Synth en Synth-lite enigzins de moeite waard zijn? Ik denk dat ik ze vanwege het kleine formaat vooral live zal gebruiken maar ook in de studio. Probleem is dat ze in Nederland nauwelijks dealers hebben en op het moment dat ik belde met de importeur ze niks had staan, dus ik ben voor nu aangewezen op de mp3's en gebruikers ervaringen. Er zou een review verschijnen in ik meen de Interface, maar die heb ik nog niet gezien.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

Re: Mfb

Origineel geplaatst door Chinetti
Hallo, ik ben nieuw hier

Welkom Brian! :biertje:

Ik heb helaas geen antwoord op de rest van je vraag...

R.

Aan een dealer heb je niet vaak iets

Aan een dealer heb je niet vaak iets

Die willen je gewoon iets verkopen meestal.

Maar de MFB: heel leuke synth, met een nadeeltje: je kan geen patches opslaan. verder is het een superlekker ding met heel dikke geluiden.
Ik heb er zelf geen, maar STicKX wel, ben daar twee keer geweest, klinkt echt super.

O: en Welkom hier... nog een zieltje gewonnen :duivels: :engel:

Origineel geplaatst door oozi
ff de "zoeken" functie gebruiken??

Sorry dat ik niet helder was. Ik had al gezocht, ik hoopte alleen wat meer info te krijgen over de betrouwbaarheid, zijn ze solide genoeg voor live, hoe 'strak' is de midi, hoe is de filter input van de lite, hoe bruikbaar is de sequencer van de Synth, eventuele alternatieven... dat soort dingen. Kortom, een gebruikers 'review'.

> Funxion, leuk je hier te zien!

> Shivah, heb je 'm bij MFB zelf besteld? Hoe lang is de levertijd?

Origineel geplaatst door Chinetti

> Shivah, heb je 'm bij MFB zelf besteld? Hoe lang is de levertijd?

vorige week besteld,hij is nog niet binnen
zal denk ik aan de kerstdagen liggen.
hoe lang de exacte levertijd is weet ik niet precies.

Jep ik heb de MFB synth... superbakkie!

timing is perfect en de sequencer is handig! niet super uitgebreidt (15 sequences met ieder 32 steps of minder)
je kent inderdoad geen petsjes opsloan moar das wel voaker mit analoagkes :engel:

superbak! vooral als je op zoek bent naar een synthje met een eigen sound is dit echt je bakkie

Hoi Brian! welkom op het DSF
Ik ben ook benieuwd naar de MFB synth en de MFB drummaschine lijkt me ook een leuk ding.
Vreemd dat er hier zo weinig over bekend is.
Die dingen komen uit Duitsland toch?
Misschien ook eens checken op een duits synthforum

Bij Thomann kun je de lite en kult bestellen, het zit er dik in dat als je hem hier bestelt dat je hem binnen een paar dagen binnen hebt.
Ik heb gisteren de kult besteld en hoorde vandaag dat ik hem waarschijnlijk donderdag in huis heb:)

Ik ben er erg over te spreken.

De sequencer heeft echter wel wat nadeeltjes. Je moet je bij die sequencer een sequencer van een SH-101 voorstellen. Als je dus een leuk deuntje gemaakt hebt dan kun je niet meer editen of zien welke noten je ingetoets hebt. Verder kun je via de sequencer geen accent programmeren en dat kan via midi weer wel.

Ik vind bij de MFB-synth (die heb ik) de VCOs erg mooi. Ze zijn heel erg goed te detune en klinken erg mooi. Hoe strak ie qua midi is heb ik eigenlijk nooit echt geprobeerd, wat bij mij dus okee is, want als ie niet strak was dan had ik het gehoord.

Een voordeel is dat je de derde VCO als LFO kunt gebruiken, of je kunt een extra LFO gebruiken... Dus 3 VCOs plus een LFO. Die LFO heeft echter maar een bepaald aantal vaste rates.

Ik vind het een tof bakje. Waar woon je ergens? In de buurt van Eindhoven? Of Venlo?

Een extra puntje wat Stickx ook al eens gemeld heeft. Als je alle drie de VCOs helemaal open zet in de mixer dan hoor je tikjes. Dat is te verhelpen door in de mixer een weerstandje te vervangen of door de potmeters niet helemaal open te zetten.

De dealers in nederland: Tidal music (http://www.tidalmusic.com/) en Plebweb (http://www.plebweb) maar je kunt zo ook, net als ons, direct bij manfred bestellen.

Over de lite kan ik helaas niets zeggen. Misschien dat forumlid Tidal daar iets over kan zeggen.

Ik heb een keer met de MFB van Stickx gespeeld en ik was zeer verbaasd over de goede klank die uit dat kleine kastje kwam.
Met die lite versie moet je volgens mij helemaal goed uitkijken dat je hem niet kwijtraakt. ;)

De lite heeft wel helemaal andere Oscillators had ik begrepen...

Nog een feitje: MFB is al lang bezig met analoog spul... In de jaren 80 al.. Het is geen hobbiest die toevallig een modelletje op de markt gooit.

eee meneer macho cat! welkom op dit forum....... voorstelrondje is niet verplicht maar wel leuk! ;)

Olaf

Ook een fijne duitse synth bouwer:

Dirk Lindhof. Tsunami...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=919729271

Hij heeft er nog meer.. Als je hem mailt...

tsunami.jpg

Back