Stekkerdozen/verdeeldozen

Stekkerdozen/verdeeldozen

• Gamma kwaliteit

Stemmen: 29 48,3%
  • Gamma kwaliteit met overspanningsbeveliging

Stemmen: 17 28,3%
  • Zware kwaliteit met overspanningsbeveiliging

Stemmen: 12 20,0%
  • Professionele 19" rack apparatuur

Stemmen: 9 15,0%

• Totaal aantal stemmers
    60
Ik gebruik sinds kort deze:

Superhandig met afstandsbediening! zo hoef ik niet voortdurend onder mn tafels te kruipen! Alle kabels zitten mooi weggewerkt.

conserveSurge_w_lines.jpg

Voor de liefhebbers: http://www.belkin.com/nl/conserve/features/

8 stekker contacten maar ?
Waar moet de resterende 92 dan in ;)
Dus minimaal 12 stuks [ 2 stuks om weer verder te pluggen]
rond de 550 euro ? ....... Zucht !!!!

Achter deze kun je dan gewone verdeeldozen hangen, op elk stopcontact een flinke. Dan kom je er wel..................En soms natuurlijk verdeeldoos achter verdeeldoos. Op die manier heb ik het ook gedaan. Schaden kan het niet. De meeste componenten gebruiken niet zoveel. Mijn volledige studio komt misschien op een 600/700Watt. En dan heb ik meer dan 30 apparaten waaronder een flinke mixer en een moderne PC.
En dat zit bij mij allemaal achter 1 geaard stopcontact, en dan op 1 APC Surge Arrest. En dan van daaruit allemaal verdeeldozen. De PC zit rechtsteeks op de Surge Arrest.

Heb ook gamma rommel, de eerste waarvan alles verdeeld wordt is er een met schakelaar zodat ik alles in 1 keer aan of uit kan zetten en overspanningsbeveiligingen heb ik niet want daar geloof ik niet in, bliksem heeft zoveel power, kan me niet voorstellen dat zo'n lullig filtertje dat tegenhoud.
Aarde heb ik trouwens ook niet en ook geen last van brom, ruis heb ik zo en zo want ik heb een behringer mixer.

Ik gebruik een dikke 25 amp power filter voor al mijn gear. [emi]
Aangesloten op maar 1 wcd [wandcontact doos]

emi-power-filter-212854.jpg

Met een eigen schone aarde via een separate aardpin, en een overslag beveiliging en 1 groot scheiding relais die alles vertraagd uitschakeld met 1 knopje.
Laatst ging er een 4 amp zekering door...dus het afgenomen vermogen moet nu bij zo'n 1000 watt zitten

interessante thread is dit.

Ik ben nogal paranoia omtrent dit onderwerp.
Zo woon ik in een erg oud huis en zijn quasi alle stopcontacten niet geaard. Kan dit een probleem worden?

Ik herinner me ook nog dat in mijn vorige woning mijn speakers kortstondig kraakjes gaven bij het aan- en uitschakelen van het licht in bepaalde kamers. Of wanneer er in een andere ruimte met een strijkijzer werd gewerkt.
Hoe komt dit en valt daar iets aan te doen?

Ik zit mezelf nu al een tijdje af te vragen of bepaalde problemen die ik met apparatuur heb (gehad) te maken heeft met het feit dat ik zo veel apparatuur via een crappy stopcontact aan moet sluiten. Denk aan een synth die zichzelf reset, een voice chip die precies bij mij stuk gaat, dan weer een DR-660 die niks meer doet, stabiele oude bakken die toch bevriezen.

Hoe weet je dat je stroomvoorziening stabiel en in orde is?

Dat weet je nooit. Als je echt zeker wilt zijn, moet je er zo'n UPS tussen zetten. Dan heb je 'schone' stroom op het juiste niveau. En je kunt alles nog rustig uit gaan zetten als de stroom uitvalt. Moet je wel UPS'en met voldoende vermogen hebben (met eentje kom je er niet, of het wordt onbetaalbaar).

Je zou je netspanning kunnen meten, klinkt alsof die nogal laag is, meet het en zet zoveel mogelijk aan in je huis en kijk hoever het inzakt.
Dat je geen aarde heb heeft naar mijn idee geen invloed op de klachten die je heb.

Ik gebruik een dikke 25 amp power filter voor al mijn gear. [emi]
Aangesloten op maar 1 wcd [wandcontact doos]
emi-power-filter-212854.jpg

Met een eigen schone aarde via een separate aardpin, en een overslag beveiliging en 1 groot scheiding relais die alles vertraagd uitschakeld met 1 knopje.
Laatst ging er een 4 amp zekering door...dus het afgenomen vermogen moet nu bij zo'n 1000 watt zitten

Hilltree heb jij een aparte zekeringkast voor je studio dan, of heb je een schakelaar die naar het relais gaat, waar enkel dat ene stopcontact op zit?
Is er een specifieke reden waarom je vertraagd uitschakelt?

Oud telecom/data monteur ;-)

Dus deze:
44244364-furutech-powercords-met-rittal-powerblock.jpg

En geen knopjes, overspannings shit, ontstorings rommel, allemaal onzin! Werkt toch niet zonder geaarde stopcontacten. Die zooi houd toch niet alles tegen als de bliksem inslaat. Ik trek nog steeds iedere keer de stekker eruit! BVlijft het beste voor de zenuwen..

bliksem gaat zo snel, daar helpt alleen uittrekken van stekker tegen.
eigenlijk alleen 1 keer problemen gehad met de centrale aarding in huis, nieuwe aardpin erin geslagen , alle verdere problemen kwamen door verkeerd aangesloten of kapotten apparatuur. de jp8 heeft een netfiltertje ervoor de rest gaat gewoon in hemastekkerdozen, liefst geaard ( stervormig ) maar ook veelvuldig ongeaard. gewoon uitproberen ( koptelefoon op , versterker vol open , speakers uit).
bij sommige oudere apparaten maakt het nog wel eens uit hoe om de stekker zit. in het algemeen doe ik altijd "-"(blauw ) links en "+"(bruin) rechts en dat heb ik aangegeven mbv een streepje op stekkerdoos en stekker.
alle verdere verhalen over dure beveiliging , netfilters ,ups'en etc verwijs ik gaarne naar het domein: te duur voor de minimale of niet bestaande winst.

Bij mij is uiteindelijk alles geaard via (ik denk) de coax van de TV. Klinkt raar... alles hangt aan mekaar. Ground van je jack zit meestal aan het huis van je synth/whatever.
Mixer gaat naar versterker. TV gaat ook naar versterker. Snap..?!? Trek ook altijd de 230V stekker eruit EN de tulp naar de versterker. Voorhaan stond er 'n opname MAC die ook netwerk had... die trok ik er ook uit. Want bliksem komt net zo hard via je bel kabeltje je huis in. Heb hele telefooncentrale's uitgebrand zien zijn.. da wil je je gear niet aan doen.
Je moet die stekkerdozen met beveiliging ook zien als 'n soort schuilen onder 'n boom bij regen met onweer. Het helpt, totdat het raak is.

Bij blikseminslag heel dichtbij (eigen huis bijvoorbeeld..) wordt er dmv. inductie spanning opgewekt in kabels, dus ook wanneer deze niet in het stopcontact zitten ! De hoogte van die spanning is mede afhankelijk van de lengte van de kabels.
Dus of je apparatuur het aan kan...weet je dan pas.

Zo gebeurt het bv. ook dat hoogspanningskabels uitvallen tijdens verhoogde zonneactiviteit; door de overvloed aan geladen deeltjes die dan de aarde bereiken, en de zeer lange kabels, worden dusdanig hoge spanningen opgewekt dat het hoogspanningsnet het niet meer kan verwerken. Oh ironie.

Ergo: blikseminslag in je huis is niet leuk... :D

Laatst gewijzigd:
Back