Hoe moet je beginnen?

kacper

Nieuwkomer
Welcome, Ik ben eeerg nieuw in onderwerp van muziek maken. Ten eerste, ik hou van hardcore met nadruk op de stijl van Angerfist. jammer genoeg ik heb niet zo veel informatie gevonden over wat ik wil jullie vragen. Ik wil weten of angerfist en andere hardcore helden hun muziek met programmas en hardware maken? Bij voorbeeld met fruity loops. Ten tweede hoe moet ik eigelijk beginnen om te dj'en, mixem en tenslotte eigen hardcore lidjes maken.
Bedankt voor antwoord.

Leendert!!!!! :dubbel:

Begin maar eens met deze
en deze draad door te lezen.

Principe is dat het met alles kan zowel hardware als software. Stapelen en opniew sampelen is de truuk.

Om te dj-en moet je plaatjes hebben, een mixer en een paar platenspelers, lijkt me. Luister naar wat andere dj's doen en kopieeren maar.

Wat goede mixers voor dj's zijn, zoek maar met 'dj mixer'.

Eigenlijk in deze topics zijn alleen samples interesant, dus ik weet echt niet wat moet ik daar lezen. Bedoelen jullie dat ik moet beginnen met namaken van liedjes van dj's? Het kan net zo goed met hard als software gebeuren? Welke soft (als ze die gebruiken) gebruiken populeire hardcore djs? Ik heb paar nieuwe termem geleerd: synth, sampler, mixer. Is dat genoeg om te dj'en?

voor te dj'en moet je de volgende dingen weten:

aanknop (draaitafel)
plaat (erop leggen)
naald (op de plaat)
element (daar zit de naald aan "bevestigd")
aanknop (van mixer(zie handleiding))
kabel (van mixer naar versterker uiteraard)
draaitafel (men kan hier de platen sneller of langzamer laten draaien:geslaagd:)
mixer (dit is voor meerdere kanalen te combineren)
kabel (deze weten we ondertussen)
versterker (deze stuurt een wisselstroom na je boxjes, waar je buren zo dol op zijn)
kabel (-)
box (het mooiste onderdeel:okdan:)

Als je dat hebt gedaan, surft je ef naar: http://www.aboutdj.nl/

ik werk met hardware en midi. software is cubase en soundforge.