Hoe moet je beginnen?

kacper

Nieuwkomer
Welcome, Ik ben eeerg nieuw in onderwerp van muziek maken. Ten eerste, ik hou van hardcore met nadruk op de stijl van Angerfist. jammer genoeg ik heb niet zo veel informatie gevonden over wat ik wil jullie vragen. Ik wil weten of angerfist en andere hardcore helden hun muziek met programmas en hardware maken? Bij voorbeeld met fruity loops. Ten tweede hoe moet ik eigelijk beginnen om te dj'en, mixem en tenslotte eigen hardcore lidjes maken.
Bedankt voor antwoord.

Leendert!!!!! :dubbel:

Begin maar eens met deze
en deze draad door te lezen.

Principe is dat het met alles kan zowel hardware als software. Stapelen en opniew sampelen is de truuk.

Om te dj-en moet je plaatjes hebben, een mixer en een paar platenspelers, lijkt me. Luister naar wat andere dj's doen en kopieeren maar.

Wat goede mixers voor dj's zijn, zoek maar met 'dj mixer'.

Eigenlijk in deze topics zijn alleen samples interesant, dus ik weet echt niet wat moet ik daar lezen. Bedoelen jullie dat ik moet beginnen met namaken van liedjes van dj's? Het kan net zo goed met hard als software gebeuren? Welke soft (als ze die gebruiken) gebruiken populeire hardcore djs? Ik heb paar nieuwe termem geleerd: synth, sampler, mixer. Is dat genoeg om te dj'en?

voor te dj'en moet je de volgende dingen weten:

aanknop (draaitafel)
plaat (erop leggen)
naald (op de plaat)
element (daar zit de naald aan "bevestigd")
aanknop (van mixer(zie handleiding))
kabel (van mixer naar versterker uiteraard)
draaitafel (men kan hier de platen sneller of langzamer laten draaien:geslaagd:)
mixer (dit is voor meerdere kanalen te combineren)
kabel (deze weten we ondertussen)
versterker (deze stuurt een wisselstroom na je boxjes, waar je buren zo dol op zijn)
kabel (-)
box (het mooiste onderdeel:okdan:)

Als je dat hebt gedaan, surft je ef naar: http://www.aboutdj.nl/

ik werk met hardware en midi. software is cubase en soundforge.
Heb een jaar met fasttracker gewerkt maar met midi en cubase heb ik veel meer vrijheid.
En de producties van angerfist zijn nou niet direct iets waarvan ik denk, dat is vet.
Maar dat is misschien slechts persoonlijk ......

Dus nu kan ik concludieren dat ik hardware moet kopen hehe. Want met software zoals fruity loops zit ik echt niet mee. Kan gewoon geen goeie bit daar maken en de geluiden.... gewoon te moelijk voor mij.

Volgens mij weet jij het verschil niet tussen DJ-en (draaien) en produceren (maken).

FL Studio is eigenlijk de allermakkelijkste en goedkoopste manier die er bestaat om een aardige hardcore track te maken. Vanuit dit programma kun je ook hardware aansturen. Op YouTube staan wel wat tutorials die laten zien hoe je het programma moet gebruiken.

Behalve FL heb je goede samples nodig (Bijv. van Vengeance)
en een goede rauw klinkende VSTi (virtuele instrument of plugin) zoals:
-Sylenth1,
-RefX Vanguard
-Rob Papen's Preadator.

Kan ik ook cd van thunderdome als sample gebruiken? En als ik die cd van thunderdome heb dan moet ik die in kleine stukjes delen en daarna in fl aan elkaar plaken met effecten?

Haartelijk bedankt, met jullie hulp heb ik met edison een soort kick gepaakt (showtek - puta madre) en met fruity freqventor fx (of hoe dat ook heet) veranderd. Ik vraag jullie om mening en tips als het kan.

Attachments

• promo.mp3
    61,3 KB · Bekeken: 85
Mijn tip is, probeer zoveel mogelijk verschillende instellingen en effecten. Dan leer je vanzelf wat het beste overeenkomt met het idee wat je wilt hebben. Daarnaast is datgene wat je zelf maakt vergelijken met je persoonlijke voorbeelden (bestaande producties) ook altijd goed om te checken of je de juiste kant op gaat want zonder referentie weet je ook niet waar je precies naartoe moet gaan ;)

Je voorbeeld vind ik nogal dof klinken, dus gooi er een equalizer overheen bijvoorbeeld.

Haartelijk bedankt, met jullie hulp heb ik met edison een soort kick gepaakt (showtek - puta madre) en met fruity freqventor fx (of hoe dat ook heet) veranderd. Ik vraag jullie om mening en tips als het kan.

Nee... Dat klinkt niet goed... Te veel distortion, te veel overstuurd.
Probeer de VSTi Microtonic is... Speel er gewoon is mee, en zorg dat al je metertjes in je sequencer in het groen blijven. (Rood betekent dat het te hard is, en dan vervormt je geluid. Soms wil je dat, maar doe dat dan met een limiter of comperssor, nooit droog in je sequencer.) (Oja, en dan bedoel ik hard als in te hard voor de output, niet hard als in supertof)

Back