De grote Cubase 4 draad

Ja leuk die bugfixes. Alleen jammer dat je er altijd weer nieuwe bugs voor in de plaats krijgt.

Ja leuk die bugfixes. Alleen jammer dat je er altijd weer nieuwe bugs voor in de plaats krijgt.

Dat heet: 'de wet van behoud van ellende'
Afgeleid van de wet van Murphy.

dat de plug-ins verbeterd zijn,maar nog wel beter kunnen...;)

Dat is ook wel een heel klein beetje een luxe probleem hoor, door alle top-notch vst's die er zijn tegenwoordig :)

Ondanks dat er nog wel het e.e.a. verbeterd kan worden an C4 zou ik niet meer terug stappen naar SX3, sterker nog, ik wil ook niet samenwerken met mensen die nog SX werken, de workflow is echt zoveel slechter! Los van het feit dat je door alle GUI verbeteringen veel langer kan doorwerken omdat je ogen niet zo moe worden.

En dan de idd de vrije routing :luv:

Erg interessant leevoer-topic dit. Met stiekem veel goede tips!
Zijn er al meerdere topics waarin het algemene stabiliteits gebeuren wordt behandeld zoals hier (daw tips tav. stabiliteit computer)?

Dat is ook wel een heel klein beetje een luxe probleem hoor, door alle top-notch vst's die er zijn tegenwoordig :)
Meeste van die effecten die standaard bij C4 zitten zijn gepimpte freeware dingen.Ze hebben er nog zelf wel wat gemaakt (of laten maken) maar ze passen niet echt goed bij een volledige professionele DAW/Sequencer. Dan zijn er nog vele betere freeware dingen te vinden. Of anders de bekende proffesionele plugz die gewoon met plezier gebruikt.

Dan zou ik wat dat betreft veel liever Logic gebruiken die voor minder geld bakken vol met goed te gebruiken plugins erbij doet. Alleen is Logic zelf niet mijn ding.

Meeste van die effecten die standaard bij C4 zitten zijn gepimpte freeware dingen.Ze hebben er nog zelf wel wat gemaakt (of laten maken) maar ze passen niet echt goed bij een volledige professionele DAW/Sequencer. Dan zijn er nog vele betere freeware dingen te vinden. Of anders de bekende proffesionele plugz die gewoon met plezier gebruikt.

Dan zou ik wat dat betreft veel liever Logic gebruiken die voor minder geld bakken vol met goed te gebruiken plugins erbij doet. Alleen is Logic zelf niet mijn ding.

Je hebt gelijk ja, neem bv. Jeroen Breebaart!! Barricade Pro kost 10€ en hij klinkt veel beter dan mijn UAD Precision Limiter!! :halleluja

Erg interessant leevoer-topic dit. Met stiekem veel goede tips!
Zijn er al meerdere topics waarin het algemene stabiliteits gebeuren wordt behandeld zoals hier (daw tips tav. stabiliteit computer)?

Gebruik gerust even de zoek functie man! Van een effort ga je heus niet dood

Wat betreft Logic ... in het Juni nummer van SOS staat een mooi kader-artikeltje ivb "spikes and glitches in Logic" ... toch mooi om te zien dat je als Cubase/Windows gebruiker even slecht/goed af bent dan de Logic/Mac gebruiker.:W

Hallo,

Meeste van die effecten die standaard bij C4 zitten zijn gepimpte freeware dingen

Sorry, maar dat is niet juist. Je kan in Cubase 4 precies zijn welke komponenten "extern" zijn. In Cubase onder Help --> Credits & Copyrights

De Plugins worden tegenwoordig door ons zelf geprogrammeerd. Vroeger werd er wel van andere bedrijven ingekocht, maar vaak ging zo'n bedrijf op de fles, werdt opgekocht (bijv Wizoo) etc. en dan valt de support vorr zo'n plugin op een gegeven moment weg.

De 1 vindt de nieuwe plugins geweldig en een ander niet. Dat zul je altijd houden.

Gr,

Chris

ik hoop wel dat er rap een update komt.
Ik heb nog problemen met externe FX en met m'n liquidmix (kan natuurlijk ook aan de LM) liggen. Externe FX zorgt voor vertraging lijkt het :/

Verder vind ik het icm met LM nog niet stabiel.
Zijn er meer mensen met die glitches?

ik hoop wel dat er rap een update komt.
Ik heb nog problemen met externe FX en met m'n liquidmix (kan natuurlijk ook aan de LM) liggen. Externe FX zorgt voor vertraging lijkt het :/

Verder vind ik het icm met LM nog niet stabiel.
Zijn er meer mensen met die glitches?

Ik draai hier C4 met een LM, Motu ultralite, en ook ext. FX tegelijk. Draait als een zonnetje. PC is een Q6600 op een Asus mobo met p35 chipset, Motu zit op de onboard fw chip (agere), en de LM op een eigen PCI fw kaartje (via).

Je hebt gelijk ja, neem bv. Jeroen Breebaart!! Barricade Pro kost 10€ en hij klinkt veel beter dan mijn UAD Precision Limiter!! :halleluja
Gelul, Barricade distorted redelijk snel en haalt een deel stereobeeld weg.
UAD distorted bijna niet en haalt veel minder het stereobeeld weg.
Barricade zou ik eerder als limiter voor het mixen gebruiken als een mastering limiter.

Hallo,
Sorry, maar dat is niet juist. Je kan in Cubase 4 precies zijn welke komponenten "extern" zijn. In Cubase onder Help --> Credits & Copyrights

De Plugins worden tegenwoordig door ons zelf geprogrammeerd. Vroeger werd er wel van andere bedrijven ingekocht, maar vaak ging zo'n bedrijf op de fles, werdt opgekocht (bijv Wizoo) etc. en dan valt de support vorr zo'n plugin op een gegeven moment weg.

De 1 vindt de nieuwe plugins geweldig en een ander niet. Dat zul je altijd houden.

Gr,

Chris

Sorry hoor maar bij cubase 5 (de oude versie dus) zijn een aantal plugins ingevoegd die je ook apart als freeware kon downloaden. Of Steinberg daarvan de rechten heeft opgekocht of zo weet ik niet maar die versies worden nog steeds in alle SX versies gebruikt al dan niet in aangepaste vorm.

Qua smaak valt er idd niet over te twisten maar over de kwaliteit van de plugins wel degelijk. Die van Cubase zijn gewoon onder de maat als je het vergelijkt met het gros van de professionele plugins.
Ook als je kijkt wat de concurrentie wel levert bij hun produkten. Logic, Protools (LE), Sonar etc leveren allemaal meer en betere plugins.

Hoi,
Ik wil graag back-ups maken van mijn VST 3 presets van Cubase 4 maar ik weet niet hoe, en ik kan het ook nergens vinden in de manual.
De mappen met VST presets worden dus in de Documents en Settings/naam..../Application Data/VST 3 Presets/ map geplaatst maar hoe kan ik daar een back-up van maken want die map is niet zichtbaar.
Met SL3 zette ik alle presets gewoon in Mijn Documenten en kon zo makkelijk back-uppen.

Hoe maken jullie je back-ups?

Hoi,
Ik wil graag back-ups maken van mijn VST 3 presets van Cubase 4 maar ik weet niet hoe, en ik kan het ook nergens vinden in de manual.
De mappen met VST presets worden dus in de Documents en Settings/naam..../Application Data/VST 3 Presets/ map geplaatst maar hoe kan ik daar een back-up van maken want die map is niet zichtbaar.
Met SL3 zette ik alle presets gewoon in Mijn Documenten en kon zo makkelijk back-uppen.

Als die map niet zichtbaar is dan moet je in je Windows instellingen de optie 'verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken' aanzetten...

Hoi,

- Start windows verkenner (Windows Toets+E)
- Ga naar Extra>Mapopties
- Kies het tabblad weergave
- Daar zie je een lijst, kies bij de een na onderste optie: "Verborgen bestanden en mappen weergeven"

Nu kun je de bestanden wel zien en ze kopieren naar waar je maar wil.

Hallo Fuse,

Over smaak valt niet te twisten. Maar om te zeggen dat het allemaal slecht is vindt ik toch een beetje te ver gaan. Ik ken veel producers/muziekanten/post pro mensen die de nieuwe plugins erg gaaf vinden en hun "professionele" plugins niet meer gebruiken.

Misschien is het leuk om eventueel een Question & Answer hier te hebben met onze "plugin" makers. Dit moet ik even checken op het werk of dat ok is. Maar ik denk dat het interessant kan zijn. Waar Steinberg zijn plugins op basseert kunnen we helaas niet zeggen. Maar wij gebruiken wel de "referens" plugins als vergelijking.

Voor de geinteresseerden hier een interview met Dave onze GUI maker (alleen Duits) http://www.musicianslife.de/2008/04/14/dave-nicholson/

Gr,

Chris

Back