De grote Cubase 4 draad

Als fabrikant ga je niet iets 10x sneller bouwen als het niet perse hoeft.
50% of 100% sneller zit er toch niet in of je moet Moore een loer draaien.

Je kan jezelf ook afvragen of je die extra power wel nodig hebt. Want als je dure CPU 80% niets staat te doen kan je het ook af met eentje die 40% niets staat te doen. ;)

De benchmarks die ondertussen zijn gedaan laten zien dat de nieuwe Core i7 zo'n 50% beter presteert dan een gelijk geklokte Core 2 Quad. Het is een nieuwe generatie, niet gewoon een simpele update. De Quadcore is eindelijk ook echt native en niet zoals nu bij de Core 2 Quad eigenlijk 2 dualcores op 1 processor.

Of het nodig is om te wachten laat ik helemaal in het midden, maar ik vond het wel zo netjes om het wel even aan te geven, aangezien het nog dit jaar op de markt zal komen. Ik heb een Q6600 en heb absoluut niet de intentie om een nieuwe computer te kopen of om te upgraden.. ik kom nooit power te kort in geen één van mijn projecten!

Mijn E6600 komt niet boven de 50% uit vaak maar ik gebruik ook nog veel outboard en een UAD.
En bouncen doe ik toch in real-time (vanwege externe FX) dus snelheidswinst is daar ook niet te behalen.

Mijn E6600 komt niet boven de 50% uit vaak maar ik gebruik ook nog veel outboard en een UAD.
En bouncen doe ik toch in real-time (vanwege externe FX) dus snelheidswinst is daar ook niet te behalen.

Even offtopic, maar zit jij ook met smart te wachten op de UAD-2 die er aan zit te komen?? :D

Eerst zien, dan zien.
Ik geloof niet in 1.0 versies (of x.0) zelfs niet bij uad.

Eerst zien, dan zien.
Ik geloof niet in 1.0 versies (of x.0) zelfs niet bij uad.

Ik begreep eerst even niet wat je hiermee bedoelde, maar nu wel denk ik.. Je bedoelt dat je niet graag early adapter bent, maar eerst even de kat uit de boom kijkt. Kan ik heel goed inkomen! Ik moet denk ik nood gedwongen de kat uit de boom kijken, puur omdat ik voorlopig even geen geld heb voor wat nieuws. :erm:

Hallo,

Ik sta op het punt om en Cubase studio 4 licentie an te schaffen maar heb toch nog een vraag:

Als ik een audiosample in een audiotrack laadt kan ik deze dan nog editten? (Andere toonhoogte, time strechen of pitch-shiften of knippen?) of moet ik daar bijv wavelab voor aanschaffen?

Voorheen zou ik een sample (bassdrum bijv) in een softwaresampler hebben geladen waarin ik nog bepaalde bewerkingen kon doen maar dit was soms nogal omslachtig.

Alvast bedankt.

Hallo,

Ik sta op het punt om en Cubase studio 4 licentie an te schaffen maar heb toch nog een vraag:

Als ik een audiosample in een audiotrack laadt kan ik deze dan nog editten? (Andere toonhoogte, time strechen of pitch-shiften of knippen?) of moet ik daar bijv wavelab voor aanschaffen?

Voorheen zou ik een sample (bassdrum bijv) in een softwaresampler hebben geladen waarin ik nog bepaalde bewerkingen kon doen maar dit was soms nogal omslachtig.

Alvast bedankt.

Hoi,

Dit heb ik gevonden: http://www.steinberg.net/fileadmin/...Cubase_4_Cubase_Studio_4_Comparison_Chart.pdf

Zo te zien is het dus wel mogelijk in Cubase Studio 4 *D

Magneto,zit die nu wel bij Cubase 4?
Ik heb Cubase Studio 4 en daar zit hij niet bij.
Op de feature comparison lijst kan ik hem niet vinden.
Is Magneto soms discontinued?
Want los kan je Magneto toch ook niet meer krijgen?

Staat een map met VST 3 plugins op de instal DVD, daar staat ie volgens mij tussen

De map staat er bij wel, of die plug daar tussenstaat weet ik zo even niet uit m'n hoofd

Hoe kan ik achter de cc nummer van FX komen. bv die je in de quick controls zet. Ik wil die graag via midi aansturen..nog een kleintje..kan wavelab6 en cubase 4.1ook op 1 key ? ben nu 2 usb poorten kwijt.
Bedankt!

Dat over die lijst cc in quick ...

Als je quick controls aanklikt dan krijg je een lijst met opties die je kunt uitkiezen, ga dan naar ins. of waar je FX zit, en kies daar de FX met "cc" nummer, meestal staat er de benaming van knop bij.

Of bedoel je je externe gear?

Ja, je kunt meerdere producten op een Key kwijt, moet je even opzoeken op de cubase site

Hey bedankt!
Ik bedoel vst's Ik zie alleen de benaming zoals feedback en time maar niet een cc nummertje erbij. nu ben ik nog steeds met me muis aan t kloten maar dat moet anders kunnen.
Ik probeer t nog s..

Hey bedankt!
Ik bedoel vst's Ik zie alleen de benaming zoals feedback en time maar niet een cc nummertje erbij. nu ben ik nog steeds met me muis aan t kloten maar dat moet anders kunnen.
Ik probeer t nog s..

Moet er tussen staan.

Als je bv. een effect op de ins. hebt. Je gaat dan naar quike controle om je ding te selecteren, klik (open) op de ins. Je krijgt nu opties op de plug-ins die op de ins. staan verder te openen en daar staan dan de verschillende knoppen van de plug-in zelf.

Zal vanavond nog even kijken voor de zekerheid.

net even geupgrade en een uurtje mee gespeeld. eerste indruk van 4.5 is dat die stabiel aanvoelt, tot nu toe geen vreemde / opvallende dingen tegengekomen.

komende weken maar eens flink doortesten voordat ik daadwerkelijk mijn echte omgeving overzet naar 4.5, maar op het eerste gezicht ben ik hoopvol gestemd.

Back