Gehoorbeschadiging?

Mmm, en het is dus niet zo dat je nu allerlei details mist of alle hoge tonen?

ja, absoluut, maar in mijn geval is dit nodig. Geen bescherming en ik heb een flinke beschadiging erbij. Ook heeft het wel iets hoor, je kunt mensen gewoon laten praten en praten en praten..:)

ah, en welk merk heb je, en waar gekocht? Ik heb ze nu ook met filters maar ik vind die filters eigenlijk vrij nutteloos. vroeger sopeelde ik gewoon met die gele propdopjes en toen hoorde ik het ook best ok. Dus of dat filter nou goed is maakt me niet zoveel uit, ik speel niet in een philharmonie ofzo.

Ik vraag dit na, weet niet meer. Maar voor het maken van muziek zijn deze doppen nutteloos denk ik, het is eerder handig denk ik voor festivals en feestjes.

Oordoppen

Oordoppen

Heb zelf een paar jaar geleden bij een concert gestaan waarbij vanaf de eerste minuut een piep m'n oor in knalde als of elk moment me trommelvliezen zouden gaan scheuren. Ik vraag me echt af waar die pipo'tjes af en toe mee bezig zijn. Ben toen na een paar minuten (achteraf te laat) weggelopen en heb daar dagen lang last van gehouden. Heb nu dus altijd oordoppen mee en weet dat veel rust voor de oren erg belangrijk is.

:okdan:http://www.muziekregistratie.com

Vind ze erg prettig omdat ze niet m'n hele oor in gaan zoals die van alpine en ze zijn een stuk beter te betalen in vergelijking met de op maat gemaakte. (22euro inclusief verzending, heb alleen 5euro extra betaald om eerst pas maten op te laten sturen) Zijn transparant dus je loopt er niet als een pipo bij met felle kleurtjes uit je oren :o::(:confused:8o)

Vraag me af of er meer mensen zijn die oordoppen gebruiken?

Ik vraag dit na, weet niet meer. Maar voor het maken van muziek zijn deze doppen nutteloos denk ik, het is eerder handig denk ik voor festivals en feestjes.

Ik ben wel benieuwd. In mijn ervaring heb ik niet zo'n heel gedetailleerd geluid nodig om goed te kunnen spelen. Je hoort het zelf alleen wat minder vet, maar liever dat dan een piep in mijn oren (die ik al heb overigens). Ik speelde tot voor kort basgitaar in een rockband en dat ging prima met basic gele doppen zowel als dure maatdoppen.

Op hydrogenaudio.org zijn vast nog wel topics te vinden. Heb daar toen heel wat draadjes gelezen over gehoorbeschadiging en tinitus. Er hingen daar blijkbaar gasten rond met heel veel kennis van zaken. Sterkte.

Ik heb hier enkele maanden geleden ook last van gehad, resonance,
bleek het een haar te zijn die in mijn oor was gesukkeld :kont:.
Veel ruis en afwisselde effectjes, ik was blij dat ze weg was, na enkele weken8o).

mss een beetje off-topic, maar zijn er nog rare ervaringen/verhalen over zijn of haar oor?8o)

ciao

Toch is dit het paradoxale van muziekluisteren .. je vind het zo mooi dat je het graag hard zet, waardoor je je oren beschadigd en zo weer minder van de muziek kan genieten ..

Voor het bedrag van 150-200 heb je op maat gemaakte oordoppen, voor iets meer heb je een mono-synthje of een effect .. maar m'n oortjes zijn me meer lief :luv:

Heb zelf 1,5 jaar geleden een grote prop achter m'n trommelvlies operatief moeten laten verwijderen ; een cholesteatoom noemden ze het.. heb er zeker blijvende schade van opgelopen.

als ik met m'n vingers over elkaar wrijf voor m'n goede oor, hoor ik geknisper, bij m'n ge-operereerde oor hoor ik gefrommel :(

Dus kijk uit.. wel een wrange avatar met text heb je staan Reso :D (sorry)

Gehoor beschadiging

Gehoor beschadiging

Ik ben zelf bijna 50 jaar en werk reeds 25jaar in de groendienst dus met grasmaaiers bosmaaiers kettingzagen enz. gewerkt en 25jaar geleden keken ze niet zo nou met bescherming met als gevolg dat ik aan een kant(gelukkig eeeeen) een aantal freq. slechter hoor.
Nu met al die concerten grote P.A installaties zullen de komende jaren veel hoorapparaten verkocht worden en veel mensen stokdof worden.
Mensen bescherm uw oren voor het te laat is.

Groeten Henri
Ps Ga naar een arts laat die beoordelen of de beschadiging tijdelijk is Fataal.

Heb zelf 1,5 jaar geleden een grote prop achter m'n trommelvlies operatief moeten laten verwijderen ; een cholesteatoom noemden ze het.. heb er zeker blijvende schade van opgelopen.

als ik met m'n vingers over elkaar wrijf voor m'n goede oor, hoor ik geknisper, bij m'n ge-operereerde oor hoor ik gefrommel :(

Dat laatste heb ik ook. Ben als kind ooit geopereerd en het was de bedoeling dat mijn trommelvlies vanzelf dichtgroeide maar dat is nooit gebeurt :( met als gevolg dat ik nu bepaalde frequenties, vooral erg hoog en laag niet meer hoor in dat oor.

Maar dit terzijde, wat ik wou vragen is hoe je in godsnaam een prop achter je trommelvlies krijgt :erm:

(geh)oorproblemen?

(geh)oorproblemen?

mss een beetje off-topic, maar zijn er nog rare ervaringen/verhalen over zijn of haar oor?8o)

Ik ken er nog een:eureka:; een dubbele trommelvlies. Een vriend van mij heeft hier last van, deze kerel is ook zeer veel bezig met muziek, PA van bands, trompet, drums etc.
Kortom, gehoor is onmisbaar, dus hij laat één van de twee vliezen af en toe prikken en dan is dit probleem nagenoeg opgelost. Wel groeit het dicht, dus heeft hij geregeld een afspraakje bij de dokter.
Blijkt nog voor te komen.
Jeetje, in wat een wereld leven we toch:walker:

kan hij die eene niet transplanteren naar iemand die geen goeie meer heeft dan ?

Tjah, misschien wel een beetje egoïstisch..

Mja ik heb soms een piepje in mn oor zoals iedereen wel ns heeft maar tinnitus gelukkig niet....

Ik zie desondanks verhalen van mensen over partys en concerten en dat ze gewoon ook vooraan blijven staan of gewoon uren lang ergens rondlopen terwijl ze weten dat t geluid te hard is....
Als ik een tent/kroeg binnen loop waar de muziek te hard staat ben ik na 30 seconden weer buiten...

Het gehoor is IDD iets om zuinig op te zijn want tegenwoordig kan men zelfs netvlies laten transplanteren maar het inwendige oor nog steeds niet!

Ik ook zet de muziek wel ns hard in mn woonkamer maar nooit tot pijns aan toe en mijn speakers zijn erg goed en ze hoeven niet ultiem hard te staan om vet te klinken..

zo dan, ik had na een feest waar de decibel norm enorm overschreden was(darkness4life) sindsdien af en toe last van oorpijn en in het begin een verstopt gevoel aan mn linker oor. later dacht ik dat het misschien wel gewoon echt gehoorschade was, merkte echt dat links anders klonk dan rechts.

heb de gehoor threads hier allemaal gelezen, dus ik dacht dat die trillingen misschien wel een prop hadden veroorzaakt ofso.
gister wassik bij de dokter voor heel iets anders. gelijk ff verteld.
uitgespoten, en ja hoor superrr dikke prop kwam eruit zetten. (had eergisteravond al ff oortroep eringedruppeld zodattet allemaal wat zachter zou worden)
en nu hoor ik weer helemaal stereo! :D
happy happy joy joy!

Back