Alesis Ion of Virus B

Evil-Inside

HET MOET KAPOT !!!
ben even aan het dubben over de beste keuze voor een synth

er zullen voornamelijk hardcore leads uitkomen

de virus heeft zich er al veel voor uit geleend maar vind de ion toch ook lekker klinken

dus wat denken jullie (met argumenten aub) :koffie:

Voor de standaard hardcore leads zou ik de access nemen die klinken agressiever als de ion, de ion zijn sawleads klinken wat kazig en te warm vergeleken bij de access, niet dat ze slechter zijn maar naast de virus net iets minder.

Voor industrial vind ik de ion weer veel lekkerder, de ion heeft een soort randje wat er heerlijk inpast. Heb hier de ion en een virus c en vullen mekaar goed aan zou ze bijde niet weg doen.

Succes

bedankt ik ben er nog steeds niet over uit :{

zou iemand een soort van hardcore lead eruit willen trekke

gooi de overdrive is flink open ik zou wel een stukkie rauw zagen willen horen }:|

Ok doe ik.

Ik zal eens een pure zaagtand opnemen, met overdrive (verschillende types) en dan eens een filter erover.

Ik zal meteen de Pulse en de Sin en de Triangle ook doen. En eens een unison en zo.

Weinig synthese, maar eerder de bouwblokken.

Niet meer vandaag. Later deze week/weekend. Maar je mag erop rekenen.

Een van deze dagen krijg ik een Muff Fuzz DIY project in de bus waarmee ik (na assemblage) een mooie fuzz kan steken.
De overdrives die op de Ion zelf zitten klinken op zich wel goed vind ik, maar echt warm vind ik ze niet, en ze hebben pas impact als het geluid echt harder wordt. De fuzz erop is ook harder (scherper) dan de Big Muff fuzzklank die ik van een vriend hoorde en niet zo mooi diep en warm.

Ik kan wel eens een filmpje maken met de drive effecten en dergelijke ook, goed idee. Dat doe ik morgen/weekend wel es.

Back