euro vs euri

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
high niet echt omdat daar geen echt goed nederlands woord voor, net als computer...

voor het voorbeeld wat ik eerder gaf zijn zeker WEL uitstekende nederlandse woorden beschikbaar.

High is ook niet echt een woord dat mensen gebruiken om interessanter gevonden te worden of andere managerpraat....

In mijn werk heb j eook ineens zo'n vertaal slag, eerst was je gewoon ontwerper en nu engineer....

:okdan:

ik HAAT dat ook idd.

"for the time being"... schiet die mensen kapot aub....

Haha, ja idd dat is er ook zo eentje. En "whatever" ipv "hoe dan ook".

Luiser eens naar Dries van Agt, die spreekt zo mooi, zonder engelse shit. (Los van het feit of je het inhoudelijk met hem eens bent.)

high niet echt omdat daar geen echt goed nederlands woord voor, net als computer...

voor het voorbeeld wat ik eerder gaf zijn zeker WEL uitstekende nederlandse woorden beschikbaar.

High is ook niet echt een woord dat mensen gebruiken om interessanter gevonden te worden of andere managerpraat....

In mijn werk heb j eook ineens zo'n vertaal slag, eerst was je gewoon ontwerper en nu engineer....
Euhm..."onder invloed"? ;)

is toch niet het zelfde als je high voelen....

under the influence..... is dat...
roes is ook geen high

[edit]ja "uit je plaat" komt in de richting maar dat zijn a 3 woorden en die uitspraakbestaat nog niet zo lang als high zijn natuurlijk...[/edit]

Ik kan me zelf inderdaad kapot ergeren aan mensen die niet eens op lagere schoolniveau werkwoorden kunnen vervoegen.

En dan het eeuwige antwoord: "Maar je begrijpd toch wat ik bedoel? Ik wordt zo moe van je gezeur!"

En dan het eeuwige antwoord: "Maar je begrijpd toch wat ik bedoel? Ik wordt zo moe van je gezeur!"

Je bedoelt "begrijpt" en "word" ?
Maar dat heb je vast express gedaan...:D

ja net zoals elke nieuwe winkel persee een engelse naam moet hebben en dat je nooit meer uitverkoop ziet, maar altijd sales.

Ja om nog maar niet te spreken van:
Interieurverzorgster (vroeger poetsvrouw)
C2C engineer (vroeger tuinman)
Facilitair Coordinator (vroeger concierge)

Zoals het woord "high"? ;)

Dat is gewoon een anglicisme, net als überhaupt een germanisme is. Dat is iets anders dan complete uitspraken in het engels doen tussen een zin met Nederlandse woorden. Ga dan helemaal Engels spreken zou ik zeggen.

Wouter Bos en JP zijn over een jaar of 2 hopelijk weer weg.

Maar mensen die niet kunnen spellen, daar lijken er alleen maar meer van te komen ;)

Kunnen we dan ook kappen met het verkrachten van de term producer?

Waarom ?
Lijkt mij een NL woord.

U hebt gezocht op het woord: producer.
RESULTAAT (max 20 woorden)
pro·du·cer (dem; producers)
1 zakelijk en technisch leider van een openbare vertoning van toneel, film, tv enz.
pro·du·ce·ren (overgankelijk werkwoord; produceerde, heeft geproduceerd; producent, productie)
1 voortbrengen, vervaardigen
2 (juridisch) (een bewijs, akte enz.) overleggen aan het gerecht
3 (een artistiek project) verwezenlijken als zakelijk leider

Vroeger had je schoonmaaksters, tegenwoordig heten ze interieur verzorgsters.
Mongool mag je ook al niet meer zeggen :D

En toch allemaal engelse kreten in je signature zetten :D
Allemaal kapotschieten lijkt me nog een te milde straf overigens.

:Z is't al trivialiteiten-vrijdag?

En toch allemaal engelse kreten in je signature zetten :D
:Z is't al trivialiteiten-vrijdag?

Jaja, maar sommige dingen kun je niet in het nederlands zeggen, net als het woord high. May the source be with you, ja moge de bron met je zijn? Misschien bedoel ik wel moog source, wat dan: Moge de source met je zijn? :D

Wat ik nog een graadje erger vind is het gebruik van de Engelse taal in het bedrijfsleven (met name het bankwezen e.d.). Ergens wel te begrijpen, maar het gaat allemaal wel erg ver.

-je hebt geen pauze meer maar een break
-vergadering/overleg is tegenwoordig een meeting
-en dan nog dat zielige woordje "targets" :r:r:r

En iedereen doet er aan mee.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back