euro vs euri

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
maar we spreken eigenlijk wel over hetzelfde natuurlijk, en over die manager

Ja het ligt er natuurlijk ook maar net aan welk boek je leest. Internet vind ik in dezen geen betrouwbare bron overigens.

..
@zoidsity: slaap lekker! :D

:D Dank! Maar 'k ga me enjoyen met een heerlijk kopje coffee en daarna mezelf usefull maken door een beetje in my crib te chillen. Wellicht after that dat ik nog wat dingen in huis ga editten: moet nog een en ander gepaint worden, dus ja.
Always busy hier!
Anyway, verder is dit wel een chill onderwerp.
Cheers ya'll :mega:

Zag net ook weer een leuke op MP :dubbel:

"Doe een goed bot en het is voor jou!"

Attachments

• PETSNACK GEKNOOPT BOT 7,5 INCH 18 CM.jpg
    PETSNACK GEKNOOPT BOT 7,5 INCH 18 CM.jpg
    4,2 KB · Bekeken: 90
Okee, natuurlijk heb je mensen die ook van Nederlands houden of die van een andere taal houden.
Maar dat is het probleem niet;
als je nu van een andere taal houdt, daar heb ik geen probleem mee, MAAR, maar ze moeten wel respecteren als je skills hebt. I got the skills, technically!
Respect the skills, you know?!

:D (lichterlijk gebasseerd op dit interview)

Okee, natuurlijk heb je mensen die ook van Nederlands houden of die van een andere taal houden.
als je nu van een andere taal houdt, daar heb ik geen probleem mee, MAAR, maar ze moeten wel respecteren als je skills hebt. I got the skills, technically!

Oh die zocht ik nog een tijdje geleden maar ik kon hem niet terug vinden :D BRILJANT!

Alleen dat maakte dit onderwerp al de moeite waard :okdan:

Wat een dwaas...

Even on topic lui. Spijkers met koppen slaan. Kan ik me nu nog onder de mensen begeven na mijn mistanden? Moet ik vrezen voor mijn gezondheid, of me melden in Veenhuizen? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Liefst met duidelijke voorbeelden uit de praktijk, collega's ofzo die potsierlijk in de fout zijn gegaan etc. :okdan:

Fuckit weetjewel... wat heeft die man geslikt/gesnowen???

Weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet:

"TK Diverse originele manuals"

Toch niet zo'n moeilijk woord "handleidingen" :stupid

zo zijn er meer voorbeelden, Sander

kijk naar je eigen teksten, je gebruikt termen als patch, line, liveset, topic enz.

dus , maak je niet druk :)

Nee, deze: [klik]

Ontwikkelaar tegen Profeet 08 klinkt een stuk beter en is niet moeilijk!

:D

In combinatie met het woord 'profeet' is dat inderdaad een mooiere vertaling.
Maar 't wordt al iets moeilijker.. :D

zo zijn er meer voorbeelden, Sander

kijk naar je eigen teksten, je gebruikt termen als patch, line, liveset, topic enz.

dus , maak je niet druk :)

Nee ik maak me er niet druk om maar sommige dingen zijn nou eenmaal niet helemaal begrijpelijk. Voor topic weet ik geen goed nederlands woord. Liveset is inmiddels nederlands woord geworden. Line, zo heet het ook op nederlandse apparaten. Line-in. Patch is ook lastig.

Nee ik maak me er niet druk om maar sommige dingen zijn nou eenmaal niet helemaal begrijpelijk. Voor topic weet ik geen goed nederlands woord. Liveset is inmiddels nederlands woord geworden. Line, zo heet het ook op nederlandse apparaten. Line-in. Patch is ook lastig.

check anders ff synthforum.be . Belgen zijn meesters in het verzinnen van nederlandse woorden. voorbeeld wat ik gisteren hoorde: recycleren. (dus. uitgesproken: reciekleren).

...Line, zo heet het ook op nederlandse apparaten. Line-in. ...

Achterop NL-se apparaten staat het ook op z'n Engels, dus is geen Nederlands woord geworden.

:erm:Zit net te denken..ik ken eigenlijk vrijwel geen Nederlandse apparaten met een Line-in...

Het is natuurlijk wel een teken van 'op leeftijd geraken' als je je gaat ergeren aan verloederend taalgebruik.

Nog even en 'de jeugd van tegenwoordig' is aan de beurt. En dan heb ik het niet over Willy Wartaal en z'n compadres.

Niet per se...

Verengelsing is soms onvermijdelijk, maar vaak is het gewoon luiheid. Of het idee dat iets gaver klinkt in een andere taal. Tuurlijk: als iedereen weet wat je bedoelt, waarom dan tijd verliezen met nadenken over de Nederlandse uitdrukking; en als je vindt dat het gaver klinkt, dan ís het ook gaver. Maar op mij komt het over als luiheid en verarming, en ik vind het lelijker klinken. Dat heeft niets met leeftijd te maken, maar met smaak en taalgevoel.

En 'euri's' (dubbelop meervoud ;) ) vind ik echt wanstaltig lelijk klinken. Sorry, maar ik kan er niets aan doen. Net als 'welke' gebruiken als betrekkelijk voornaamwoord trouwens ('de cd welke ik nu luister'). Echt afgrijselijk! Maar dat heeft toch niets (klinkt ook mooier dan 'niks' trouwens) met leeftijd te maken?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back