evolver vs prophet 08

Ik heb ze nu allebei (Prophet '08 en Desktop Evolver), mijn eerste indruk is dat de Prophet '08 veel meer klinkt en voelt als een 'klassieke' polysynth met zijn polyfonie en editlayout. Hij klinkt ook voller, mede doordat je door stacking en unison veel dikker gelaagd geluid kan maken (tot 16 oscillatoren per voice)

Zo even heel grof gezegd en afgaande op eerste indrukken is de Desktop Evolver de spannende pielsynth met de leuke verrassingen voor de sound designfreaks en de Prophet '08 het volwaardige instrument voor de toetsenist en vintage liefhebber. Lekker Vangelissen!

Zo even heel grof gezegd en afgaande op eerste indrukken is de Desktop Evolver de spannende pielsynth met de leuke verrassingen voor de sound designfreaks en de Prophet '08 het volwaardige instrument voor de toetsenist en vintage liefhebber. Lekker Vangelissen!

Ja, zoiets had ik ook al in gedachten.... zijn wel degelijk twee verschillende synths dus.

Ja, die indruk heb ik absoluut. Nu is het verschil tussen een desktop module en keyboard versie met alle controls natuurlijk altijd heel groot, maar bij de Prophet'08 krijg ik echt zo'n wapperende haren gevoel.

Hallo allemaal, ik ben al enige tijd van plan een evolver te kopen maar dit is er nog niet van gekomen. Toen kwam een poosje geleden ineens de prophet 08 tevoorschijn en die is toch ook niet verkeerd. Ik zit dus een beetje te twijfelen tussen de twee.

Het viel mij op dat de synths qua functies (lees knoppen) behoorlijk op elkaar lijken. Vandaar dat ik me afvraag wat nou precies de verschillen zijn tussen deze twee.
Hoofdzakelijk zal ik hem toch voor monofone geluidjes gaan gebruiken dus het verschil in polyfonie is niet echt een issue. Ook met het feit dat de evolver egens een ad/da-tje maakt heb ik geen probleem, ik ben geen analoog purist.

Ik doel hier dus op de verschillen in programmeer mogelijkheden en het verschil qua geluid. Ik had gehoord dat de chips in de p08 hetzelfde zijn als in de evolver, maar wel een beetje getweaked. Dus.... wie het weet mag het zeggen. :doei:

Om nog even op de originele post terug te komen: ik zou voor de Prophet '08 gaan. Zelfs als je alleen voor monosounds gaat, produceert de Prophet '08 met zijn duimendikke Unison naar mijn mening de mooiste en vetste geluiden.

Om nog even op de originele post terug te komen: ik zou voor de Prophet '08 gaan.

Ik was er al bang voor :D
De desktop evolver is nu ineens afgeprijsd bij feedback dus ik denk dat ik daar toch maar mee ga beginnen, scheelt toch een eurotje of 800 met de p08 module. Kan ik tenminste ook nog een weekje op vakantie en een festivalletje pakken. Die prophet komt er na de vakantie wel bij :biertje:

Waarom geen tweedehands Evolver Desktop? Ik heb voor de mijne 300 euro betaald en die doet het perfect.

Overigens kan ik je de Prophet '08 keys aanbevelen, want de hele integratie keyboard-controls is super en zo veel scheelt het niet in prijs.

Ach, wie weet haal ik ook wel een 2e handsje, ik zie wel als het moment daar is. Ik zal in ieder geval niet wakker liggen van die 150 euro meer die je voor een nieuwe betaald.

En wat betreft de prophet met keys, die is inderdaad ook heel erg mooi, misschien wordt dat hem ook wel. Het probleem is alleen dat er dan iets anders weg moet om plaats te maken. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje uitgekeken begin te raken op me nord stage, speelt super lekker maar hij is een beetje beperkt qua programmeer mogelijkheden. Dus wie weet...

de evolver is bij Nederland Muziek in almere nu 399,- scheelt weer!!

Back