BG 53
Ingeburgerd
Wat houd dat precies in? dat 48 bit.. Groot kwaliteitsverschill?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat houd dat precies in? dat 48 bit.. Groot kwaliteitsverschill?

Ik zie een aantal dingen in deze topic voorbijkomen waar ik graag toch even op reageer...
Verschil tussen 44.1 kHz geluid en 96 kHz is er wel degelijk. De anti aliasing en dithering noise bevind zich bij 96 kHz in het ultrasone waardoor wij het niet meer waarnemen en dit ook geen effect meer heeft op de range die wij kunnen waarnemen. Enig nadeel is dat sommige speakers noise in het ultrasone niet zo leuk vinden (wat dus bij cirrus logic convertors het geval is of bij SACD's)
Daarbij gezegd hebbend, een goede kwaliteits 44.1 kHz is natuurlijk beter dan een brakke 96 kHz convertor.
Het andere waar ik even wat over kwijt wil is het verschil in "geluid" tussen daw's. Er zit geen verschil in geluid tussen daw's. Dat is iets wat in je hersenen zit.
Op gearslutz en andere fora zijn al genoeg tests te vinden van een geripte cd door de mixer van een aantal DAW's en dit geexporteerd en uit fase gezet. Perfecte nulling...
Waar het verschil in geluid zit bij PT HD zal misschien de convertors zijn die worden gebruikt. Maar naar mijn weten maakt het ook geen verschil of je een TDM setup draait met Protools zelf, Digital performer of Logic. Het geluid blijft het zelfde...
Leg maar eens uit.BS!
BS!
Natuurlijk maakt het verschil maar of het nou nodig is.
Ik heb er sterkt mijn twijfels over als 16bit 44.1khz Paris user.
Als dit staat voor Bullsh*t, waar baseer jij dat dan op? Leuk om zoiets te plaatsen maar onderbouw het ook eens...
Laat het dan maar eens horen.
ik zie het zelf meer als een verkoop truc, ma ja iedereen heeft hierover zo zijn mening

@digimod
Zo vermoeiend. Mensen die hun eigen setup blijven verdedigen omdat ze bang zijn toe te geven dat alternatieve setups ook best wel werken.