[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb hem nu een week of drie (via music house, super service, ze bestellen hem voor je en hij is nog goedkoper dan op de site)

Hij is echt wel zijn geld waard!!!!!
Mijn drumstation heb gelijk verkocht..........

16 drumtracks en synths allemaal helemaal vrij instelbaar met geluiden (als je 16 verschillende bassdrums wilt kan dat)

en er zijn 2 audioingangen (gate, env. follower etc) dit werkt ook goed (zit mijn korg electribe R in)

Hij is prijzig, maar iedereen die (semi)pro bezig is: kopen!

Punt voor aandacht: hij gebruikt weliswaar 4 midikanalen voor remote control(welke is instelbaar), maar om bijv. via Logic alle parameters, en dan bedoel ik alle, remote te controllen door bijv. een drehbank, regelwerk ofzo dan moet je wel 4 channels/tracks (en dat maakt het weer een beetje onoverzichtelijk) opofferen.

Verder zijn er 8 banken van 16 patterns die heel tof zijn geprogrammeerd (hele coole elektro, en daar wou ik hem ook voor)En deze kan je trigger van bijv je masterkeyboard (notevalue`s) en is ook helemaal instelbaar c1=a4 c#1=b3 d1=g6 etc)

ik draai hem onder OS 1.10 en en belangrijke feature die niet echt vermeld is dat het draaibereik van de potmeters heel seccuur en langzaam is, maar wanneer je de potmeter indrukt en dan draait veranderderen de parameters heel snel, das makkelijk....

Take care,
Septic

De roland R8 MKII is een leuk dingetje, maar

Heeft geen 16 stepesequencer met shuffle ala 808
Heeft geen potmeters
Klinkt dun
Weinig editbaar
Weinig Indivuele outputs
Weing Inputs

En qua timing en groove.............

Nee echt waar, als je hem kan betalen: Elektron Machinedrum

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Dit is natuurlijk de grootste flauwekul die er is... Er zijn ook genoeg mensen die dan zouden zeggen: "Koop een sampler en je hebt nooit geen drumbak meer nodig"...
Of "Koop een vrouw en je hebt nooit geen andere meer nodig..." Duh!

Drumsynths zijn stoer en natuurlijk kun je met een MachineDrum een Simmons bak namaken, maar waarom zou je die moeite doen als je voor een koek en een ei een Simmons bak kunt kopen? Drumsynths zijn lekker! Zie ook thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=695
Ja Johnny, ik weet dat jij zoveel mogelijk synth en drumbakken wilt hebben staan, het liefst een per geluid ;)
Maar niet iedereen heeft genoeg plaats en geld voor meerdere apparaten
Dit is wel een van de meest complete drumbakken die te krijgen is (zo niet de compleetste), zowel qua bediening als qua geluid
Als je dus nog niets hebt en je bent bereid een paar centen uit te geven, is dit een van de meest serieuze opties
Ik weet dat als ik weer geld uit ga trekken voor synths, dit een van mijn eerste aankopen gaat worden
Dat bedoelde ik daarmee te zeggen, niet dat het de enige echte is en je verder niets meer nodig hebt bla bla bla

Verder zijn er 8 banken van 16 patterns die heel tof zijn geprogrammeerd (hele coole elektro, en daar wou ik hem ook voor)En deze kan je trigger van bijv je masterkeyboard (notevalue`s) en is ook helemaal instelbaar c1=a4 c#1=b3 d1=g6 etc)

NEEEEEEEE!!! je gebruikt toch geen preset patterns??? ;)

maar ff serieus, die machinedrum is echt heel vet, wat ik van audio demos heb gehoord, geweldig.....maar idd beetje prijzig....maar denk niet te duur voor wat je krijgt..

maarrre: kan iemand me hier vertellen of de R8 pads gebruikt kunnen worden om externe midi gear te triggeren?

Olaf

Nee natuurlijk gebruik ik geen preset patterns...:)

Alleen maar om aan te geven dat er standaard al hele toffe elektropatterns inzitten , die al helemaal geEQ`ed en gecompressed is. (en dus heb je de Ind. outs niet echt nodig)

Dopplereffect
Le Car
Adult
Ectomorph
Drexcya

Dit haal je er meteen uit, man

En de SPS12 heeft ook 2 trigger inputs

Take care,

Septic

ha dat zijn wel de betere namen qua electro ;)

misschien leuk om een paar samplekits hier te posten? ;)

Olaf

Voorbeeld:

1 drumgeluid bestaat uit 8 parameters van 128 steps met een keuze uit vier drumalgoritmes maal gemiddeld 12 geluiden per generator (en dan neem ik de filters en amp modulatie distortion enzo nog niet mee)

1x8x128x4x12=meer dan 49000 samples

Nee, als je de variabelen wilt, moet je hem kopen, voor "presetkitjes" van een cr78 808 of wat dan ook wat jer uit kan halen, moet je dan maar een sampler gebruiken.

Deze is echt voor live & tweaking use
Een sampler is echt een degradatie voor de geluiden

Probeer anders dr008 van fxpansion eens, dit een software versie eigenlijk van de machinedrum, zonder sequencer. Als je deze uitprobeert krijg je een idee wat er eigenlijk allemaal kan met de afzonderlijke geluiden/instr. (geluid klinkt behoorlijk analoog, alleen niet zo vet en editeerbaar als de MD)

Take care,
Septic

man! gewoon een setje samples van een paar goeie sounds! ;)

ik ben zelf wel gecharmeerd van de Waldorf Attack drumsynth..

enne, ik zou een sampler eerder een degradatie van de flexibiliteit willen noemen dan van het geluid.....het kenmerk van een sampler is toch ook dat je een moment-opname maakt? ;)

Olaf

Helemaal mee eens..

Helemaal mee eens..

Je kunt alleen uit een sampler halen wat je er ook instopt..

gehoord dat je em -- binnenkort-- kan uitproberen bij feedback
in rotterdam krijgen ze er waarschijnlijk 6 op voorraad

dat word lekker pielen :)

Dealer..

Dealer..

Er is ook nog een ander zaak(je) waar ze dealer zijn van Elektron.. maar ik heb de MachineDrum daar nog niet gezien :duivels:

Ik was eigenlijk op zoek naar wat verschillende methoden van sequencen van drumtracks.. die van de rm1x bevallen mij niet altijd. Is de SPS-1 ook uitstekend te gebruiken om externe samplers of zelfs synths te sequencen, of maakt de manier van sequencen niet veel uit met de rm1x?

Het is nu wel aantrekkelijker om de MD in dollars af te rekenen.

De prijs op de site voor USA/world is 1100 USD en 1350 EURO voor Europa.

ff rekenen leert dat de machinedrum voor 1096 EURO gekocht kan worden mits afgerekend in dollars... of mis ik iets?

Origineel geplaatst door The Q
Het is nu wel aantrekkelijker om de MD in dollars af te rekenen.

De prijs op de site voor USA/world is 1100 USD en 1350 EURO voor Europa.

ff rekenen leert dat de machinedrum voor 1096 EURO gekocht kan worden mits afgerekend in dollars... of mis ik iets?

Volgens mij heb je (zo op het eerste gezicht) helemaal gelijk !!

Maar waar zit het adertje ????

Waar de zending heen moet...? Zou dat iets uitmaken?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door krz
Waar de zending heen moet...? Zou dat iets uitmaken?

Zou je zeggen ja ..... alleen is binnen europa versturen volgens mij goedkoper als overzee's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back