[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zou je de sequencer van de MD als hoofd sequencer kunnen gebruiken van je setup, of is dat teveel gevraagd?

Ik zie het wel voor me om de MD aan te sluiten op m'n Waldorf uQ om zo lekker strakke electro/IDM te bouwen maar zou dat lukken?

Druid

Origineel geplaatst door druid
Zou je de sequencer van de MD als hoofd sequencer kunnen gebruiken van je setup, of is dat teveel gevraagd?

Ik zie het wel voor me om de MD aan te sluiten op m'n Waldorf uQ om zo lekker strakke electro/IDM te bouwen maar zou dat lukken?

Druid

dat kan, maar dat is een beetje zonde niet? kan je daar niet beter een volwaardige sequencer voor gebruiken??

tis maar een idee.

Is er een duidelijke meerwaarde van de MD boven de rm1x/RS7k op gebied van externe sequencing (dus synths/samplers)?

nee juist niet. de sequencer is lang niet zo uitgebreid...

wel makkelijk en nodigt uit tot gebruiken zeg maar.

Heb op het moment een beetje sequencer crisis... ik hou niet van cubase, een sequencer die ik wel prettig vind crasht om de 20 minuten m'n laptop... M'n trinity seqencer is meer voor het inspelen van dingen... en niet zo geschikt voor het betere break/techno werk... Dus vandaar...

Als je 16 tracks hebt kun je er best een paar lenen om een module mee aan te sturen toch? Ik zou ongeveer 4 tracks nodig hebben 1 lead 1 bass 1chords(als dat kan?) 1FX... dan heb je nog 12 drumparts over...

Kan iemand tot in groter datail een verhaaltje over de sequencer van de MD schrijven? Hoe de structuur er van is... etc hoeveel ruimte er is voor songs/ patterns etc...

Ik heb m... de MD.

maar hij gaat een beetje te diep om alles in geueren en kleuren te beschrijven.
Je kan het beste bij iemand langs gaan die er 1 heeft, of even in de winkel een demo vragen.

Ik heb hier in de buurt(groningen) geloof ik geen winkel die ze heeft liggen....

Maar ik kan met m'n OV-jaarkaart in het weekend gratis reizen dus als ik bij iemand in het weekend een keertje een MD zou kunnen bekijken lijkt me dat natuurlijk meer dan geweldig! :halleluja

Druid

Weet iemand of het mogelijk is om mn machinedrum in fruityloops kan upgraden? zo ja hoe moet ik dat dan doen, ik ben er van het weekend niet uitgekomen met fruityloops en logic.
Please help me

Origineel geplaatst door d-tune
Weet iemand of het mogelijk is om mn machinedrum in fruityloops kan upgraden? zo ja hoe moet ik dat dan doen, ik ben er van het weekend niet uitgekomen met fruityloops en logic.
Please help me

De SYX versie downloaden en MIDI-ox downloaden.(zoek "download midiox" in google)
Werkt als een tiet.

Origineel geplaatst door Druid

Kan wel maar zoals al afgevraagd door Traizor is een RS7K of RM1x daar veel beter geschikt voor.
Een MD kan midi noten uitsturen maar alleen geprogrammeerd als een step sequencer dus stapje voor stapje.
Tevens heb je ook een max. van 2 measures per pattern.
Kan leuk zijn voor een enkel basslijntje of zoiets maar verwacht er niet teveel van.
Tip! Download de manual van Machinedrum.com, daar staat alles in.

Grt. Ronald.

**Mededeling**

De Machindrum is tijdelijk niet meer verkrijgbaar bij Elektron. Dit ivm (mogelijke) problemen met bepaalde onderdelen.
Ik heb er ééntje besteld en kreeg dit te horen (ze hadden 'm op het laatste moment bij FedEX uit de berg post gehaald). Op de site staat het nu ook, www.elektron.se en dan kijken bij products. Of ze ook modellen uit winkels hebben teruggehaald weet ik niet.

Origineel geplaatst door Arthur
**Mededeling**

De Machindrum is tijdelijk niet meer verkrijgbaar bij Elektron. Dit ivm (mogelijke) problemen met bepaalde onderdelen.
Ik heb er ééntje besteld en kreeg dit te horen (ze hadden 'm op het laatste moment bij FedEX uit de berg post gehaald). Op de site staat het nu ook, www.elektron.se en dan kijken bij products. Of ze ook modellen uit winkels hebben teruggehaald weet ik niet.

Gaat het dan over beschikbaarheid of disfunctioneren van onderdelen???

Heb 'm inmiddels binnen, de problemen schijnen weer verholpen te zijn.

Ik moet zeggen, dit is echt een ZALIG apparaat. Elke euro waard, al zijn het er 1080..

Zijn er eigenlijk ergens kits te downloaden voor de MD(Hardcore ofzo)? en kan ik ook zelf aangemaakte kits verwijderen?

Leuk--> ik zette afgelopen week mijn MD aan en in eens verscheen er een gezicht in mijn display ipv de software versie

heeft iemand dit ook al gezien op zijn MD??

Origineel geplaatst door d-tune
Leuk--> ik zette afgelopen week mijn MD aan en in eens verscheen er een gezicht in mijn display ipv de software versie

heeft iemand dit ook al gezien op zijn MD??

ik heb daar al div. mensen over gehoord maar zelf nooit gezien eigenlijk.
zou Elvis moeten zijn .
heb er eigenlijk ook nooit echt op gelet.

Ja hoor die ken ik

Ja hoor die ken ik

Dat popke ? dat moet elvis voorstellen , heb hem al lang niet meer gezien, maar wie weet..

Euh machinedrum kits? zie hierHIER

suc6:kroon:

Relaxt:) thanks voor de link..
heeft er al iemand een kick uit gehad die zo'n beetje op de lekkere volle kick lijkt van--->the beholder-decibel anthem, dj arjuna-shoot that motherfuck, xxxrated-frozen

is het mogelijk om zo'n kick er uit te halen en met welke synthese is dit het beste te behalen?

Thanks

D-tune

geef eens een voorbeeldje

geef eens een voorbeeldje

geef eens een voorbeeldje ik ken die kick namelijk niet.

In die machinedrum zit toch ook een stepsequencer???

Hoe kan je dat samenlaten werken met Logic, syncen enzo?? Het lijkt me relaxt om gewoon die md als stepsequencer te gebruiken en dat je dan wel gewoon die midinotes in logic ziet.

Wel erg jammer dat ie geen samples kan playen trouwens,,, dat lijkt me een aardige feature voor md2

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Weet niet prezies hoe oud deze treath is, heb hem nl. gevonden met de functie zoeken, maar goed hier mij vraag:

Is dat ding ook goed te gebruiken voor Hardcore en zo

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back