Digitaal is beter!

Enigste nadeel van analoog (afgezien van de %^$#-vraagprijs af en toe..) vind IK dat 't vaak wat meer onderhoud nodig heeft en onderdelen steeds schaarser (dus duurder) worden..

Dus: digitaal beter? Vind ik soms wel, en soms vind ik analoog beter.

Hangt ervan af over wat je 't hebt: mogelijkheden, klank, bouwkwaliteit, verkrijgbaarheid, etc.etc.

Je hebt ook nieuw analoog natuurlijk, het is niet allemaal vintage.

Enigste nadeel van analoog (afgezien van de %^$#-vraagprijs af en toe..) vind IK dat 't vaak wat meer onderhoud nodig heeft en onderdelen steeds schaarser (dus duurder) worden..

Ja maar das ook met ouwe digitale bakken, een analoge Minimoog uit 1972 is makkelijker te repareren dan hmmmm....een Crumar GDS ofzo...uh naja het is maar hoe je het bekijkt, jij hebt natuurlijk ook gelijk (en waarschijnlijk meer :D)

Discrete oude bakken of simpelere analoge ontwerpen (zie de juno 106 met kloonchips) daar is vaak nog wel wat voor te vinden, maar de meeste vintage digitale bakken gebruiken custom chips die gewoon bijna niet na te maken of vervangbaar zijn.

Analoog moet je NAASt digitaal zetten. Dat zijn nou eenmaal andere karakters.

Digitaal is wel makkelijker aansluiten ipv dat cv gedoe. CV gedoe is echter wel weer wat stijlvoller dan koude compu materialen.

Een ob12 of een nord lead vervangt geen analoge bak. Met een analoge bak wil je toch ook geen kurzweil piano willen spelen?

Dus scoor een analoog en scoor een digitaal dan heb je het helemaal.

Back