serial computer interface op synth

- -

Ouwe rot
serial computer interface op synthesizer, wat voor kabel moet je gebruiken en werkt midi in out thru dan nog?

je bedoeld zoen serierele kabel waar aan ze vroeger muisen en joysticks aan sluiten toch? ik geloof niet dat die dingen tegen woording nog in computers zitten.

heb er nog gewoon 1 op mijn pentium4 2000mhz pc zitten :okdan: zo oud is het niet dus

punt is dat die kabels aan bijde kanten serieel zijn, dit is toch wat anders een soort muis-aansluiting op de synth. ik vraag me af wat voor kabel er op kan

de meeste vrt beeldscermen gebruiken ook zoen kabel (mannetje - manetje) kan je die niet gebruiken ? die zien er precies het zelfde uit, zou kunnen datie toch wat anders zijn maar iig is het het proberen waard

nee, het moet dus mannetje/serieel naar muis-aansluitingachtige zijn

lastig

lastig

das lastig:
als je handig bent met solderen kan je met een oude muis en een kabel van een crt mischien wel zoen kabel maken gewoon self solderen(alhoewel je synth dit mischien niet zo leuk gaat vinden)
en anders weet ik niks om je te helpen:erm

misschien is t gewoon makkelijker om te weten hoe z'n kabel heet zodat ik die kan kopen (als ik niet weet hoe het heet kan ik het ook niet kopen/bestellen)

Je kan misschien even uitleggen om welke synthesizer het gaat. Aangezien er synchroon en a-synchroon communicatie kan plaatsvinden en serieel op verschillende manieren met elkaar kan communiceren.

Deze kabels werden ook gebruikt bij oude digitale camera's.
ik heb er 1 voor een oude HP Photosmart

Ik ken de pinbezettingen van beide kabels niet hoor, maar ik zou het wel even (laten) controlleren. Als de kabels verschillen kan dat best wel schade aanrichten.

serial computer interface op synthesizer, wat voor kabel moet je gebruiken en werkt midi in out thru dan nog?

Men noemt zulke poort op een synthesizer ook wel een "To Host" poort.
Gewoonlijk staar er dan op die synthesizer een schakelaartje in de buurt van de to host port. Deze schakelaar zet je dan in de benodigde stand ...
De verschillende standen zijn; MIDI - MAC - PC1 - PC2.
Het is dus onmogelijk je MIDI-in out thru nog te gebruiken terwijl de schakelaar op MAC - PC1 of PC2 staat.
Zo een seriële to host kabel kan je vinden in elke goede muziekzaak.
Denk er ook aan een seriële MIDI driver te installeren op je computer, zodat je 9-pins Com-poortje geconfigureerd word voor MIDI-toepassingen. :eureka:

http://www.yamaha-europe.com/yamaha...thesizer/tonegenerators/xg_series/cbx98nt.zip

Laatst gewijzigd:
je hebt volgens mij stekkers met 2 rijen en 3 rijen pinnen. Dacht dat vga er 3 had en serieel 2 maar dat moet je effe uitzoeken.

Back