Eigen Keytar bouwen

Er staan ook wat goedkopere op MP, maar nog steeds te duur voor alleen een pitch-wheel. Een mod-wheel zou prima te vervangen zijn door alleen een schakelaar en een weerstand. Maarreh, goed idee die sustain knop, had er nog niet aan gedacht, meteen een extra gaatje boren naast het pitch-wheel, is inderdaad verder heel makelijk want op het bijbehorende printplaaje zit gewoon een sustain-pedaal plug.

Hij is zo goed als klaar.

bijnaklaar.jpg

Ik ben niet zo tevreden over de verf. Het is niet zo glad geworden (verf was te dik). Dus ik ga het nog schuren en met een spuitbus verfen. En ik wil er iets hips/kunstzinnigs mee doen kwa afwerking. Verder is het wel cool om wireless door je kamer te springen terwijl je herrie maakt met de keytar. Geen idee of ik het ooit live ga gebruiken.

Vet hoor! Nog 's wat anders dan luchtgitaar of luchtsynths. :D

tuurlijk ga je hem live gebruiken,....
blijft de verf goed aan de toetsen plakken?
en en, is de verf aan de toetsen niet plakkerig?
groeten,
jeroen

Koel Jeroen......:okdan: je kan voor de afwerking evt. ook een blanke laklaag eroverheen spuiten. Dan krast je zwarte verf iig niet. Echt met een 1000p schuurpapier schuren en dan in meerdere dunne lagen spuiten. Heb ik ook met me Yamaha PSS 570 gedaan. Je kan zelfs kiezen voor een matte transparante lak.....of hoogglans om iedereen te verblinden met je keytaar.:D

Ik heb bij een professionele verfhandelaar de 'hardste verf ter wereld' gehaald. Dus hard genoeg is het wel, en het blijft echt wel zitten op de toetsten. Dat schuren ga ik nog een keer doen als ie helemaal is uitgehard (over een maand ofzo). En hij moet nog wat hipper worden.

Ik ben ook met een probeersel bezig. Gewoon met een standaard midi controllertje en 2 houten zijkanten.

En Jeroen heb je hem al helemaal klaar? Ik ben wel benieuwd!

Attachments

• U-key white.jpg
    U-key white.jpg
    32,8 KB · Bekeken: 104
Hier zag ik iemand die een playstation controller heeft gesloopt voor een pitch/modulatie joystick. En hier kan je zo'n ding goedkoop kopen. Ga ik maar eens proberen, want ik ben niet zo tevreden over mijn hals, die gaat er dus af. Iemand nog suggesties?

Is er nog nieuws aan het zelfbouwfront?

Ik heb die van mij indmiddels klaar. Gaat morgen mee onstage.
Ik zal dit weekend wel wat actiefoto's plaatsen.

Hij is trouwens niet rood/wit/blauw geworden maar Violet Metalic
Ik heb een Roland keyboardje omgebouwd ipv een CME.
Best leuk (kitsch!!) geworden.

Jeetje, een keytar die kitscherig is? Het zal toch niet! ;) :D

Heel veel plezier ermee, en ik ben benieuwd naar de actiefoto's!

Niet echt een duidelijke foto maar je ziet wel de kleuren. (Pfff)
Alles voor de show.....

Werkt mooi met draadloos midi-setje (M-Audio MidAir)

Kosten / alles bij elkaar
- 25 euro voor de Roland PC200 mkII
- 16 euro voor 2 spuitbussen lak
- 90 euro voor het draadloos midi-setje.
- enkele uren werk

Toch niet te veel voor zo'n gek ding 8)

Attachments

• 0075.jpg
    0075.jpg
    66,8 KB · Bekeken: 93
Het maakt meer indruk op me dan een gasmasker. Wat voor indruk, daar gaan we ons niet over uitspreken. :D ;)

Maar hey, het is in ieder geval rock 'n' roll. Vooral zo doorgaan als je je ermee amuseert, en als het publiek het dan ook nog leuk vindt, is het helemaal perfect.

Je keytar ziet er netjes gespoten uit.

Iemand nog suggesties?

nou, ik zie voor me een echte gitaarhals, die uit de keytar steekt,
of altans de kop met de eerste ca 4 fretten. de joystick of potmeter
zit in de keytar gebouwd, met een snaar verbonden met een van de
stemmechaniekken. je bediend de pitch dan door aan de snaar te trekken.
kan het niet goed uitleggen, maar ik zie het wel voor me :D

Ik heb ooit een Evolution midi keyboard verbouwd. Het fijne was dat op de plek waar bij de Korg Poly-800 de joystick zit, bij de evolution de pitchbend en mod wheel zaten. het enige wat ik had gedaan was aan de binnenkant van de behuizing gitaar knopjes gemaakt. Fijn, alleen het speelt niet zoals een AX-7 of KX-5.
De enige die wat dat betreft in de buurt komen zijn de Yammies SHS-10 en 20. Alleen voor die oude krengen durven ze nog 150 euries te vragen.
Maar ik denk dat ik voor een Ploy-800 en de EX-800.

De band waar ik in speel is er eentje met een vette knipoog ala De Sjonnies.

Voor het geval je het niet doorhebt, het is dus niet serieus bedoelt en bewust erg over de top waardoor het wel weer feest is. 8o)

We spelen in veel in feesttenten waar dit alles goed is voor een stevige bar omzet. :biertje:

meer foto's op www.gewoonjansen.nl

Back