Eigen Keytar bouwen

Exactly.

Qua gewicht, dikte en simpleness is deze misschien handig: http://www.dv247.com/computer-hardware/cme-m-key-compact-49-note-usb-midi-controller-keyboard--46823
Ben benieuwd hoe die joystick werkt.

Ik word door dit topic wel getriggerd om zo'n ding zelf te maken. Gewoon voor de fun.

Dit is wel een hele vette!

Keymanson.jpg

Gewoon de body van een Fender Telecaster. Supervet!
Zouden die knoppen op de hals nou echt corresponderen met de noten per fret van een echte gitaar? Zou echt bruut zijn!!

Verder heeft Anton z'n keytar alweer in de verkoop. Werkt toch niet zo goed :P? Of aan het sparen voor je zelfbouwproject?

Laatst gewijzigd:
Ik stop met m'n bandje. En thuis met zo'n keytar spelen is nou ook niks
Vandaar dat ik hem maar verkoop. Enne, die €250 is een vraagprijs, dus als je er iets minder voor over hebt is dat bespreekbaar....

Vandaar dat ik hem maar verkoop. Enne, die €250 is een vraagprijs, dus als je er iets minder voor over hebt is dat bespreekbaar....

Ow. Dat is balen.
Ik bedoelde het niet flauw of aanvallend, hoor! Vond het opvallend dat je eerst actief aan het posten was en nu je keytar in de verkoop hebt...

Zouden die knoppen op de hals nou echt corresponderen met de noten per fret van een echte gitaar? Zou echt bruut zijn!!

Na het grondig bekijken van die video blijkt dit indd het geval te zijn.
Gaaf ding zeg!

keytar

keytar

Hoe heb je die 'nek' gemaakt.
Ik ben (weer) bezig om zelf een keytar te maken. Maar ik zit met het probleem dat ik de mod en pitch wheels wil verplaatsen en het lekkerst is aan een nek te bevestigen. ALLEEN, ik weet niet hoe.
Ik vind het heerlijk om met zo'n ding thuis rond te lopen. Ik bedoel als ik muziek maak.

Exactly.

Qua gewicht, dikte en simpleness is deze misschien handig: http://www.dv247.com/computer-hardware/cme-m-key-compact-49-note-usb-midi-controller-keyboard--46823
Ben benieuwd hoe die joystick werkt.

Ik word door dit topic wel getriggerd om zo'n ding zelf te maken. Gewoon voor de fun.

Dit is wel een hele vette!
YouTube- MUSE H.D!! "UNDISCLOSED DESIRES" LIVE ON LATER WITH JOOLS HOLLAND!!! FROM THE NEW ALBUM THE RESISTANCE!! (18.09.2009)
Keymanson.jpg

Gewoon de body van een Fender Telecaster. Supervet!

Verder heeft Anton z'n keytar alweer in de verkoop. Werkt toch niet zo goed :P? Of aan het sparen voor je zelfbouwproject?

Dit ding is echt meesterlijk ja, ik wil wel eens weten wie m voor hem gemaakt heeft..

Er komt morgen een Yamaha cbx-K1xg‏ aan. Het enige wat ik aan de cbx moet doen zijn gitaarknopjes maken en dan is dat ding ook draagbaar.
En als ik geluk heb nog een Yamaha HS-200. ALS ik geluk heb.

Wie wil me helpen. Ik heb een TRG MK149 en een Yamaha KBX-K1XG, De TRG heeft toetsen van normale grote en de Yamaha heeft mini toetsen. Nu wil ik de electronica van de Yamaha in de TRG stoppen zodat ik een keytar heb met een waanzinnig geluid.
Alleen mijn kennis over dit soort dingen is minimaal. Is er een collega die mij wil helpen?
Ik weet niet hoe ik foto's hier kan plaatsen, anders had ik dat gedaan.

Wie wil me helpen. Ik heb een TRG MK149 en een Yamaha KBX-K1XG, De TRG heeft toetsen van normale grote en de Yamaha heeft mini toetsen. Nu wil ik de electronica van de Yamaha in de TRG stoppen zodat ik een keytar heb met een waanzinnig geluid.
Alleen mijn kennis over dit soort dingen is minimaal. Is er een collega die mij wil helpen?
Ik weet niet hoe ik foto's hier kan plaatsen, anders had ik dat gedaan.

Heheh... wie gaat nu de eerste zijn die van 'n DX7 'n keytar maakt? :D

Of nog erger, van de Korg Trident! :duivels:

Lekker met 25 kilo om je nek over het podium springen... kijk, als je met je gitaartje begint te zwaaien kijken mensen raar naar je, maar als er 'n Trident of 'n DX7 op je af komt in volle gang ga je wel renne gek! lol

Ik ga wel voor een B-3!!!

Of 'n hele Hammond.. ;-P

Of 'n kerkorgel!

Een hele Hammond (met leslie) voor de special effects (gebroken rug)

Een hele Hammond (met leslie) voor de special effects (gebroken rug)

Heheh... daar kwam vanmiddag iemand mee op het werk ja. Je bent me voor :-)

CS-80?

Back