Dave Smith MoPho

440,- dollar dus ongeveer 399,- hier in de winkel schat ik

half jaar tot jaartje wachten en je vind ze voor 300,- 2dehands :)
als er flinke basses en leads uit kunnen komen lijkt het me een leuk ding

alleen dat geel he :D je zou eerder rood verwachten ofzo
mss dat iemand ff wat mono dingen uit zijn prophet 08 kan toveren als voorbeeld?

Ja, maar is dat niet zo met al die 'moderne handige bakjes' die je de laatste tijd op de markt ziet verschijnen?
Handig voor presets. En voor het obligate filter/resonance tweaken, natuurlijk! ;)

Handig voor presets. En voor het obligate filter/resonance tweaken, natuurlijk! ;)

Haha, inderdaad. En als ik die UI zo zie dan denk ik dat echt editten niet leuk is op deze bak. (beetje Alesis Micron style =() Vandaar ook die PC editor tuurlijk. ;)

volgens mij weet Dave Smith echt niet hoe ie van die 100000 curtis chips af moet komen en die knoppen idem dito..

volgens mij weet Dave Smith echt niet hoe ie van die 100000 curtis chips af moet komen en die knoppen idem dito..

lol, helemaal mee eens.

Opzich is het wel weer zo'n sigarendoos synth
maar ik vind de benadering erg goed van Dave,
met die analoge osc, filter en amp.

Ik vind de layout echter te lelijk en veelste weinig knoppen.
maar ik denk wel dat je een stevige sound uit dit bakkie mag
gaan verwachten,
ik was ook erg onder de indruk van de P8 toen die new was,
veel meer onder de indruk dan van de Evolver.

en tja, die stomme k*tknopjes :r :stupid

doe me dan maar de blofeld
want askt kastje zo zie
is de evolver veel leuker / beter
en t komt in eerste instantie niet egt over as een analog kastje
meer een sidstation ofso

kan die iets wat een ander moeilijkkan ,..weer een ,...copy /aftreksel van....

en waarom weet lid KENNY ...ervan hmmm?
:kont:

ik had de evolver, toffe bak maar niet voor mij.
heb nu de evolver ipv toffe bak en wel wat voor mij.

(heb je trouwens een blofeld R-ond ? )

en ja die knoppen vond ik ook prutserig en niet zo fijn.
(die blofeld knoppen... Mmmmmm, lekker :D )
dat deze geel is en wellicht niet sexy boeit mij geen ene frietkot.
maar spreekt ook mij niet erg aan.

Ja, maar is dat niet zo met al die 'moderne handige bakjes' die je de laatste tijd op de markt ziet verschijnen?

dus wel goed voor livesetjes stopter een set goede sounds in[uitwisselen met elkaar via een group opt net ofso]net asde modulair nord]
en hang m aan je livesetje ,...
ik denk toch datie erg veel lijkt ,...op de evolver
maarasje die niet hebt ...is deze best weer iets nieuws
:gaap:evolver twee keer weggedaan al

ik had de evolver, toffe bak maar niet voor mij.
heb nu de evolver ipv toffe bak en wel wat voor mij.

HUH <>>>>dubbel ...???

(heb je trouwens een blofeld R-ond ? )
nope liggen er 4 by morel hebter eentje reserved - kan nu een dikke ibanes ad220 kopenredelijk priced
is de helft weer weg ,....grr keuzes
blofeld loopt niet weg !!...is ook so

en ja die knoppen vond ik ook prutserig en niet zo fijn.
(die blofeld knoppen... Mmmmmm, lekker :D )
dat deze geel is en wellicht niet sexy boeit mij geen ene frietkot.
maar spreekt ook mij niet erg aan.

vinvdt m der weer wel leuk uit zien maar goed ik had ook jaren,...een ....
syntecno ...was egtgeeeel !

Hmm, verrassend. Ik heb al een Evolver en Prophet 08 dus als dit een aftreksel is met minder mogelijkheden boeit het niet zo veel. Die suboscs hebben de Evolver en P08 echter niet, dus misschien inderdaad een zeer geschikte analoge bass-synth. En niet duur. Ik wacht de demo's even af...

Alleen al de keuze van 'essentiële' parameters geven me zo'n 13-in-een-dozijn-instant-progressive-house-track-bak-gevoel.

Handig ingepikt op de hype, dat wel.

Hmm, verrassend. Ik heb al een Evolver en Prophet 08 dus als dit een aftreksel is met minder mogelijkheden boeit het niet zo veel. Die suboscs hebben de Evolver en P08 echter niet, dus misschien inderdaad een zeer geschikte analoge bass-synth. En niet duur. Ik wacht de demo's even af...

vindje de evolver en de prphet 08 in de basis beetje vergelijkbaar ofnietegt???
best wel benieuwd
want zelfde curtis chips inide
k de prophet is meer een synth poly
en de evolver is meer fx / design tooltje
waves erin ,..dat heeft de prophet d8ik niet
en sequencer asin de evolver ??
ook niet toch
:luv:

Een analoog monofoon met MIDI i/o, arpeggiator, sequencer en een berg geheugenplaatsen voor nog geen 400 euro. Dat lijkt me toch wel een fijne ontwikkeling hoor, dat dit soort dingen nog steeds gemaakt worden, en steeds goedkoper. (zie je wel Roland, het kan wel ;) ). En Dave Smith kennende zit er de wereld aan routingmogelijkheden op :).
Op sequencer.de las ik dat hij alleen via een software editor volledig te bewerken is? Dat zou wel jammer zijn...

vindje de evolver en de prphet 08 in de basis beetje vergelijkbaar ofnietegt???

Ze zijn wel heel verschillend qua opzet ook al hebben ze een aantal dezelfde componenten. Het is best wel mogelijk sommige geluiden over en weer na te maken, maar hun kracht ligt duidelijk op andere punten.

De Prophet 08 wint op het gebied van de 'tradtionele' synth, met een hoop stemmen en heerlijk vol warm geluid en fantastische bediening. De Prophet 08 is wat dat betreft een allemansvriend en zal zich in een techno-formatie net zo thuisvoelen als bij een 80's coverband denk ik.

De Evolver wint op het gebied van 'freak'-synth, met analoge inputs, onboard delay en distortion effecten, analoge en digitale oscs en allerlei rare onderline FM/sync opties op de digitale oscs. De Evolver is een lekkere pruttelpot die naar mijn idee vooral interessant is voor mensen die willen experimenteren met maffe sounds en nieuwe dingen willen maken.

Ik heb ze allebei, en wat mij betreft vullen ze elkaar eerder aan dan dat ze elkaar in de weg zitten.

Ben wel benieuwd hoe zo'n klein kastje zich qua sound gaat verhouden tot de Pro-one. Kan me nauwelijks voorstellen dat het een close call wordt. Als hij wel in de buurt komt van de pro-one is het natuurlijk wel een heel g..l kastje om in je rugzak te gooien!

Ben wel benieuwd hoe zo'n klein kastje zich qua sound gaat verhouden tot de Pro-one. Kan me nauwelijks voorstellen dat het een close call wordt. Als hij wel in de buurt komt van de pro-one is het natuurlijk wel een heel g..l kastje om in je rugzak te gooien!

Tja hij kan toch best wel wat met de sound doen ondanks dat hij de zelfde chips gebruikt (analoge oscs en filter bij evolver vs prophet 08), dus het zou theoretisch wel mogelijk moeten zijn om hier echt een brute bass/lead bak van te maken.

Maar ja ik denk dat je blij mag zijn als het het zelfde is voor deze prijs.

Ik zie dat Hanz z'n plaatjes verdwenen zijn, hierbij nog wat meer:
mopho.jpg

mopho2.jpg

Voor het geval deze ook niet goed doorkomen, hier 2 plaatjes en de specs.

Ik vind het wel een leuk dingetje eigenlijk :)

Gewoon zonde om je prophet nog mono te gebruiken.
Met andere woorden : Deze moet ik hebben!

Je zou ook naar de Evolver kunnen kijken, die kan ook heel wat en kost tegenwoordig ook nog maar zo'n 300 euro 2de hands.

Back