Dave Smith MoPho

Ik wen er uiteindelijk wel aan. Ik kan zeggen dat analoog me zeker bevalt! Ik ben vooral weg van de feedback en sub oscs.

Laatst gewijzigd:
Tering wat een lekker bakkie die Mopho!!!!!:luv: Ik heb die van Tha Phooch over genomen en ik heb nou ff tijd om ermee te tweaken maar wat een ragge bak.....voor zo'n klein sintje echt heerlijk en wat een routingsmogelijkheden zeg.....ik ga weer ff verder..:D

Zijn wel wat geruchten over geweest, maar nog niks concreets. Maar het zou mij niet verbazen als er nog een keer een compacte keys-versie komt om de strijd aan te gaan met bijvoorbeeld de Little Phatty.

Is het saven van je eigen patches, en het uploaden van hele banks alleen mogelijk met de pro versie van de editor?

Ik krijg het met de free versie niet gedaan...

Ook heb ik het geprobeerd via sysex librarian (soort midi-ox maar dan voor de mac..),
maar dat lukt niet.. het zijn .m_p files ipv .syx

Ik wen er uiteindelijk wel aan. Ik kan zeggen dat analoog me zeker bevalt! Ik ben vooral weg van de feedback en sub oscs.

Een GOEDE analoge synthesizer klikt lichtjes als je de VCA envelope en soms ook de VCF envelope attack of release op 0 hebt staan. Dan gaat die zo snel open of dicht dat de golfvorm van de oscillator doorsneden wordt, wat een klik geeft.

Ja vroeger hadden ook gebruikers van de JP-80x0 daar wat klachten over dat bij veel presets de attack een klik gaf, vooral bj geluiden met veel low end en weinig harmonischen gezien lage waves makkelijk doorsneden worden.
Gewoon de volume attack een mini tikje langer zetten zodat de attack nog steeds vrijwel direct is, maar dan is je klik wel weg. Dat kan ik beamen.

Is het saven van je eigen patches, en het uploaden van hele banks alleen mogelijk met de pro versie van de editor?

Ik krijg het met de free versie niet gedaan...

Ook heb ik het geprobeerd via sysex librarian (soort midi-ox maar dan voor de mac..),
maar dat lukt niet.. het zijn .m_p files ipv .syx

Als je op het 'banks' knopje drukt krijg je een totaaloverzicht van je banks. Met 'Receive All Data' worden al je patches naar je PC gehaald en kun je die via het Filemenu opslaan als .mph file. Je kunt hier ook een .mph file met alle patches inlezen en via 'Send All Data' naar de Mopho zenden.

Moet kunnen dus.

Hoe staat het met de knoppen kwaliteit van de MoPho? Over de P08 heb ik nou niet bepaald goeie dingen gelezen... Zit deze beter inelkaar? Ik heb net wat youtube filmpjes bekeken, en ik ik moet nou ook zo'n gele rakker! :)

Van MatrixSynth NAMM news: Mopho keys!!!

http://matrixsynth.blogspot.com/2010/01/namm-new-dave-smith-instruments-mopho.html

4275027738_f03f1e2c11_o.jpg

Leuk ding, commercieel slim maar zou toch liever iets ECHT nieuws zien van Dave Smith ... Dit is nu al de derde Prophet '08 Lite.

Die wil ik hebben.....voor bij m'n Tetra.
Dan heb ik vij stemmen en een controller.....

En $800, vind ik best een mooie prijs.

Die wil ik hebben.....voor bij m'n Tetra.
Dan heb ik vij stemmen en een controller.....

En $800, vind ik best een mooie prijs.

Naar welke prijs vertaalt dit hier? Als ik het goed herinner was de Tetra ook $799? De prijs was hier toen eerst €800, maar na een paar weken €630.

Ik heb voor de Tetra € 630 betaald en die staat op de site van DSI voor $ 799.
Voor deze Mopho hoop ik op eenzelfde prijsverhouding.

Back