Pro-One audio uit naar audio in?

Rianne_SynthiA

SynTheSister
Heeft iemand ooit een poging gedaan om via een splitter (Pro-One heeft een stereo uitgang die ook mono te gebruiken is) het geluid van de audio uit door de audio in te halen?
Bij een Minimoog krijg je dan een heel heftig effect en is dat bij een Pro-One ook zo? Iemand ervaring mee?
Vanmorgen ben ik bezig geweest om een Korg Sigma door de audio in te halen maar ik vond het niet de moeite waard om het nog eens te proberen.
Ja ik heb de gebruiksaanwijzing nog eens doorgelezen en de audio in kan de gate ook nog triggeren. Kun je daar nog leuke dingen mee doen?
Van de week toch eens een splitter kopen.... ik hou wel van een experimentje.

je zou om te beginnen, bijv. de linker uit terug kunnen voeren naar de input en de rechts out naar de versterker.
of andersom (L+R verwisselen )
wat er gebeurt,.........
het filter krijgt via de vca een extra feedbackregeling.
er zit hoop ik wel een ext. inputregelaar op?
anders kon het wel eens ernstig gaan piepen.
ben benieuwd.
groeten,
jeroen

Als je de audio in op analoge synths gebruikt heb je feitelijk een statisch filter.
Het wordt pas echt de moeite waard als je daarnaast de gate laat trigger door bijv. een kenton cv converter.

Zo steek ik de audio out van mijn soundmodule Yamaha TG33 in de audio in van mijn Crumar Spirit.
Via mijn midicontroller stuur ik niet alleen de TG33 aan maar ook de Kenton die met zijn trigger signaal op zijn beurt de gate in van de Spirit triggert. Via de CV in heb je bovendien ook nog keytracking.

Feitelijk krijgt de TG33 dan het filter van de Spirit.
Wellicht oud nieuws en zo niet dan zou ik je Sigma experiment nog eens proberen (zij het dat die tevens een gate out zal hebben waarmee je de pro one zou kunnen triggeren).

PRO-ONE

PRO-ONE

Hoi,

Hoe heeft die gast de 606 aangeloten via die pro-one.

Is dat via de Gate Out, CV Out, of via de GATE/CLK In.

Hoor het wel. alvast bedankt!!!

lijkt mij gate en cv, maar dat is totaal iets anders dan wat rianne het over heeft....

een waar heeft chilistein het nou over, rianne wilt gewoon het filter oversturen...
heeft niks met gate's te maken. wat j.baars zegt lijkt me wel handig, een soort volume regeling, bij de mini steek je toch ook de lo out in de audio input en gaat de hi out naar de mixer/daw/wat dan ook???

PRO-ONE

PRO-ONE

Okay,

Dat is dus van de trigger out van de 606 naar de gate out of naar cv out van de Pro-One?

Okay,

Dat is dus van de trigger out van de 606 naar de gate out of naar cv out van de Pro-One?

Nee, de trigger out van de 606 gaat naar de gate in van de pro one (als ik mij niet vergis, mijn pro one staat opgeslagen). DMV het toestenbord kun je dan je sequence transponeren. Geeft echt uren prezier en een hele volle harde schijf :okdan:

Pro-One

Pro-One

Bedankt,

Klinkt asociaal maar ik heb m’n Pro-one al een tijd niet meer gebruikt en was toch wel onder de indruk van die filmpjes op YouTube. Ook die I Feel love compositie met de Pro-One

Ik zie hier dus twee mensen die een Pro-One bezitten maar er geen fuck mee doen....tsjongejongejonge:smeris:

Ik zie hier dus twee mensen die een Pro-One bezitten maar er geen fuck mee doen....tsjongejongejonge:smeris:

Nou, je moest eens weten wat ik allemaal heb en hoeveel ik er mee doe...=(

Voor mij zijn synths (en andere muziek instrumenten) gewoon gereedschap waar ik mee werk en als ik het niet nodig heb dan gebruik ik het niet. Nu is er weer een periode aangebroken waar ik het weer nodig heb en ben alles weer aan het aansluiten. Zo simpel is het. Voor sommige mensen zijn het echt lust objecten (niet beledigend bedoeld) maar voor mij niet. Heb wel een voorliefde voor synths, zowel analoog als digitaal :D

DUS....niet schuldig voelen als je je spullen niet gebruikt :dubbel:

Hoi,

Hoe heeft die gast de 606 aangeloten via die pro-one.

http://www.youtube.com/watch?v=b8ibSqfFnOE

Is dat via de Gate Out, CV Out, of via de GATE/CLK In.

Hoor het wel. alvast bedankt!!!

iets ingespeeld in de pro one
en dan de sequencer in geplugged met de trigger out van de tr606
dus kan je de sequencer vd prone divers triggeren ,..best leuk

trouwens voor een bling bling b-guy ...hebje best leuk setje spullen !! bisbis

lijkt mij gate en cv, maar dat is totaal iets anders dan wat rianne het over heeft....
een waar heeft chilistein het nou over, rianne wilt gewoon het filter oversturen...
heeft niks met gate's te maken.

Ik weet het niet hoor maar Rianne heeft het over het experimenteren met de audio in en een andere synth namelijk een Sigma. Dat heeft niets met het oversturen van een filter te maken door een loop o.i.d. En vervolgens zeg ik dat je het gebruik van de audio in interessanter kan maken als je ook de gate er bij gebruikt. En waarom mag analogicbear niet vragen hoe die pro-one op youtube wordt aangestuurd.

Ik heb overigens niet het idee dat de topicstarter zich lekker in de discussie mengt :)

ff off topic of dan toch wel een beetje on....ik ben naar een pro one opzoek.....dus staat ie bij jou in de kast stof te happen ik wil hem weer een podia geven....:okdan:

ff off topic of dan toch wel een beetje on....ik ben naar een pro one opzoek.....dus staat ie bij jou in de kast stof te happen ik wil hem weer een podia geven....:okdan:

dender national pro-1 onstage a compagney stichting :yamaha:
[goed bezig misschien werkt t :P ]
klik hier ;.uhhhhhhhhhh

asje denkik pro one sound wil & niet direct voor handen is,
check dan een leuke cem monobak zijn der niet veel
[formant/ esq/ akai bak -kdenk zelfs dat bv een prophet600 best lijkt op een akai ax60 ofso qa grond klank [asdit woord bestaat]
kweet wel ; ax60 .../ prophet600 is niet t zelfde,
- de pro one scoort ook egt voornamelijk door zn brakke doch simple juiste interface alles klopt stukje potties bewegen en best andere sound al te pakken ,....
volgensmij heeft de prophet 5 zelfs minder modificatie mogelijkheden [wheel/ osc mod enso]

Ja maar ik wil nou een goede middenklasser die een tijdje blijft....heb al een Bit One die heeft cem's maar die is vet onhandig live met programs en een dedicated datawheel...dan kan die er weer uit, snap ie....ff recappen voor toekomstig gebruiker kan die ook weer 20 jaar mee....die crumar is niet slecht ofzo.....
dus kan dan wel weer een synth gaan kopen die ik niet wil eigenlijk nou maar s knopen doorhakken en doorzetten wat ik echt wil....en die formant die bouw ik nog wel s...zoiets als wat jij hebt.....werkt ie alweer goed trouwens?

Ja maar ik wil nou een goede middenklasser die een tijdje blijft....heb al een Bit One die heeft cem's maar die is vet onhandig live met programs en een dedicated datawheel...dan kan die er weer uit, snap ie....ff recappen voor toekomstig gebruiker kan die ook weer 20 jaar mee....die crumar is niet slecht ofzo.....
dus kan dan wel weer een synth gaan kopen die ik niet wil eigenlijk nou maar s knopen doorhakken en doorzetten wat ik echt wil....en die formant die bouw ik nog wel s...zoiets als wat jij hebt.....werkt ie alweer goed trouwens?

micromoog ?

Back